تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




يك عروسي رويايي با برنامه‌ريزي ايده‌آل

مجله زندگی ایده آل: روزها تقويم پر از مناسبت‌هاي خوب است و بازار جشن‌هاي عروسي دوباره داغ شده. البته حق با قديمي‌هاست «عروسي به چشم تماشاگر آسان است». وقتي خودتان داخل گود باشيد ديگر به اين راحتي‌ها نيست.

هزار و يك كار ريزودرشت است كه بايد به‌موقع و درست انجام شود تا بتوانيد يك جشن ايده‌آل بگيريد و همه‌چيز همان‌طور كه دوست داريد، پيش برود. بالاخره در زندگي هركس اين يك شب، خيلي اهميت دارد و همه مي‌خواهند جشني بگيرند كه خاطره‌اش براي هميشه ماندگار شود. البته لازم نيست بترسيد يا نگران شويد. كافي است يك برنامه‌ريزي كامل داشته باشيد و پيش از آن‌كه دست به‌كار شويد، حساب‌وكتاب همه‌چيز را بكنيد. قرار عقد و وقت‌گرفتن از محضرخانه، اجاره سالن، خريد حلقه، انتخاب آينه و شمعدان، سفارش لباس عروس و كت‌وشلوار داماد، انتخاب آرايشگاه، گل‌فروشي و آتليه عكاسي فقط بعضي از كارهايي است كه بايد در فهرست‌تان قرار دهيد.

 براي اين‌كه چيزي از قلم نيفتد و در روزهايي كه سرتان حسابي شلوغ خواهد بود، ‌چيزي را فراموش نكنيد، راهنمايي‌اي را براي‌تان آماده كرده‌ايم كه مي‌تواند گام به گام براي برگزاري يك جشن باشكوه همراه‌تان باشد. حدود قيمت محضرخانه‌هاي مختلف چقدر است؟ بورس لباس عروس يا كت‌وشلوار كجاست؟ براي انتخاب سالن مناسب به چه نكاتي بايد توجه كرد؟ حلقه ازدواج را چطور انتخاب كنيم؟

پاسخ اين سوال‌ها و خيلي سوال‌هاي ديگر را مي‌توانيد در صفحه‌هاي ويژه اين شماره پيدا كنيد و –ان‌شاءالله- جشني ايده‌آل بگيريد.

   

اين‌جا، جايي است كه عروسي شما ثبت مي‌شود


‌براي رفتن به محضر خانه، بايد نكاتي را در نظر بگيريد كه دانستن هر كدام از آن‌ها مي‌تواند مراسمي بي‌دردسر و مناسب شأن خانواده‌ها را به دنبال داشته باشد.

  از يك ماه قبل به فكر باشيد  گام اول را كه همه مي‌دانند: انتخاب تاريخي براي روز عقد. اگر تاريخ پيشنهادي مقارن با اعياد مذهبي يا اتفاقات مهمي باشد، شك نكنيد كه بايد حداقل يك ماه زودتر از محضرخانه وقت بگيريد. مطمئن باشيد يك روز مانده به 13 رجب كه روز ولادت اميرالمومنين (ع) است يا روز قبل از نيمه شعبان نمي‌توانيد محضر خالي پيدا كنيد. فقط بزرگ‌ترها تعداد مهماناني كه قرار است براي اين اتفاق مهم دعوت شوند را يادداشت كنيد و به دفترخانه اطلاع دهيد. در نظر داشته باشيد حضور بزرگان 2 خانواده كافي است؛ پس لازم نيست همه را با فرزندان در نظر بگيريد. ساعت دقيق برگزاري مراسم را از محضر‌خانه بپرسيد و براساس همين زمان مهمانان‌تان را دعوت كنيد. ممكن است قبل يا بعد از شما خانواده ديگري آنجا مراسم داشته باشند و دير يا زود رفتن شما ازدحام و بي‌نظمي ايجاد كند.
  گل فراموش نشود هرچند در اين روز، همه گل هستند ولي يادتان باشد زيبايي عكس‌ها در كنار يك سبد گل چند برابر مي‌شود. اگر به گل فروشي بگوييد گل را براي چه مراسمي مي‌خواهيد براي بهترين انتخاب راهنمايي‌تان مي‌كند. هرچقدر پول بدهيد آش مي‌خوريد دفترخانه يا به تعبير عموم محضرخانه‌ها براي امر مقدسي مثل ازدواج معمولا هزينه تعريف شده‌اي دريافت مي‌كنند. اين هزينه كه از طرف سازمان ثبت براي آن‌ها تعريف مي‌شود مبلغ ثابتي است و تا اين تاريخ كه مجله در اختيار شماست حدود 300 هزار تومان است. البته در دفاتر مختلف و بر اساس خدماتي كه به شما ارائه مي‌دهند هزينه‌هاي متفاوتي از شما مطالبه مي‌كنند. براي مثال وجود اتاق عقد مجزا، سفره عقدي مفصل يا جزئي، نيروي خدماتي پذيرايي‌كننده از مهمانان شما، عكاسي و فيلمبرداري و... از جمله خدمات اضافه‌اي است كه در بعضي دفاتر ارائه مي‌شود.

با پرس‌وجو از بعضي دفترخانه‌ها نرخ‌هاي متفاوتي بابت ارائه اين خدمات به دست آورديم، براي مثال يك محضرخانه در خيابان لواساني براي اتاق عقد مجزا و همچنين سفره عقد چيده شده مبلغ 500 هزار تومان درخواست كردند. در محضرخانه‌اي كه در واقع طبقه زيرين محل سكونت آقاي محضردار است براي سالن عقدي وجود دارد كه گنجايش آن 40 نفر را دارد و از مهمانان‌تان هم پذيرايي مي‌شود 2 میلیون تومان مبلغ تعيين شده است ولي در كنار اين نمونه‌ها سالن محضري  در حوالي ميدان  وليعصر اعلام كرد ما بابت سفره عقد مبلغي دريافت نمي‌كنيم و جدا از هزينه ثبت عقد، در اختيار خانواده عروس و داماد است كه شيريني براي ما در نظر بگيرند.


