تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد

اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی آغاز شدبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی، عصر امروز در تالار سوره حوزه هنری با حضور محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری، شجاعی طباطبایی، سرپرست معاونت هنری حوزه هنری و حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آغاز شد.

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه خداوند متعال خطاب می کند در راه خدا جهاد کنید و حق جهاد را به جا بیاورید، گفت: جهاد یعنی تلاش و کوشش، در فقه ما معانی متعددی دارد. مهمترین معنی جهاد در فقه ما جهاد درونی و بیرونی است. جهادی که در بیرون است جهاد با دشمن است و آن را جهاد اصغر می گویند. این را از کلام معصوم گرفتند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران، یکی از مصادیق مبارزه با طاغوت بوده، با کسانی که از رژیم دست نشانده بودند و کارهایی می کردند که مطابقتی با دین نداشت. شرط انقلاب کردن، به همان انقلابی ماندن، کفایت کند. آنچه تکلیف است پای‌بندی به ویژگی های انقلاب است. در واقعه در کربلا کسانی را در صف باطل پیدا می کنید که در جنگ ها در صف امام معصوم (ع) بودند، اگر ما در انقلاب خودمان نگاه کنیم این پالایش های پی در پی را می بینیم. نکته ای که خیلی حساس است بصیرت و بینش انقلابی  رهبر معظم انقلاب در طول زمان است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه معنای دم‌دستی بصیرت شناخت دشمن از دوست است؛ بیان کرد: تنوع طراحی دشمن نگاه تیز بین می خواهد. آیا دشمنی که با ما در مرز ها در جنگ تحمیلی برخورد می‌کرد، همان طراحی را در جنگ رسانه با ما دارد یا در حال تنوع طراحی و یارگیری از جبهه ماست؟

همچنین در این مراسم. مرتضی سرهنگی، یکی  چهره انقلاب اسلامی درباره حمید حسام گفت: جنگ میدان واقعیت هاست و نویسندگان جنگ در جهان می‌خواهند واقعیت‌ها را نشان دهند. درهمین راستا بهترین شبوه نقل قول از کسانی است که در جنگ بودند. ادبیات جنگ به خاطر مردم به وجود می‌آید، جنگ همانطور که فرماندهان خود باکری ها، همت ها، حاج خرازی‌ها را پیدا می‌کند، نویسندگان خودش را نیز پیدا می‌کند.

در ادامه مراسم مسعود نجابتی، دیگر چهره هنر انقلاب با اشاره به اینکه با کار‌هایی که محمد دوست محمدی انجام داد شناخته شده است، بیان کرد: محمد دوست محمدی متخلق به اخلاق اسلامی است چیزی که در فضای هنر کمتر انتظار می‌رود، می‌توانم به جرات بگویم خیلی مراقب خودش و اهل رعایت است. همچنین علیرغم خلاقیت‌هایی که در هنر و قلم خود دارد به سان یک طلبه از رفتار، گفتار و کردارش مراقبت می‌کند.

آریا عظیمی نژاد، آهنگساز و نوازنده، درباره حسن روح الامینی گفت: سال ها پیش حسن روح الامین با من تماس گرفت و گفت: «دوست دارم کارهایم را ببینید.» تا اینکه یک روز یک جایی گیر افتادم. وارد فضای کوچک و محقر نقاش بزرگی شدم وقتی به نقاشي هایش نگاه کردم نفس در سینه هایم حبس شد و قبل از اینکه توضیح بدهد چطور نقاشی ها را کشیده است با انسانی مواجه شدم که جهانش جهان من بود؛ و این هم سویی ما باعث پیوند برادری شد که در من به وجود آمد.

وی افزود: حسن روح الامین به من توضیح داد که نقاشی ها را با شنیدن البوم ساقی سرمست کشیده است و برای من بسیار خوشایند بود. آثار هنری روح الامین مثل پرده خوانی می ماند. خداوند به او اجازه داده این تصویر را ببیند، درست است ما در انقلاب اسلامی هستیم ولی عاشورا فرهنگی است که به گذشته و آینده ما تعلق دارد. ما آن را دست به دست می کنیم و جلو می بریم.

سید محمود رضوی، تهیه کننده فیلم سینمایی «لاتاری» در ادامه آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی، درباره محمد حسین مهدویان گفت: خوشحالیم این سال ها کسی به عرصه فیلم سازی آمده که هم حرف خوب زده و هم هنرمندانه مردم را پای آثارش می نشاند.

در این مراسم،محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری با اشاره به اینکه سال 96، سال جوانان بود، آنها خوش درخشیدند گفت: جوانی معرف هویت مردم ایران بعد از انقلاب اسلامی بود. چند تن از هنرمندان ما با آثارشان و معرفی شهید عزیزمان محسن حججی خوش درخشیدند و او را در حوزه ادبیات انقلاب معرفی کردند.

در حال تکمیل...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..