تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آغاز ماموریت ماهواره شکارچی توفان در فضا+ تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ با وجود آنکه فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی برروی سیاره آبی نیستند و گزندی از توفان و رعد و برق نمی‌بینند، اما برای آزمایش این پدیده طبیعی در خارج از اتمسفرکره زمین، به تازگی آزمایشی منحصربه فردی در ماژول آزمایشگاه کلمبوس اروپا انجام دادند.


رعد وبرق یکی از مهمترین پدیده‌های طبیعت است و می‌تواند سبب رعد وبرق گرفتگی، مرگ و میر انسان و حیوان‌ها، آسیب به تجهیزات و سیستم‌های الکترونیکی، آتش سوزی، نابودی درخت و گیاهان و مواردی از این دست شود؛ اکنون چندین قرن است که برروی این پدیده آزمایش‌های علمی صورت می‌گیرد اما هنوز دانش بشر درباره آن ناقص و ناکافی است.

دانشمندان مستقر درایستگاه فضایی بین المللی با تجهیزات خود قادربه مشاهده رعد و برق برروی زمین هستند و به دلیل اهمیت این پدیده به تازگی فضاپیمای شکارچی توفان آژانس فضایی اروپا (ESA's Space Storm Hunter) با استفاده از موشک دراگون اسپیس ایکس (SpaceX Dragon cargo ship) به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل شده است که دارای دوربین‌های مادون قرمز و ماورای بنفش، فوتو مولتی پلیر، اشعه ایکس و گاماست.


کارشناسان اعتقاد دارند مشاهده رعد و برق درارتقاع بالا به آن‌ها اجازه تحقیق و بررسی بیشتر وبه دست آوردن اطلاعات جدید درباره این پدیده را می‌دهد.

محققان امیدوار هستند ارتفاع کم ایستگاه فضایی بین المللی از کره زمین و نیز چرخش مداوم آن به دور سیاره و عبور از مناطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری که بروز رعد و برق در آنجا شایع تراست درکنار استفاده از ابزار‌های پیشرفته علمی بتواند دانسته‌های جدیدی درباره رعد وبرق، شناسایی و پیش بینی وضعیت آب وهوا دراختیار آن‌ها بگذارد.


اکنون، کاوشگر شکارچی توفان، تحت آزمایش و کالیبراسیون قرارداد تا بازدهی بخش‌های مختلف آن به حداکثر برسد. این واحد آزمایشگاهی با مراکز کنترل در نیومکزیکو، بروکسل و نیز مرکز کلمبوس در مونیخ درارتباط است.

منبع: newatlas

انتهای پیام/

شبیه سازی توفان‌های زمینی درآزمایشگاه ایستگاه فضایی بین المللی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آغاز ماموریت ماهواره شکارچی توفان در فضا+ تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..