  آينه‌اي مخصوص شما  آينه و شمعدان و البته در كنار آن قرآن، اصلي‌ترين و اولين مورد از خريد عروس و داماد به حساب مي‌آيد كه خيلي از بزرگ‌ترها پيشنهاد مي‌كنند براي هر عروس و داماد اختصاصي باشد يعني عروس خانم و آقاي داماد حين عقد خودشان را در آينه اختصاصي خودشان ببينند. ما هم اساس اين اعتقاد را نمي دانيم، فقط توصيه بزرگ‌ترهاست.
  كليد هاي طلايي يك مراسم عقد موفق 1- يادتان نرود كه روز محضر جواب آزمايش‌هاي قبل از ازدواج‌تان را همراه داشته باشيد. در ضمن يادتان نرود كه اينجا به هيچ عنوان نمي‌توانيد كپي شناسنامه يا شناسنامه پدرتان را ارائه بدهيد. اينجا فقط و فقط به اصل شناسنامه نياز است. يك راه‌حل ساده براي اينكه دچار مشكل نشويد اين است كه مدارك مهمي مثل شناسنامه يا جواب آزمايش‌ها را به خانواده‌تان بسپاريد تا فراموش نشود. معمولا مادرها حواس جمعي دارند.

2- اگر دوست يا فاميلي داريد كه به تازگي ازدواج كرده از او بخواهيد عقدنامه‌اش را به شما امانت بدهد تا با مطالعه دقيق و سر صبر تمام موارد مورد شك و ترديد را بخوانيد و با مشورت يك كارشناس يا ريش‌سفيدان آن را درك كنيد.

3- مدرك رسمي عقدتان كه همان عقد‌نامه رسمي است چند روز بعد از عقد آماده مي‌شود پس عجله نكنيد و انتظار نداشته باشيد همان لحظه آن را تحويل بگيريد.

4- اگر شرط ويژه‌اي داريد از قبل به محضردار اعلام كنيد تا مورد قانوني نداشته باشد و اگر موردي داشته باشد بتوان آن را رفع و رجوع كرد مثلا اگر مهريه عروس خانم ملك مسكوني است بايد مشخصات ثبتي ملك در زمان عقد به محضردار ارائه شود.

5- بهتر است محضرخانه نزديك محل سكونت‌تان را در نظر داشته باشيد و از همين مكان برگه معرفي‌نامه بگيريد

 

نشان عشق روي دستان شما

اين حلقه‌ها را  شما با هزاران اميد و آرزو در دست هم مي‌كنيد، پس در انتخاب اين حلقه‌ها دقت كنيد كه ديگر جايي براي پشيماني وجود ندارد. قديم‌ها كه هنوز حلقه‌ فلزي ساخته نشده بود هنگام مراسم ازدواج حلــقه‌هايي از گل بين عروس و داماد ردوبدل مي‌شد و بعدها براي ماندگار‌شدن اين رسم، اين حلقه‌ها از فلز استفاده شد و بعد از كشف طلا يعني گران‌بها‌ترين فلز، آن‌ها طلايي شدند.


  حلقه‌هايي با يك رديف جواهر اگر دوست داريد، حلقه‌تان ساده باشد اما در طراحي آن از سنگ‌ها و جواهرات استفاده شده باشد، مي‌توانيد از اين نمونه‌ها ديدن كنيد، اين حلقه‌ها در نهايت سادگي بسيار زيبا هستند و در انگشت دستان شما مي‌درخشند اما حواس‌تان باشد اين سنگ‌ها به‌خوبي به حلقه‌تان چسبيده يا به‌اصطلاح سوار كار شده باشند تا به‌راحتي از حلقه‌ جدا نشوند چون كم شدن هر كدام از اين سنگ‌ها علاوه‌بر كم‌كردن زيبايي حلقه از قيمت آن هم كم مي‌كند. هر گراني زيبا نيست حتما حلقه‌ گران‌قيمت، زيبا نيست، تجربه ثابت كرده، زيبايي حلقه بستگي به طراحي آن دارد؛ گاهي يك حلقه ساده بسيار زيباتر از يك حلقه‌ گرانقيمت و پر از جواهري است كه در بازار وجود دارد.
  زيبايي در سادگي است

خيلي‌ها علاقه به سادگي دارند، چون سادگي هيچ‌وقت قديمي نمي‌شود. حلقه‌ها مي‌توانند در عين سادگي طراحي‌هاي مختلفي داشته باشند. در ضمن بسياري از اين حلقه‌ها به يك تغيير كوچك، طراحي‌شان براي خانم‌ها و آقايان فرق مي‌كند و مي‌توان آن‌ها را به‌صورت يك جفت مشابه خريداري كرد.


  چشم‌ها را خيره مي‌كند

در بعضي حلقه‌ها چند رديف جواهر استفاده شده يا يك سنگ درشت وسط آن قرار گرفته، تنوع اين مدل‌ حلقه‌ها بسيار زياد است و شما مي‌توانيد براي خود و همسرتان از شكل‌هاي مشابه استفاده كنيد.  در كنار اين سنگ‌ها مي‌توانيد از سنگ‌هاي رنگي هم مطابق با سليقه‌تان استفاده كنيد.


