تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتشار مجدد الگوهای جادویی «کلود مونه» و «بیلی واکار» در ایران

بار دیگر الگوهای جادویی «کلود مونه» و «بیلی واکار»

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دو کتاب از سری کتاب‌های رنگ‌آمیزی آرت تراپی برای دومین‌بار در ایران منتشر شد. این سری کتاب‌ها (الگوهای رنگ‌آمیزی ضد استرس بزرگسالان) در چند سال اخیر همزمان با موج گسترش در کشورهای جهان، در ایران نیز از سوی ناشران مختلفی عرضه شده است. در این میان، انتشارات «آرادمان» گونه‌ای خاص از این کتاب‌ها را برای نخستین‌بار در ایران منتشر کرد که الگوهای آن‌ها بر مبنای آثار نقاشی هنرمندان بنام جهانی طراحی شده‌اند. کتاب «باغ مونه» یکی از این آثار است که بر مبنای الگوهای امپرسیونیستی اسکار کلود مونه - هنرمند مشهور فرانسوی و بانی سبک امپرسیونیسم - شکل گرفته است.

«باغ مونه» شامل ۳۰ الگوی رنگ‌آمیزی مونه با تصویری رنگی از اصل اثر نقاشی است اما در فصل دوم آن، علاقه‌مندان این امکان را دارند که گزیده‌ای ۱۵ طرحی از این آثار را با ایده‌ هنرمند درون خود رنگ‌آمیزی کنند و رنگ‌های جدیدی را به استادِ سرشناس امپرسیونیست پیشنهاد کنند.

از همین ناشر، «باغ ون‌گوک» با الگوهای پسادریافتگرا (پُست امپرسیونیسم) ونسان ون‌گوگ و نیز «باغ مشاهیر» با الگوهای آثار مشهوری از لئوناردو داوینچی، میکل‌‌آنژ، پابلو پیکاسو و همچنین عموم نقاشان سرشناس چند قرن گذشته، (از کلاسیک تا مدرن) نیز منتشر شده و به چاپ دوم رسیده است.

آرادمان که مجموعه تجدید چاپ شده خواب‌های طلایی (با گزیده عاشقانه‌های علیرضا بهرامی) و نیز نقش بهشت (با مجموعه هایکوها) و شازده کوچولو (دوزبانه بر مبنای شاهکار آنتوان دو سنت اگزوپری) را هم از همین سری آثار منتشر کرده، اکنون چاپ دوم کتاب «رؤیای رنگی» را هم با بیش از ۸۰ طرح از «بیلی واکار» به بازار نشر کشور عرضه کرده است.

در مقدمه‌ این کتاب آمده است: «رنگ‌آمیزی نه‌تنها یک فعالیت مهم آرامش‌بخش و خلاقیت‌ساز برای کودکان و نوجوانان، بلکه برای بزرگسالان هم فرصتی است برای رسیدن به آرامشی مؤثر که به زندگی جلوه‌ بهتری می‌بخشد.

در تفکرات کهن نیز رنگ تسکین‌دهنده است و آرامش‌بخش؛ حال وقتی فرصت رنگ‌آمیزی ده‌ها صفحه طرح‌های استاندارد، هنرمندانه و علمی برای همگان فراهم می‌شود، علاوه بر افزودن رنگ بهتر به زندگی، این فرصت هم فراهم می‌شود که هنرمند درون هر فردی کشف شود.

این طرح‌ها طوری طراحی شده‌اند که انگار عشق را، هم در داخل و هم در خارج خطوط جست‌وجو و درنهایت کشف می‌کنید...

این شیوه اکنون در جوامع توسعه‌یافته بیش از هر وسیله‌ دیگری توصیه می‌شود؛ زیرا یک رفتار باوقار هنرمندانه را تجویز می‌کند که هدف و دستاورد آن تنها یک فرصت سرگرمی نیست، بلکه وجوهی از انسان معاصر را بیدار و نمایان می‌کند که شاید در لابه‌لای لایه‌های سنگین و ضخیم زندگی پراضطراب ماشینی ما، هیچ‌گاه فرصت بروز نیافته‌اند. ضمن آن‌که با ایجاد فرصت تمرکز، شهروندانِ زندگی پرشتاب و پرتنش امروز را نرم و آرام به تمرکز و آرامش رهنمون می‌کند.»

ترجمه و بعضا گردآوری این کتاب‌ها را فاطمه فرقانی انجام داده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتشار مجدد الگوهای جادویی «کلود مونه» و «بیلی واکار» در ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..