تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیزینس‌من بودن برای موفقیت کافی نیست!

ماهنامه آینده روشن - چیراگ کلکانی، سرمایه گذار و مدیرعامل، ترجمه سارا فتح آبادی: شروع کردن یک کسب و کار چندان هم آسان نیست؛ واقعیت غم انگیز است که تجارت ها، نه به سبب تمام شدن منابع مالی، که با از دست دادن ابتکارشان شکست می خورند؛ به ویژه در دنیای فناوری. به وضوح دیده ام آنچه میان شرکت های موفق و ناموفق تفاوت کلیدی ایجاد می کند توانایی آن ها در داشتن کد و برنامه است؛ به همین دلیل، به این نتیجه رسیده ام که کارآفرینان و صاحبان کسب و کار باید تا حدی دانش کدنویسی داشته باشد.

فناوری وقتی شکست می خورد که فرد منتظر فرصت است که فناوری دیگری یا توسعه دهنده ای بیاید و به او کمک کند که مشکلی را حل کند. ممکن است این فرایند بیشتر از آنچه خود شما باید برای حل کردن مشکل صرف می کنید زمان بخواهد؛ بنابراین کدنویسی مهارتی با ارزش است که کارآفرینان حوزه فناوری باید آن را یاد بگیرند و در آن توانا باشند. دانستن نیمی از این نبرد محسوب می شود. این مهارت یک گزینه شغلی را فراهم می کند؛ اگر کارآفرینی موفق نبود، می تواند به این شغل امید ببندد. کارآفرینان باید به هشت دلیل کدنویسی یاد بگیرند.

بیزینس‌من بودن برای موفقیت کافی نیست! 


کاهش هزینه ها


استخدام توسعه دهنده یا برنامه نویس برای کارآفرین خیلی هزینه بر است. قطعا کارآفرینی که مهارت کدنویسی دارد می تواند این هزینه ها را کاهش دهد. البته وجود یک نیروی توسعه دهنده سازمانی برای وقت هایی که شکاف امنیتی پیش می آید یا سرور شبکه امنیتی خراب می شود لازم به نظر می رسد، ولی حتی در این وضعیت هم یک کارآفرین می تواند یاد بگیرد به تنهایی این مشکلات را برطرف کند.

توسعه خدمات، تولید سریع تر


انتظار برای مراحل توسعه کد برای تکمیل محصول، اپلیکیشن، نرم افزار و محصولات مربوط به فناوری می تواند زمان بندی های تکمیل نمونه اولیه را در معرض خطر قرار دهد. وقتی یک کارآفرین کدنویسی را یاد می گیرد می تواند توسعه محصول و خدمات را در مسیر سریع تری حرکت دهد که این سریع تر شدن مراحل آزمایش پروژه را ممکن می کند.

ایجاد زمان بندی مناسب پروژه


وقتی شما از زمان لازم برای هر بخش از توسعه محصول، از جمله زمان اختصاص داده شده برای برنامه نویسی، اطلاع دارید، زمان بندی پروژه شما واقع گرایانه تر است. این موضوع اضطراب و تنش زیادی را که بسیاری از سرپرستان بر تیم های توسعه شان وارد می کنند، آن هم تنها به سبب اینکه از فرایند آن اطلاعی ندارند، کاهش می دهد. وقتی هم لازم است کاری در زمان مشخص تحویل داده شود، وجود یک توسعه دهنده احتمال نیاز به تمدید زمان و بروز اشتباهات نوشتن و تحویل برنامه های ناقص را کاهش می دهد.

فرصت های شغلی اضافی


اگر کار فناورانه که برای آن برنامه ریزی کرده اید به سرانجام نرسد و به طور کامل شکست بخورد، کدنویسی می تواند فرصت های شغلی جدیدی را پیش روی شما قرار دهد که بتوانید به وضعیت پیشین بازگردید؛ شغل هایی مانند توسعه دهنده وب، تکنسین بخش های مختلف شبکه، متخصص شبه وایرلس و غیره از این جمله است. درواقع در اصطلاح کارآفرینان، همیشه باید برنامه جایگزین (plan B) داشت که اگر مسیر آن ها اصطلاحا به جاده مرگ رسید، امکان بقا وجود داشته باشد.