  حلقه‌هاي ماندگار

اين حلقه‌ها سال‌هاي سال همراه شما هستند و در انگشتي قرار مي‌گيرند كه براساس افسانه‌ها ارتباط مستقيمي با قلب و عواطف انسان دارد، پس باز هم تاكيد مي‌كنيم كه در انتخاب دقت كرده و زماني را براي ديدن نمونه‌هاي مختلف حلقه صرف كنيد. اگر دوست داريد، در حلقه‌تان از سنگ‌هاي گران‌قيمت استفاده شود حتما دقت كنيد كه سنگ‌ها اصل باشند چون تشخيص اصل بودن اين جواهرات كار مشكلي است و نياز به تخصص دارد. بهتر است اگر از اين نوع حلقه‌ها مي‌خريد براي راحتي خيال‌تان يك جفت حلقه ساده هم بخريد و فقط در مهماني‌ها و مكان‌هاي خاص آن را به دست كنيد.  هر نوع حلقه‌اي كه انتخاب مي‌كنيد هنگام سفارش مي‌توانيد بخواهيد كه نام و تاريخ ازدواج‌تان را درون آن بتراشند. اين يادگاري مي‌تواند هميشه اين روز را به شما يادآوري كند.


  خيابان‌هاي طلايي را بشناسيد در ميان تمام كالاهايي كه براي مراسم عروسي خريداري مي‌شوند اين حلقه‌هاي شما هستند كه به احتمال خيلي زياد سال‌هاي سال باقي مي‌مانند پس براي خريد از مراكز و مغازه‌هاي معتبر و نام آشنايي خريد كنيد كه در اين زمينه نام درخشاني دارند. در تهران بعضي از خيابان‌ها بورس فروش طلا و جواهر هستند و شما مي‌توانيد با صرف چند ساعت از وقت‌تان طلا و جواهر موردنظرتان را پيدا كنيد از اين خيابان‌ها مي‌توان به خيابان كريم‌خان زند، گاندي، ميدان مادر و پاساژ 12 فروردين واقع در بازار بزرگ فروردين اشاره كرد.

در مورد قيمت طلا به هيچ عنوان نمي‌توان قيمت پايه يا حتي حدودي نظر داد چون دركل در اين زمينه با بازار پر نوساني روبه‌رو هستيم. حواس‌تان باشد كه طلاي سفيد را به‌عنوان پلاتين خريداري نكنيد.چون كه قيمت پلاتين‌، 2برابر طلاي سفيد است و گاهي همين طلاي سفيد، آب طلاست و جنس آن طلا نيست. براي داماد معمولا حلقه‌هاي پلاتين انتخاب مي‌شود. در مورد نگين‌هاي روي حلقه يا در اصطلاح همان جواهري كه روي حلقه كار مي‌شود هم دقت داشته باشيد تعداد مهم نيست بلكه كيفيت آن و در واقع ابعاد و اندازه مهم‌تر است.معمولا برليان‌هاي درجه يك را خيلي خرد و ريز كار نمي‌كنند، هرچه كيفيت پايين‌تر باشد ريز‌تر و خرد‌تركار مي‌شود. باگت، ماركيز، يخي و...عنوان‌هايي است كه براساس كيفيت، قيمت و ابعاد به جواهرات داده مي‌شود و با همين عنوان هم فروخته مي‌شوند.


قابي براي 2 نفر


با هر بودجه‌اي مي‌توانيد يك آينه و يك جفت شمعدان زيبا را مهمان سفره عقد و بعد خانه‌تان كنيد.  به اين نكته توجه داشته باشيد كه جداي از علاقه‌تان به انواع نقره‌اي، كنسولي و... فضاي زندگي‌تان خريد آينه و شمعدان را تحت‌تاثير قرار مي‌‌دهد.

  بسته به سليقه شما

آينه و شمعدان از آن اقلامي است كه در سفره عقد به چشم مي‌آيد بنابراين چشم و هم چشمي در خريد آن زياد است اما اگر اهل چشم و هم‌چشمي ‌نیستيد، مي‌توانيد آینه و شمعدان‌های ارزان تری انتخاب کنيد. البته آينه و شمعدان انواع مختلفي داشته و در حال حاضر نقره آن طرفدار بيشتري دارد چون علاوه بر زيبايي، قيمتي هم هست و وجود اين اشياي قيمتي به فضاي خانه زيبايي خاصي مي‌دهد.


  تناسب  را رعايت كنيد

 اگر خانه‌تان به اندازه كافي جا دارد بد نيست به فكر آينه و شمعدان كنسولي باشيد چون حتما به اندازه كافي جا داريد كه از آن يك دكور زيبا بسازيد و آينه آن را به شكل قدي استفاده كنيد اما اگر از نظر فضا در مضيغه هستيد بهتر است به فكر انواع كوچك‌تر و روميزي باشيد.


  نقره‌اي‌هاي محبوب قيمت انواع نقره در سايز معمولي از 500 هزار تومان شروع مي‌شود و با بزرگ‌تر شدن ابعاد آن و مقدار نقره‌اي كه در آن به كار رفته، افزايش مي‌يابد.

البته انواع آينه و شمعدان كه فقط روكش نقره (سيلور) دارد نيز در بازار موجود است كه قيمت آن پايين‌تر و به صرفه‌تر است.

اگر نمي‌‌خواهيد اصلا سمت نقره برويد، انتخاب‌هاي ديگري هم داريد؛ انواع برنز، فلزي و كريستال مي‌توانند انتخاب‌هاي مناسبي باشند.


