تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گوگل سرویس‌ های جذابی را مبتنی بر قابلیت پردازش زبان طبیعی هوش مصنوعی رونمایی کرد

گوگل سرویس‌های جدیدی را رونمایی کرده که قدرت الگوریتم پردازش زبان طبیعی هوش مصنوعی این کمپانی را نشان می‌دهد. این سرویس‌ها شامل Talk to Books و Semantris‌ می‌شوند که بسیار جذاب هستند.

تیم تحقیقاتی گوگل که روی هوش مصنوعی و سرویس‌های مبتنی بر آن فعالیت می‌کند، سرویس جدیدی را معرفی کرده که در واقع یک قابلیت مبتنی بر پردازش زبان‌های طبیعی هوش مصنوعی گوگل است. گوگل سرویس مورد نظر را ارائه کرده تا نشان دهد هوش مصنوعی که متخصصانش توسعه داده‌اند، تا چه اندازه می‌تواند زبانی را که انسان‌ها تکلم کرده و مورد استفاده قرار می‌دهند را درک کند. با استفاده از سرویسی که Talk to Books نام دارد، کاربران می‌توانند سوال یا جمله‌ای را در کادر مشخص شده وارد کنند و سپس با پردازش جمله‌ی وارد شده و درک معنایی آن، جملاتی از کتاب‌های مختلف را که به مفهوم جمله‌ی وارد شده نزدیک باشد، به کاربر با تفکیک کتاب‌ها نمایش می‌دهد.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط رِی کورتزول، مدیر تحقیقات مهندسی گوگل و ریچل برنیشتین، مدیر محصول گوگل، این سیستم مبتنی بر تطابق کلمات کلیدی کار نمی‌کند و در واقع جملات مشابه را از طریق تطابق معنای با جمله‌ی وارد شده پیدا کرده و به کاربر نمایش می‌دهد. متخصصان گوگل، هوش مصنوعی مورد نظر را از طریق وارد کردن جفت جملات مکالمه‌وار آموزش داده‌اند تا از این‌رو این سیستم هوش مصنوعی برای یافتن بهترین پاسخ در یک مکالمه به بالاترین درک ممکن برسد. برای مثال در صورتی که جمله‌ای حاوی کلمه‌ی Soccer را وارد کنیم، شاهد نمایش جملاتی از کتاب‌ها خواهیم بود که در آن‌ها از کلمه‌ی Football‌ استفاده شده است. یعنی این سیستم قادر است تا با درک معنای کلمات و جملات وارد شده، جملاتی را که از معنایی مشابه جمله‌ی وارد شده هستند، نمایش دهد.

سرویس دیگری که گوگل معرفی کرده Semantris نام دارد. این سرویس در واقع یک بازی بسیار جذاب است که عملکرد آن بسیار حیرت‌انگیز به نظر می‌رسد. سیمانتریس در واقع متشکل از دو بازی است که البته ساختار مشابهی دارند. اولین بازی شامل ستونی واحد است که کلمات به ترتیب روی هم قرار می‌گیرند و کاربر باید کلمه‌ای را وارد کند که از نظر معنایی با کلمه‌ی مشخص شده ارتباط داشته باشد، در صورت درست بودن صحت کلمه وارد شده که توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شود، هر دو کلمه از ستون حذف شده و کاربر فرصت بیشتری را برای بازی دارد. در صورتی که کلمه وارد شده اشتباه بوده و ارتباطی با کلمه مشخص شده نداشته باشد، در اینصورت کلمه‌ای حذف نشده و ستون کلمات بلندتر می‌شود تا اینکه از محدوده‌ی مجاز عبور کرده و کاربر شانس بازی را از دست می‌دهد.

بازی دوم Sematris‌ ساختاری شبیه به Tetris دارد. در این بازی کلمات در کادرهایی قرار دارند و همچون بازی تتریس کلمات جدیدی وارد جعبه بازی می‌شود. کاربر باید به سرعت با وارد کردن کلماتی که از نظر معنای با کلمات موجود در جعبه ارتباط داشته باشند، جعبه‌ها را حذف کند تا بتواند به بازی ادامه دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گوگل سرویس‌ های جذابی را مبتنی بر قابلیت پردازش زبان طبیعی هوش مصنوعی رونمایی کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..