تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آفریقا آن طور که تصور می کنید نیست

برترین‌ها: بسیاری از مردم هنوز فکر می‌کنند اگر به آفریقا بروند، با قبایل آفریقایی، حیوانات وحشی که در خیابان پرسه می‌زنند، جاده‌های خاکی و خانه‌های موقتی روبرو می‌شوند. در این مطلب به شما دید واقعی‌تری از آفریقا ارائه می‌دهیم که همه تصورات قدیمی شما را درباره این قاره واقعا منحصر به فرد و زیبا عوض می‌کند.

هیچ پیشرفت فنی در آفریقا وجود ندارد


آموخته ایم که آفریقا از کشور‌های درحال توسعه تشکیل شده، اما به این معنا نیست که این قاره در قرون وسطی زندگی می‌کند. ۹۰% آفریقایی‌ها تلفن همراه دارند و برنامه نویسانی دارند که اپلیکیشن و گجت‌های خودشان را می‌سازند. به طو مثال، توسعه دهندگان محلی برای کشاورزان یک سرویس با توصیه‌هایی درباره پرورش دام و اطلاعاتی درباره بلایای طبیعی ساخته اند. علاوه بر این، تولید در آفریقا به خوبی توسعه یافته و در برخی کشور‌ها ماشین آلات بزرگی مثل اتومبیل هم تولید می‌شود. آفریقا آن طور که تصور می کنید نیست آفریقا آن طور که تصور می کنید نیست


آفریقا یک بیابان سوزان است


اغلب وقتی کلمه آفریقا را می‌شنویم، تصاویری از یک بیابان خشک و سوزان در ذهنمان تداعی می‌شود. اما برخلاف این تصور غلط، منطقه فوق العاده بزرگی از جنگل‌های گرمسیری، کوه کلیمانجارو و سایر قله‌های پوشیده از برف و ساوانا در این قاره وجود دارد. همه مناطق آب و هوایی در آفریقا دیده می‌شوند و متوسط دمای سالانه حتی در استوایی‌ترین بخش این قاره زیاد بالا نمی‌رود. آفریقا آن طور که تصور می کنید نیست آفریقا آن طور که تصور می کنید نیست


فقط سیاه پوست‌ها در آفریقا زندگی می‌کنند


بیشتر ما آفریقا را با سیاه پوست‌ها می‌شناسیم. اما حقیقت این است که در این قاره بیش از یک میلیارد نفر با رنگ‌ها و فرهنگ‌های مختلف زندگی می‌کنند. این تنوع رنگ به خاطر تنوع رنگ پوست اجداد آن‌ها و جمعیت زیادی است که از اروپا و آسیا به آن مهاجرت کرده یا در اثر فشارهای سیاسی به کشور‌های آفریقایی فرار کرده اند.

آفریقا آن طور که تصور می کنید نیست
آفریقا سکونتگاه حیوانات وحشی است

بسیاری از نمایش‌های تلویزیونی، فیلم‌ها و کارتون‌ها نشان می‌دهند که آفریقا سکونتگاه حیوانات وحشی است که آزادانه در طبیعت پرسه می‌زنند و به راحتی می‌توانند به انسان حمله کنند. اما در واقعیت بیشتر سفر‌های اکتشافی به آفریقا در ماه‌های زمستانی صورت می‌گیرند که مار‌ها و حشرات خطرناک در خواب زمستانی هستند. بیشتر حیوانات وحشی هم اکنون در پارک‌های ملی زندگی می‌کنند و موارد حمله به انسان‌ها واقعا اندک است و تقریبا همیشه به علت نقض قوانین پارک اتفاق می‌افتد، زمانی که مردم عمدا سعی می‌کنند با این حیوانات ارتباط داشته باشند یا آن‌ها را شکار کنند.

آفریقا آن طور که تصور می کنید نیست


نرخ جرم و جنایت در آفریقا بسیار بالاست


عموما تصور می‌شود که گردشگران در آفریقا همیشه باید مراقب خطرات باشند، چون نرخ جرم و جنایت بسیار بالاست.  حقیقت این است که گردشگری بسیار توسعه یافته و کشور‌های آفریقایی مقاصد گردشگری محبوبی درمیان مسافران غربی هستند. آفریقای جنوبی به تنهایی یک و نیم میلیون گردشگر در سال دارد که شاید به دلیل افزایش سطح خدمات و امکان منحصر به فرد نزدیکی به طبیعت و حیوانات شگفت انگیز باشد.

آفریقا آن طور که تصور می کنید نیست


آفریقا میراث فرهنگی ندارد


خیلی‌ها هنوز فکر می‌کنند آفریقا یک جامعه ابتدایی بدون فرهنگ توسعه یافته و حتی تاریخ است. اما در واقع شایسته است که آفریقا را مهد تمدن بنامیم، ساختمان‌های باستانی مختلف و سایر بناهای فرهنگی در آفریقا وجود دارد که به خوبی نگهداری می‌شوند. به طور مثال کنیا بیش از ۲۰۰ بنای معماری تاریخی دارد. علاوه بر این موزه‌های جالب زیادی در بسیاری از کشور‌های آفریقایی وجود دارد. آفریقا آن طور که تصور می کنید نیست
آفریقا زیر خط فقر زندگی می‌کند

هنگام برنامه ریزی برای سفر به آفریقا، بیشتر مردم خودشان را برای دیدن فقط شدید در همه جا آماده می‌کنند. درست است که کشور‌هایی وجود دارند که زیر خط فقر زندگی می‌کنند، اما تعدادشان کمتر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. به طور کلی سطح اقتصاد در کشور‌های آفریقایی زیاد با سایر کشور‌های در حال توسعه فرق نمی‌کنند. این کشور‌ها با ساخت هتل‌های راحت و مناطق تفریحی برای جذب گردشگر، روی صنعت گردشگری سرمایه گذاری‌های کلانی می‌کنند.