  آينه‌هاي بزرگ مزيت آينه و شمعدان كنسولي اين است كه مي‌توانيد آينه‌اش را به‌صورت قدي روي ديوار نصب كرده و به اين ترتيب كاركردش را زياد كنيد. اگر فكر مي‌كنيد بهتر است سراغ آينه شمعدان سيلور برويد، بد نيست سري به فروشگاه سلوين بزنيد. اين فروشگاه در ميدان شوش، پاساژ الغدير،  طبقه همكف واقع شده است. به اين ترتيب با يك تير چند نشان مي‌زنيد، هم لوازم خانگي‌تان را مي‌خريد، هم به آينه و شمعدان دلخواه‌تان مي‌رسيد. لاله‌هاي زيبا لازم نیست حتما آینه و شمعدان نقره، استیل و برنز بخرید. با کمي ‌سلیقه، مي‌شود آینه و شمدان‌هایی پیدا کرد که چوبی یا شیشه‌‌ای باشند و با سلیقه بودن‌تان را مهر تایید بزنند؛ درضمن پول کمتری برای خریدن این جور آینه و شمعدان‌ها صرف خواهد شد. ابتكار ديگر اين است كه به جاي شمعدان از لاله‌هاي زيبا كه قدمتي طولاني در خانه‌هاي ما دارند استفاده كنيد. به اين ترتيب لاله‌ها مي‌توانند روي ميز ناهارخوري شما جلوه‌اي زيبا داشته باشند. بهتر است سفارش ندهيد حواس‌تان باشد همان چیزی را که آماده است بخرید، نه این‌که سفارش دهید تا برای‌تان بسازند. تجربه نشان داده، سفارش‌ها معمولا باب طبع مشتری ساخته نمي‌شوند و بيشتر سليقه سازنده است تا مشتري. اگر آينه و شمعدان را سفارش بدهيد، از آنجا كه مبلغ را تمام و کمال پرداخته‌‌اید مغبون مي‌شوید و باید قید پولی را که از جیب‌تان رفته بزنید و تا هميشه آینه و شمعدانی که به سلیقه‌ سازنده ساخته شده، آینه دق‌تان شود. به كجاها سر بزنيد؟ برای خرید آینه و شمعدان، خیابان مخبرالدوله‌ تهران به شما حق انتخاب بيشتری مي‌دهد. در این مرکز خرید، آینه و شمعدان از 200 هزار تومان به بالا، در طرح‌ها و جنس‌های گوناگون در دسترس هستند.

بازار تهران يكي ديگر از جاهايي است كه مي‌توانيد به راحتي در آن آينه و شمعدان مورد نظرتان را با قيمتي كه درنظر گرفته‌ايد، پيدا كنيد.

عتیقه‌‌فروشی‌های بالای شهر هم آینه و شمعدان‌هایی دارند که طرح‌ها و قیمت‌ های‌شان، هوش از سر آدم مي‌پراند. اگر وسع مالي داريد گاه بايد تا 20میلیون تومان برای خرید از این آنتیک‌‌فروشی‌ها کنار بگذاريد؛ نمونه اين آنتيك فروشي‌ها در راسته خيابان شريعتي زياد است و كافي است سري به اين خيابان بزنيد تا انواع آينه و شمعدان را در آن ببينيد. اگر با يكديگر به اين نتيجه رسيديد كه آينه و شمعدان نقره بخريد بهتر است سري به گالري نقره كامران بزنيد؛ اين گالري كه در خيابان شريعتي مركز تجاري نگين قلهك است ويژگي‌اش ارائه بي‌واسطه نقره است. اين گالري مي‌تواند با وزن سبك و در نتيجه قيمت مناسب يك آينه و شمعدان زيبا در اختيار شما قرار دهد. قيمت آينه و شمعدان‌هاي اين گالري از 700 هزار تومان شروع و بسته به بودجه شما گران‌تر مي‌شود.


سفره عشق، سفره نان و بادام  و گردو


اگر نسبت به مراسم عقد، كلي‌تر نگاه مي‌كنيد و نمي‌خواهيد به تنهايي فقط براي سفره عقد هزينه كنيد، زماني كه براي بستن عقد قرارداد با سالن و... مي‌رويد كار چيدمان و ميوه‌آرايي و گل‌آرايي سفره عقد‌تان را هم به همان مجموعه بسپاريد. 8 نماد، 8نشانه  سفره عقد 8 جزء اصلي و هميشگي داشته و بنا به سليقه شما و مجري طرح چند جزء فرعي نيز دارد كه هر كدام از اين اجزا معاني و نمادهاي خاص خودش را دارد. گردو، بادام، فندق، نان سنگك، نقل، اسپند، تخم‌مرغ و البته كلام الله مجيد اين‌‌ها يك سفره عقد به ياد‌ماندني را شامل مي‌شود.  درخت گردو به‌دليل عمر طولاني كه دارد نماد افزايش طول عمر عروس و داماد است. بادام و فندق هر كدام ميوه‌هاي بهشتي هستند كه نماد تداوم نسل و نوه‌دار شدن است. نان سنگك نشانه بركت و رزق و روزي است. اسپند براي دورشدن چشم بد از اين پيوند است تا عروس و داماد از آسيب‌ها در امان باشند، نقل و شاخه نبات، شيريني براي شروع پيوند زناشويي است، تخم‌مرغ نماد توليد و به‌اصطلاح بچه‌دار شدن است و قرآن كريم نشانه‌اي از تاكيد  وصلت از سوي خداوند و براي محكم‌شدن پايه‌هاي ازدواج است. مدرن‌ترها اين اواخر بيشتر عروس‌خانم‌ها سبك چيدن سفره عقد‌هاي مدرن را مي‌پسندند. اين نوع سفره عقد به 2 روش چيده مي‌شود. اگر براي چيدن سفره عقد مدرن هزينه كرده‌‌ايد، قسمت پايه كار را با آب و آينه انتخاب كنيد. در اين روش هيچ ظرفي براي چيدن 8 جزء اصلي نيست و طراحي اصلي سفره براساس شمع و گل است. اما اگر براي سفره عقد هزينه كمتري را كنار گذاشته‌ايد، معمولا پارچه حرير و سفيد رنگ به جاي آينه براي اساس كارتان انتخاب مي‌شود. اما تزئينات داخل سفره با گل‌ و شمع است. درست انتخاب كنيد اگر براي انتخاب سفره عقدتان به مراكز مربوطه مراجعه مي‌كنيد، حتما قبل از هر چيزي نمونه كارهاي‌شان را ببيند و دقيقا همان چيزي كه مدنظر داريد را انتخاب كنيد، اصلا خجالت نكشيد، بهتر آن است كه قبل از روز برگزاري مراسم آن كاري كه مدنظر داريد را انجام دهيد تا  در روز برگزاري مراسم‌تان، خدايي نكرده توي ذوق‌تان نخورد!
  سنتي مي‌خواهيد يا كلاسيك يا مدرن؟

