تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توصیه هایی برای با انگیزه ماندن کارآفرینان

بسیاری از کارآفرینان با اشتیاق و هیجان زیادی کارشان را شروع می‌کنند؛ اما پس از مدتی همین کسب‌وکار به مهم‌ترین عامل خستگی و اضطراب آن‌ها تبدیل می‌شود.

راه‌اندازی یک کسب‌وکار، عملیاتی سخت و فرسایشی است. از یک‌ طرف هزینه‌های اولیه تا حدودی مرعوب‌کننده است و از طرف دیگر ساعات طولانی کار و اتفاقات غیر منتظره، فشار مضاعفی به کارآفرین وارد می‌کند. اگر می‌خواهید در دنیای کسب‌وکار دوام بیاورید، باید انگیزه‌های کلیدی خود را بیابید و دائماً آن‌ها را یادآوری کنید.

عمل کردن به این حرف، از آنچه به نظر می‌رسد سخت‌تر است. چگونه می‌توانید در میان چالش‌های متوالی و بی‌پایان، انگیزه‌های خود را حفظ کنید؟

به صدای درونی خود گوش دهید

اغلب کارآفرینان سعی می‌کنند دنباله‌رو راه‌های مشهور و باب روز باشند یا روشی را در پیش بگیرند که فکر می‌کنند سریع‌ترین راه رسیدن به موفقیت است. اما درنهایت افرادی می‌توانند محصول ویژه‌ای خلق کنند که نمی‌ترسند راه خودشان را بروند. به‌عنوان‌ مثال آلبرت پریشیادو، شرکت املاک و مستغلات The Mortgage Guys را بر اساس افکار شبانه‌ی خود تأسیس کرد. او یک لوگو طراحی کرد و برای تأسیس شرکت، مجوز گرفت. سپس با همسرش فروشگاهی را که بالای منزل والدینش قرار داشت اجاره کرد و مشغول کار شد. از سال ۲۰۰۵ تا به امروز، کسب‌وکار او بیش از یک میلیارد دلار وام مسکونی واگذار کرده و بیش از ۲۴۰۰ معامله‌ی ملک انجام داده است. در حال حاضر ۳۰ کارمند در این شرکت فعالیت می‌کنند.  

اگر صدای درونی شما، می‌گوید وقت آن رسیده است که دست به اقدام بزنید و رؤیای خود را پیگیری کنید، حتماً این کار را انجام بدهید.

specific goals

اهداف مشخصی داشته باشید

پیش از اینکه دست به هر اقدامی بزنید، به صدای بلند بگویید چه می‌خواهید. شاید فکر کنید کار ساده‌ای نیست؛ ولی تعیین اهداف خاص و نشانگرها، نه‌تنها به شما کمک می‌کند از نقطه‌ی A به نقطه‌ی B برسید، بلکه باعث می‌شود دقیقاً پیشرفت خود را احساس کنید.

امپراتوری‌ها یک‌شبه ساخته نمی‌شوند؛ بلکه ریشه در اقدامات کوچک و متناوبی دارند که در طول راه صورت می‌گیرد.

با افراد پرانگیزه معاشرت کنید

هیچ‌کسی کنار افراد کوته‌فکر و منفی‌نگر، پیشرفت نمی‌کند.

اگر می‌خواهید چشم‌انداز خود را تا پایان راه حفظ کنید، باید با افرادی در ارتباط باشید که شما را به سمت بهترین نسخه‌ی خودتان سوق می‌دهند. هرکسی که در اطراف شما است (همکار، هم‌بنیان‌گذار، مربی، شریک، کارمند) باید نیروی مثبتی باشد که شما را یک گام به هدف نزدیک‌تر می‌کند.

راهی برای کاهش استرس بیابید

متأسفانه ما نمی‌توانیم به‌طور کامل از استرس خلاصی یابیم، اما راه‌هایی وجود دارد که به ما کمک می‌کند نگرانی‌ها و اضطراب خودمان را مدیریت کنیم.

مقالات مرتبط:

به خاطر داشته باشید که کار، نباید زندگی شما را به تحلیل ببرد. باید بپذیرید که کار، یک عنصر کلیدی معیشت است و از آن استقبال کنید. در غیر این صورت کار به یک عامل استرس‌زای دائمی تبدیل می‌شود.

کارآفرینانی که شکست می‌خورند، غالباً افرادی هستند که در میانه‌ی راه، بر استرس خود غالب نمی‌شوند. آن‌ها به‌جای اینکه راه‌هایی برای تمرکز دوباره روی انرژی مثبت و افزایش بهره‌وری بیابند، اجازه می‌دهند استرس تمام وجودشان را در بربگیرد و آن‌ها را غرق کند.

Remind yourself why

به یاد بیاورید که چرا در این راه قدم گذاشته‌اید

بعضی روزها، فکر می‌کنید اشتباه بزرگی کرده‌اید که کسب‌وکار خودتان را راه‌اندازی کرده‌اید. شک و تردید درونی، پدیده‌ای طبیعی است؛ اما تداوم آن به یکی از عوارض جانبی کارآفرینی تبدیل می‌شود. پریشیادو می‌گوید:

شما به کاری که انجام می‌دهید شک می‌کنید. مثلاً به خودتان می‌گویید: «باید شغل سابقم را ادامه می‌دادم و ریسک بیشتری نمی‌پذیرفتم.» اما وقتی چنین افکاری به ذهنتان می‌رسد، با آن‌ها مبارزه کنید. هرگز رؤیای خود را رها نکنید؛ زیرا هیچ‌چیز در زندگی به این اندازه ارزش ندارد که کاری را که دوست دارید، انجام بدهید.

یکی از تکنیک‌هایی که به شما کمک می‌کند چشم‌اندازتان را حفظ کنید، این است که در میانه‌ی راه کمی مکث کنید، به خودتان یادآوری کنید که کار را از چه نقطه‌ای شروع کردید و می‌خواستید چه چیزی خلق کنید. این لحظات باعث می‌شود به یاد بیاورید که در مسیری طولانی‌تر و مهم‌تر پیش می‌روید.

تفریح کنید

شما به همین دلیل شرکت خودتان را تأسیس کرده‌اید. می‌خواستید کاری را که دوست دارید انجام دهید.

بسیاری از کارآفرینان، کارشان را با شور و هیجان شروع می‌کنند، اما پس از مدتی این اشتیاق به عامل اصلی تنش و استرس زندگی آن‌ها تبدیل می‌شود. شما نمی‌خواهید در این گروه جای بگیرید!

بهترین راه برای حفظ انگیزه‌های بلندمدت، این است که دائماً به خودتان یادآوری کنید چرا این کار را انجام می‌دهید و راه‌های جدیدی برای لذت بردن از آن بیابید. هیچ پاداشی بزرگ‌تر از این نیست که آن‌طور زندگی کنید که عاشقش هستید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توصیه هایی برای با انگیزه ماندن کارآفرینان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..