آفریقا آن طور که تصور می کنید نیست آفریقا آن طور که تصور می کنید نیست
شیوع بیماری‌های خطرناک در همه جای آفریقا وجود دارد

هر چند وقت یک بار رسانه‌ها درباره شیوع بیماری وحشتناک جدیدی در آفریقا می‌گویند که باعث می‌شود فکری کنیم بیماری‌های کشنده زیادی در این قاره وجود دارد. اما در واقع تب ابولا کل این قاره را پوشش ندارد بلکه فقط در کشور سیرالئون و اطرافش گسترش یافت. دومین بیماری که اغلب ما را یاد آفریقا می‌اندازد مارلاریا است. البته پشه‌های مالاریا وجود دارند، اما اگر قوانین ایمنی ساده را رعایت کنید جای ترس ندارند.

آفریقا آن طور که تصور می کنید نیست آفریقا آن طور که تصور می کنید نیست



آفریقایی‌ها در کلبه زندگی می‌کنند


همه آفریقایی‌ها در کلبه‌ها و زاغه‌ها زندگی نمی‌کنند. این یک تصور اشتباه است. ساخت و ساز شهر‌های بزرگ در آفریقا با سایر شهر‌های بزرگ دنیا تفاوت چندانی ندارد، آپارتمان‌های بلند، آسمانخراش‌ها و مراکز تجاری همه جا هستند. معماری و زیرساخت‌های توسعه یافته شهر‌های آفریقایی را بسیار پیشرفته کرده است. البته افرادی هم هستند که هنوز در کلبه زندگی می‌کنند، اما تعدادشان کمتر از تصور شماست.

آفریقا آن طور که تصور می کنید نیست آفریقا آن طور که تصور می کنید نیست
آفریقایی‌ها به زبان آفریقایی حرف می‌زنند

زبان آفریقایی وجود ندارد. علاوه بر این زبان‌های منحصر به فرد قبایل محلی نیز به تدریج در حال ناپدید شدن است. مردم آفریقا در دوران استعمار زبان‌های اروپایی مثل انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و پرتغالی را یاد گرفتند. این زبان‌ها با کمک تلویزیون و اینترنت به سرعت گسترش یافتند. صد‌ها زبان مختلف در این قاره صحبت می‌شود. تنها در نامیبیا ۲۰ زبان وجود دارد.

آفریقا آن طور که تصور می کنید نیست آفریقا آن طور که تصور می کنید نیست
آفریقا در اثر درگیری‌های سیاسی چند پاره شده است

فیلم‌های آمریکایی اغلب جنگ‌های محلی یا درگیری‌های سیاسی کشور‌های افریقایی را نشان می‌دهند. درحقیقت در یک دوره ۹۰ ساله، این قاره همزمان با درگیری‌های محلی و جنگ‌های زیادی روبرو بوده است. این جنگ‌ها میراث دوران استعمار بودند؛ زمانی که مرز کشور‌ها بر اساس منافع استعمارگران ایجاد شد و تقریبا تقسیم بندی‌های تاریخی و فرهنگی اصلا در نظر گرفته نشد. امروزه محدوده کشور‌ها تعریف شده و جنگ‌ها پایان یافته اند.

آفریقا آن طور که تصور می کنید نیست


در آفریقا موادغذایی کم است


عکس‌ها و فیلم‌های زیادی گرسنگان آفریقایی را نشان می‌دهند و باعث می‌شوند فکر کنیم این مشکل کل قاره را دربرمی‌گیرد. گرسنگی در کشور‌های آفریقایی وجود دارد، اما نه همه کشورها. حدود یک چهارم خاک حاصلخیز دنیا در افریقاست و همه ان برای کشاورزی استفاده نتمی شود. در مناطق گردشگری هیچ مشکل موادغذایی وجود ندارد، حتی در مصر و آفریقای جنوبی رستوران‌های مک دونالد کاملا رایج هستند. آفریقا آن طور که تصور می کنید نیست


آفریقایی‌ها از سفیدپوست‌ها متنفرند


این افسانه پس از دوران برده‌داری و استعمار در آفریقا شروع شد، زمانی که آفزیقای آزاد اروپایی‌ها را بیرون کرد و قدرت خود را بازیافت. تقسیم بندی سیاه و سفید امروزه هم وجود دارد، اما رنگ پوست روشن در میان مردم محلی هم رایج است و مساله‌ای نیست که موجب خشونت شود. در کشور‌هایی با گردشگری توسعه یافته، ساکنان با مسافران همه کشور‌ها آشنا هستند و با آن‌ها خوب رفتار می‌کنند. برای اجتناب از مشکلات بالقوه لازم است سفر خود را به مناطق گردشگری محدود کنید و مردم محلی را تحریک نکنید.

آفریقا آن طور که تصور می کنید نیست



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آفریقا آن طور که تصور می کنید نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..