حالا كه با اجزاي اصل و فرعي اين سفره پربركت آشنا شديد، ‌نوبت به انتخاب و نشان‌دادن سليقه براي گزينش اين سفره رنگين است. اگر سري به مراكز چيدن سفره عقد زده باشيد با انواع چيدمان‌ها و... شايد سرگردان شده‌ يا ممكن است قدرت انتخاب‌تان پايين بيايد. ولي لازم است بدانيد هر چقدر هم با تنوع نوع چيدن روبه‌رو شويد باز هم مدل‌هاي مختلف وجود دارد. به تازگي 3 نوع سفره عقد چيده مي‌شود: سنتي، كلاسيك و مدرن.


  يك سفره باشكوه

 اگر هم پول بيشتري مي‌دهيد و هم دوست داريد سفره عقدتان خاص‌تر و متفاوت‌تر از بقيه چيده شود، نمونه كار افرادي كه تخصص چيدن سفره عقد و گل‌آرايي دارند را ببينيد و نسبت به سليقه و هزينه‌اي كه براي سفره عقد درنظر گرفته‌ايد، گزينه مربوط را انتخاب كنيد.


شمع و گل و آينه

در بالاي سفره عقد و روبه‌روي عروس و داماد آينه‌ و شمعدان مي‌گذارند تا در زمان جاري شدن خطبه عقد، عروس و داماد به هم نگاه كنند و دل‌هاي آنها نسبت به هم صاف و درخشنده شود. شمع و شمعدان سمبل روشنايي و گرمي در پيوند است. كله قند نماد باريدن شادي و خوشي بر سر عروس و داماد بوده كه در زمان جاري شدن خطبه عقد معمولا خانم‌هاي خوشبخت پارچه‌اي سفيد و حريري بر سر عروس و داماد مي‌گيرند و بر سر آن‌ها قند مي‌سايند. عسل، نماد شيرين‌كامي است كه بعد از خواندن خطبه عقد عروس و داماد در دهان هم مي‌گذارند و قول مي‌دهند تا در زندگي تلخي‌ها را پشت سر بگذارند و شيريني‌ها را با هم تقسيم كنند.


  گندم و برنج براي  سنتي‌ها براي تزئين و چيدن سفره عقد سنتي معمولا از گندم، برنج، ظروف نقره و سفال و گاهي حنا و ترمه براي تزئينات استفاده مي‌شود‌ اما نوع گل‌آرايي سفره بنا به سليقه و هزينه‌اي كه حاضر هستيد پرداخت كنيد، تزئين مي‌شود. سفره را پرگل كنيد انتخاب گل‌آرايي و نوع گل سفره عقد هم باز به سليقه و هزينه‌اي كه كنار گذاشته‌ايد برمي‌گردد. قراردادي كه با مجري طرح مي‌بنديد شامل هزينه اجاره حمل‌ونقل براي يك روز، ميوه‌آرايي، ‌گل‌آرايي و شيريني سفره عقد است كه شامل توت‌ مارسيپان و باقلواست. اگر نمي‌خواهيد براي سفره عقد هزينه‌ زيادي  بكنيد قسمت گل‌آرايي را از سفره فاكتور نگيريد، بهتر است گل‌هاي ارزان‌تر انتخاب كنيد تا طراوت سفره عقد‌تان از بين نرود، آن‌وقت مي‌بينيد كه هزينه اجاره سفره عقد معقولانه مي‌شود.
  سفره‌هاي كلاسيك با مجسمه  آنتيك اگر دوست داريد سفره عقدتان به سبك كلاسيك چيده شود و رنگارنگ باشد دقت كنيد كه 8 جزء اصلي را در ظروف مجسمه‌اي، برنز يا ظروف آنتيك و كريستال‌هاي رنگي مي‌چينند و بيشتر شبيه سبك‌هاي عربي با پارچه‌هاي رنگين است.  

شايد اين مهم‌ترين بخش باشد

معناي كترينگ به زبان عامه يعني موسسه و شركتي كه برگزاري مجالس و مهماني‌هاي شما را بر عهده دارد. چنين مجموعه‌هايي از ابتدايي‌ترين كار‌هاي مجالس را بر عهده مي‌گيرند تا اجراي آخرين مرحله يعني پذيرايي و بدرقه نهايي مهمانان. اگر قصد انتخاب يك كترينگ مناسب براي برگزاري يك مجلس عروسي را داريد، نكات ريز برگزاري اين مراسم را فراموش نكنيد. در اين‌جا فهرست مواردي كه بايد بدانيد و به موسسه انتخابي‌تان اعلام كنيد براي‌تان مي‌شماريم.


  كجا عروسي بگيريم؟ مكان برگزاري مراسم را خودتان تعيين كنيد. يعني مشخص كنيد، مي‌خواهيد اين مهماني را در ساختمان اصلي برگزار كنيد يا در حياط مجتمع يا هر مكان ديگر. اين نكته به اين دليل اهميت دارد كه اجرا‌كنندگان مراسم بايد محيط را براي برگزاري به بهترين شكل تزئين و آماده كنند. فهرست ذخيره مهمانان  تعداد مهمانان‌تان را قبل از سفارش غذا، ميز و صندلي و... تعيين كنيد. فراموش نكنيد، هميشه تعدادي مهمان رزروي هم داشته باشيد. منظور اين است كه هميشه روي تعداد ثابتي مهمان حساب نكنيد. اين احتمال را بدهيد كه تعدادي از دعوت شده‌ها به دلايل مختلفي نتوانند در مراسم شما شركت كنند، به همين دليل در كنار فهرست اصلي مهمانان، فهرست جايگزيني تهيه كنيد تا درصورت بروز هر مشكل براي مهمانان اصلي بتوانيد بدون كمترين اتلاف زماني، مهمانان رزرو را جايگزين كنيد.
  شوراي مزه برگزار كنيد