تجزیه و تحلیل سریع تر ایده


همه کارآفرینان باید در کنارشان حداقل یک نابغه فنی داشته باشند که به تجزیه و تحلیل محصول و ساخت تیم توسعه و اجرای تست بتا کمک کند؛ در بسیاری از موقعیت ها ارزیابی آماری مضاعف و آزمایش مجدد نتایج ایده آل است؛ درواقع اگر دو نفر روی داده ها کار کند، زودتر به جمع بندی می رسند و برنامه های توسعه و بازاریابی و راه اندازی تولید زودتر شروع شود.

بیزینس‌من بودن برای موفقیت کافی نیست! 


توانایی انتقال آموخته ها


شما، به عنوان رییس، با دانستن کدنویسی چیزهایی دارید که می توانید آن ها را در میان اعضای سازمان خود عملیاتی کنید؛ مثلا اگر شما یک کارآفرین توسعه اپلیکیشن هستید، آموزش یک روش خاص به اعضای تیم آن ها را قدرتمندتر می کند. شما برای این آموزش وقت کافی دارید؛ همان گونه که ممکن است اپلیکیشن ها هم ماه ها زمان ببرند که توسعه یابند. تخمین زده شده است تا سال 2018 کمتر از یک دهم درصد از توسعه دهنده های اپلیکیشن به سود خواهندرسید.
انتقال آنچه در کلاس کدنویسی یاد گرفته اید به آن هایی که برای شما کار می کنند تیمی قدرتمند و محصول نهایی ای کامل تر و گروهی انعطاف پذیر در اختیار شما قرار می دهد که بتوانید آن ها را برای وظایف تفکیک شده به کار گیرید. انتقال آموخته ها بخشی ضروری از موفقیت یک کارآفرین است؛ به خصوص وقتی بسیاری از اعضا مستقیما به چشم به راهبر به شما نگاه می کنند.

قابلیت سفارش دادن


گاهی دشوار است بتوانید دقیقا همان چیزی را از یک پروژه به دست آورید که می خواهید. استفاده از اصطلاحات ساده برای توضیح آنچه در ذهن خود ترسیم کرده اید برای توسعه دهنده یا برنامه نویس دشوار است. اگر شما این زبان را بشناسید، می توانید به راحتی از آن استفاده کنید و در نتیجه می توانید مطمئن شوید اپلیکیشن ها و وب سایت ها و برنامه هایی که سفارش می دهید همان چیزهایی است که در ذهن دارید و می خواهید. با این توانایی، نه تنها برای خودتان ارزشمند می شوید، برای همه تیم هم ارزش بیشتری پیدا می کنید. ذهن یک کارآفرین مدام درحال فکر به این است که کارها به بهترین شیوه اجرا شوند؛ از همین رو، توسعه بیشتر این بخش ها نمایشی از این شیوه تفکر به حساب می آید.

عقب افتادن توسعه دهنده های زبده


تعداد روزافزون کسب و کارهای جدید و استارت آپ ها تقاضا برای توسعه دهنده های حوزه فناوری را افزایش داده است. دسترسی به برنامه نویسان ارشد خیلی محدود است و آن ها هم که در دسترس اند و همچنان در کار حضور دارند معمولا از این جربان عقب می افتند. انتظار می رود توسعه دهندگان باتجربه پروتکل های جدید را سریع یاد بگیرند و توسعه دهندگان تازه کار، در عین حفظ استانداردهای مشابه، چنین موقعیتی را برای خود به وجود آورند. کارآفرینی که خودش در کدنویسی مهارت لازم دارد می تواند نقش همان توسعه دهنده باتجربه را بازی کند و با یادگیری اطلاعات  جدید و انتقال آن به توسعه دهندگان، از بروز اشتباهات جلوگیری کند.

در پایان


کارآفرینان، به خصوص در زمینه ماجراجویی های فناورانه جدید، باید خودکفاتر باشند. در چنین وضعیتی هزینه های توسعه و عملیاتی شدن کمتر خواهدشد. یک کارآفرین خوش سیما که همه جوانب کسب و کار خود را درک می کند برای موفقیت آماده است. دانستن زمان لازم برای انجام دادن یک پروژه به کارآفرین کمک می کند یک طرح بازاریابی قوی تر ارائه کند و بازبینی محصول را توسعه دهد.

منبع: Inc.com




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیزینس‌من بودن برای موفقیت کافی نیست!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..