 غذا‌هاي  شام عروسي را تعيين كنيد. يعني قبل از اين‌كه سفارش غذا بدهيد منو غذايي موسسه برگزار‌كننده را به دقت مطالعه كنيد. بهتر از مطالعه اين است كه اين غذاها را امتحان كنيد. يعني يك بار بدون آن‌كه مسئولان اين موسسه متوجه شوند و به‌صورت كاملا نامحسوس از انواع غذاهايي كه مي‌خواهيد يك پرس سفارش دهيد. با افراد با تجربه و كساني كه در اين امر صاحب‌نظر هستند، شوراي مزه برگزار كنيد تا خوب و بد هر نوع غذا را بتوانيد تشخيص دهيد. براساس همين نظر سنجي مي‌توانيد بهترين‌ها را انتخاب كنيد.


  هرچه شما بخواهيد

يكي از ويژگي‌هاي اين موسسات اين است كه از فرش قرمز جلو پاي مهمانان تا چراغاني و تزئين سقف و ديوار همه را به‌عهده مي‌گيرند. پس بهتر است شما در آلبوم نمونه كار‌هاي آن‌ها دنبال چيزي بگرديد كه باب ميل‌تان باشد. اگر هم ايده جديدي داريد به مجريان برنامه اعلام كنيد شايد آن‌ها هم استقبال كنند.


  كميت، كيفيت و قيمت اگر مراسم‌تان را در يك سالن برگزار مي‌كنيد مطمئنا يكي از ملاك‌هاي انتخاب مكان برگزاري، كيفيت و قيمت سرويس‌هايي است كه به مهمانان‌تان ارائه مي‌دهد.

توجه داشته باشيد اين قيمت‌ها شامل ورودي سالن به تعداد مهمانان، پذيرايي بدو ورود، پذيرايي در طول زمان مراسم، شام و دسر مي‌شود.

در بين سالن‌هاي مناسب و پر مشتري كمترين منويي كه شامل همه موارد مي‌شود البته به غير از ميوه و شيريني كه جداگانه بايد تهيه شود و در اختيار سالن قرار بگيرد، منوي 45‌ هزار توماني سالن پذيرايي حوالي خيابان سهروردي است كه شامل چاي هنگام ورود، جوجه كباب با برنج و باقالي‌پلو، سالاد، نوشابه و ژله براي شام است.

شما بايد اين هزينه را براي هر نفر در نظر بگيريد و سرو غذا با اين تعداد هم به صورت نفري و روي ميز است.

در نمونه‌هاي ديگر از سالن‌هاي معروف‌تر و شناخته شده‌تر بايد گفت، تعداد مهمان در اين سالن‌ها بايد سقف مشخصي داشته باشد براي مثال كمتر از 300 نفر را قبول نمي‌كنند. منوي شماره يك كه شامل 4 نوع غذا، 2 نوع دسر، 2 نوع سالاد و نوشيدني مي‌شود با نفري 80 هزار تومان آغاز مي‌شود و با افزايش غذاهاي منو، دسر‌ها و سالادها همچنين تفكيك غذا‌ها به ايراني، فرنگي، دريايي و....تا 350 هزار تومان بابت هر نفر نيز مي‌رسد. اگر مراسم شما خارج از سالن و در باغ‌هايي برگزار مي‌شود كه مجري مراسم عروسي هستند اين خدمات كمي متفاوت مي‌شود مثل سفره خانه سنتي، پخت شيريني در طول مراسم، چاي و قليان كه با احتساب هزينه شام و ميوه براي هر نفر مهمان از 60 هزار تومان شروع مي‌شود و در نمونه‌هايي تا 300‌ هزار تومان هم افزايش پيدا مي‌كند. در ضمن در اين نوع برگزاري هزينه محل برگزاري جداگانه دريافت مي‌شود.


  پذيرايي كنندگان

 انتظار نمي‌رود شما به‌عنوان ميزبان با سيني شربت و چاي از تك‌تك مهمانان‌تان پذيرايي كنيد. براي اين كار بهتر است، نيروي خدمات را از اين موسسات درخواست كنيد. خانم‌ها و آقايان جوان خوش پوش و حرفه‌اي شاغل در اين موسسات از مهمانان شما به بهترين شكل پذيرايي مي‌كنند تا شبي رويايي را تجربه كنيد.


  ارتباط برقرار است

مجريان برگزاري مراسم از 2 يا 3 روز قبل، هرازگاهي مهمان شما خواهند بود. اين افراد با بازديد‌هاي كارشناسي خود از مكان برگزاري مراسم، تمامي لوازم مورد نياز را در فهرستي به شما اعلام مي‌كنند تا درصورت موافقت شما براي اجاره، سفارش يا خريد با نظر شما هماهنگ باشند.


  عقد يا عروسي؟

 دليل اصلي برگزاري مراسم بايد به موسسه اعلام شود يعني آن‌ها بايد بدانند براي مجلس عقد و عروسي آماده باشند يا نامزدي و بله برون. اين موضوع مهم است چون هر كدام از اين مراسم‌ها غير از دامنه مشتركي كه موجود است ريزه‌كاري‌هايي دارند كه افراد با تجربه مي‌توانند در اختيار شما قرار دهند.

اهميت تميز بودن به‌دليل برگزاري مراسم‌هاي متعدد گاهي پيش مي‌آيد ظروف خيلي خوب شسته نشده باشند. پس، از اجرا‌كنندگان مراسم بخواهيد همه ظروف و لوازمي كه براي پذيرايي مورد استفاده قرار مي‌گيرد را در مكان برگزاري مراسم بشويند تا حين برگزاري به مشكلي برنخوريد كه موجب ناراحتي يا رنجش خاطر شما شود.
  شيريني با خودتان

تهيه ميوه و شيريني نيز مي‌تواند بر عهده موسسه برگزاركننده باشد ولي پيشنهاد مي‌كنيم زحمت اين كار را خودتان بكشيد چون شما ذائقه مهمانان‌تان را و سليقه خوراكي آن‌ها را بهتر مي‌دانيد. در ضمن با به اندازه تهيه كردن شيريني و ميوه مي‌توان در هزينه‌ها كمي تعادل ايجاد كرد. شست‌و‌شوي ميوه هم مي‌‌تواند با نظارت شما صورت بگيرد.


  كليد هاي طلايي يك مراسم موفق 1- فراموش نكنيد موسسات برگزار‌كننده مجالس، خدمات متفرقه زيادي ارائه مي‌دهند از بادكنك آرايي گرفته تا اجاره كردن هلي‌كوپتر و كالسكه طلايي و ليموزين. شما اندازه جيب و موجودي حساب بانكي‌تان را مي‌دانيد نه آن‌ها. پس با حساب و كتاب جلو برويد.

2- باور كنيد خدمه و مجريان اصلي مراسم از رسم و رسوم خانوادگي و قومي شما بي‌خبرند. پس دليلي ندارد آن‌ها همانطور رفتار كنند كه شما عادت داريد يا مي‌خواهيد. اگر رسم ويژه‌اي داريد و مي‌خواهيد اجرا كنيد، بهتر است قبل از برگزاري و طي يك جلسه توجيهي آن‌ها را آگاه كنيد.

3- درنظر داشته باشيد هر آنچه شما بخواهيد و سفارش داده باشيد، براي مهمانان‌تان سرو مي‌شود پس وسط مراسم بي‌مقدمه  نخواهيد براي‌تان قليان سرو كنند يا بستني و فالوده سنتي بياورند. قبل از آمدن مهمانان فكر همه چيز را بكنيد.

4- غير از داخل سالن، فكري هم براي خارج از محل برگزاري مراسم داشته باشيد. مهمانان‌تان با ماشين مي‌آيند نه پاي پياده، پس فكر جاي پارك را هم بكنيد. مي‌توانيد براي اين موضوع با همسايه‌ها و ديگر اهالي كوچه و محله صحبتي داشته باشيد و از قديم گفته‌اند «جنگ اول به از صلح آخر.» اگر همسايه‌ها در جريان مراسم شما باشند شك نكنيد با شما همكاري مي‌كنند. شما هم مي‌توانيد روز بعد با كمي شيريني يا چند شاخه گل محبت شان را جبران كنيد.

قديمي‌هاي شناخته شده در امر برگزاري مجالس، موسسات و برند‌هاي قديمي وجود دارند كه گاهي چند نسل از يك خانواده را به خانه بخت فرستاده‌اند. شايد بد نباشد از موسسات تازه تاسيسي كه فقط رنگ و لعاب دارند، بگذريد. قريشي، هاني، طريقت و چند نام ديگر تاريخ سازان و پيشكسوتان برگزاري مجالس در تهران هستند كه قديمي‌ها آن‌ها را خيلي خوب مي‌شناسند و به نسل‌هاي بعدي معرفي مي‌كنند.


درنظر داشته باشيد شايد، نرخ پيشنهادي اين موسسات معتبر كمي با ديگر مجريان مراسم تفاوت داشته باشد ولي مطمئن هستيد كه مراسم خوب، با شكوه و شايسته برگزار مي‌شود و در ذهن‌ها خواهد ماند.


مهم‌ترين لباسي كه در عمرتان مي‌پوشيد


شكي نيست لباس عروس تاثير زيادي در زيبايي و جلوه عروس مي‌گذارد و شكي هم نيست كه بيشتر لباس‌هاي عروس با زرق‌وبرق‌شان دل عروس خانم‌ها را مي‌برند. آيا همين كه يك لباس زيبا باشد كافي است؟ مسلما نه. شما با توجه به ظاهرتان بايد دست به انتخاب بزنيد. در اين گزارش توصيه‌ها و راهنمايي‌هاي مزون‌داران و طراحان با تجربه لباس عروس را مي‌خوانيد تا انتخاب‌تان، شما را به يك عروس زيبا تبديل كند. مهم‌ترين نكته‌ها براي انتخاب لباس عروس بايد چند نكته را مد نظر داشته باشيد. اول از همه قدتان و بعد از آن وزن‌تان. بيشتر دخترها از لباس‌هاي چين‌دار خوش‌شان مي‌آيد و دوست دارند حداقل دامن لباس‌شان پف زيادي داشته باشد اما با اين‌كه اين لباس‌ها بيشترشان خيلي زيبا هستند ولي براي عروس‌هايي كه قد كوتاهي دارند مناسب نيستند. اين دسته لباس‌ها براي عروس‌هايي مناسب است كه قدشان بلندتر است و دوست دارند متناسب‌تر نشان داده شوند. از طرف ديگر، اين لباس‌ها براي دختر خانم‌هاي چاق يكي از گزينه‌هايي است كه در همان نگاه اول بايد رد شود و برعكس مورد توجه عروس‌خانم‌هاي لاغر قرار بگيرد. لباس‌هاي پف دار مي‌توانند به اندام عروس‌هاي لاغر حجم بيشتري بدهد و اين حجم‌دهي براي عروس‌هايي كه اضافه وزن دارند، اصلا مناسب نيست.

عروس‌هاي با اضافه‌وزن بايد سراغ لباس‌هايي بروند كه ساده هستند، به‌خصوص دامن آن‌ها. اين كار باعث مي‌شود آن‌ها را كشيده‌تر نشان دهد و همين كشيدگي، اضافه‌وزن اندام‌شان را مخفي مي‌كند. نكته ديگر اين‌كه سعي كنيد، لباس‌هايي را انتخاب كنيد كه از زير قفسه سينه به پايين آزاد باشد. به‌خصوص اگر شكم داريد. اين كار باعث مي‌شود. شكم‌تان را مخفي مي‌كند.


  گردن‌تان كوتاه است يا كشيده؟ نكته ديگري كه بايد درنظر گرفته شود كشيده بودن يا كوتاه‌بودن گردن است. 90 درصد لباس عروس‌هايي كه در بازار هستند دكلته‌اند. به همين دليل اين طرح به نفع عروس‌هايي با گردن‌هاي نه چندان كشيده است و باعث مي‌شود كوتاه بودن گردن‌شان چندان معلوم نشود. اما عروس‌هايي كه گردن‌هاي كشيده دارند يا بايد كت روي لباس شان را طوري انتخاب كنند كه يقه ايستاده داشته باشد يا اين‌كه مراقب مدل موهاي‌شان باشند. مدل‌هايي كه تمام مو در بالاي سر جمع مي‌شوند براي آن‌ها اصلا زيبا نيست. آخرين گزينه، انتخاب گردن بندهايي است كه چسبان هستند. اين گردن بندها مانع جلب توجه كردن كشيدگي گردن مي‌شوند.درست مثل يك دستمال گردن. اول شناخت خود؛ بعدا سفارش اولين گام براي جست‌وجوي لباس مناسب مجلس شما اين است كه به شناخت خوب و مناسبي از خود و خواسته‌تان برسيد. بايد بدانيد هدف از انتخاب لباسي با هر فرم چيست. شايد شما بخواهيد با پوشيدن مدل خاصي بعضي از عيوب ظاهري يا جسمي‌تان را بپوشانيد يا با كمك نوعي خاص از پوشش تلاش كنيد  تا به شكلي بهتر به چشم بياييد.

در هر 2 حالت ما به شما پيشنهاد مي‌كنيم قبل از سفارش لباس ابتدا اندام خودتان را بشناسيد. براي اين كار بهتر است از يك فرد وارد به آناتومي بدن يا شخصي كه در اين زمينه اطلاعاتي دارد كمك بگيريد. قدم بعدي‌، كاري است كه شايد خيلي وقت شما را بگيرد ولي مطمئنا نتيجه خيلي خوبي خواهد داشت. اينكه برويد و در يك مزون لباس بشينيد و تمام صفحات آلبوم‌ها و ژورنال‌هاي قديم و جديد را ورق بزنيد و از هركدام كه خوش‌تان آمد، يادداشت كنيد. فراموش نكنيد ممكن است شما در يك مدل از يقه و در يك مدل ديگر از مدل آستينش خوش‌تان بيايد.


  با كفش‌تان راحت باشيد

نكته‌اي كه درباره كفش آقايان گفته مي‌شود، درباره خانم‌ها هم صدق مي‌كند. شما هم حواس‌تان باشد كفش تنگ انتخاب نكنيد. كفش‌ها ابتدا كمي سخت هستند و ممكن است نو بودن شان كاملا احساس شود اما معمولا بعد از مدتي پوشيده‌شدن كمي جا باز مي‌كنند. به همين دليل قبل از عروسي چند بار كفش‌تان را در منزل بپوشيد تا پاي‌تان در آن جا بيفتد. اگر جا باز كرد و در آن راحت بوديد كه چه بهتر اما اگر پاي‌تان در آن احساس راحتي نكرد حتما تا قبل از روز جشن به سراغ گزينه ديگري برويد. از طرف ديگر مراقب باشيد كه پاشنه كفش‌تان شما را خيلي بلندتر از شوهرتان نكند. چون احتمالا آرايش موهاي شما نيز به قدتان اضافه خواهد كرد. هر كدام را كه بلند انتخاب كرديد، از بلندي ديگري كم كنيد. پس كفشي را انتخاب كنيد كه هم مناسب باشد و هم راحت.

شما قرار است تمام شب لبخند به لب داشته باشيد و با پايي كه اذيت شده اين كار امكان‌پذپر نيست! حالا كه به خوشي لباس‌تان را سفارش داديد بايد دنبال كفشي متناسب با همان لباس باشيد كه هم راحت باشد هم از زيبايي و جلوه لباس‌تان كم نكند. در اين مورد راهنمايي‌هاي مزون لباسي كه براي لباس درنظر گرفته‌ايد هم مي‌تواند كمك‌تان كند. معمولا براي كفش عروس كه اختصاصا سفيد است قيمتي حدود 50 تا 150 هزارتومان درنظر مي‌گيرند، البته اين در مواردي است كه كفشي معمولي باشد و به قول معروف مارك يا برند خاصي نباشد. حالا با كمي بد بيني و البته نوسان قيمت‌ها با 200 هزار تومان هم مي‌توانيد كفشي شكيل و زيبا داشته باشيد. در مراكز خريد شناخته شده‌اي كه انواع برندها حضور دارند قيمت تا 2 ميليون تومان هم بابت كفش عروس مي‌دهند و اين فقط به‌دليل برند كفش است و ويژگي ديگري ندارد، كفش همان كفش است.


از كجا بخريم؟ حالا كه نكات اساسي انتخاب لباس عروس را دانستيد، بد نيست مراكزي را به شما معرفي كنيم كه اين لباس‌ها را ارائه مي‌دهند. بورس لباس عروس در 2بخش تهران متمركز شده: چهار راه امير اكرم و ميرداماد. حدود قيمت لباس عروس‌ها از 300 هزار تومان شروع مي‌شود تا 12 ميليون تومان. نترسيد! 12 ميليون تومان قيمت خريد لباس عروس‌هاي مارك دار است و لزومي ندارد كه حتما لباس مارك‌دار انتخاب كنيد. در خيابان ميرداماد مع



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «يك عروسي رويايي با برنامه‌ريزي ايده‌آل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..