تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جذاب ترین سدان های لوکس در بازار جهانی

کلاس سدان فول‌سایز، هنوز هم یکی از پرطرفدارترین مدل‌های خودرو محسوب می‌شود. در این مطلب به بررسی سدان‌های پرچمدار کادیلاک، بی‌ام‌و، آئودی، مرسدس بنز، لکسوس و جگوار می‌پردازیم.

اگرچه ممکن است این روزها بیش‌تر افراد به دنبال خودروی شاسی‌بلند یا کراس‌اور باشند، اما سدان‌ سایز بزرگ همیشه به عنوان یک انتخاب جذاب برای مشتریان باقی می‌ماند. درست است که خودروهای سدان‌ قابلیت رانندگی آف‌رود ندارند، اما معمولا زیباتر، سبک‌تر و کارآمدتر طراحی می‌شوند. گاهی اوقات هم فضای بیش‌تری دارند. به علاوه سبک سدان دارای مرکز ثقل پایین‌تری نسبت به شاسی‌بلندها است و همین موضوع باعث می‌شود که فرمان‌پذیری بهتری در مانورهای سریع داشته باشد و علاقه‌مندان خودروهای اسپرت را، جذب کند.

اما نکته دیگری نیز وجود دارد؛ سدان لوکس در اندازه کامل خود اغلب به عنوان مدل پرچم‌دار یک برند معرفی می‌شود و به همین دلیل همه‌ی فناوری‌های موجود در تمام مدل‌های دیگر را دریافت می‌کنند. حتی بیش‌تر از این، برخی از مدل‌های پرچم‌دار در واقع پیشگام طراحی مهندسی پیشرفته و مد روز یک برند هستند.

به همین دلیل است که سدان پرچم‌دار در ابعاد بزرگ هرگز از بازار خودرو ناپدید نخواهند شد و بدون شک خودروسازان بزرگ همچنان تلاش خود را برای بهبود زیبایی، راحتی و فناوری آن‌ها ادامه خواهند داد. در اینجا ۶ سدان لوکس فول سایز از برندهای مطرح خودروسازی جهان معرفی می‌شود، که هر کدام دارای طراحی و ویژگی‌های خاص خود هستند.

کادیلاک CT6

کادیلاک CT6

کادیلاک نسخه جدید پرچم‌دار خود را با نام CT6 وی-اسپرت (V-sport) معرفی کرد. زیر ظاهر زیبای سدان، پیشرانه جدید ۴.۲ لیتری خورجینی هشت سیلندر با قدرت ۵۵۰ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتن‌متر قرار دارد. این پیشرانه جدید دارای بلوک سیلندر و پیستون آلومینیومی است که با جعبه دنده اتوماتیک ۱۰ سرعته و دیفرانسیل عقب لغزش محدود جفت می‌شود؛ در حالی که برای توقف خودرو در سرعت‌های زیاد، ترمزهای ۱۹ اینچی برمبو ارائه شده است.

بسیاری از خودروسازان لوکس مانند بی‌ام‌و، مرسدس بنز و آئودی، میلیون‌ها دلار روی فناوری خودروی خودران سرمایه‌گذاری می‌کنند. اما اولین خودروسازی که به طور واقعی یک سیستم رانندگی مستقل و "بدون دست" در یک مدل خودروی تولیدی معرفی می‌کند، کادیلاک است.

Cadillac CT6 / سدان کادیلاک CT6

سیستم خودران سوپر کروز (Super Cruise)‌ کادیلاک که تائیدیه سطح ۲ خودمختاری را از انجمن مهندسان خودرو دریافت کرده است، به عنوان فناوری خودران کادیلاک روی مدل‌های تولیدی نصب می‌شود. زمانی که راننده در بزرگراه رانندگی می‌کند، می‌تواند دستان خود را از روی فرمان بردارد. البته اگر راننده بیش از حد و به مدت طولانی دچار خواب‌آلودگی شود، سیستم صندلی راننده را می‌لرزاند، چراغ قرمز رنگی در فرمان روشن و خاموش می‌کند و از بوق مخصوصی برای جلب توجه راننده و بدست گرفتن کنترل خودرو بهره می‌گیرد. سیستم خودران سوپر کروز به عنوان قابلیت استاندارد در CT6 پلاتینیوم مدل ۲۰۱۶ یا به عنوان گزینه دلخواه ۵۰۰۰ دلاری در تیپ‌های لوکس پریمیوم به کار می‌رود.

آئودی A8

Audi A8 / سدان آئودی A8

مدل پرچم‌دار آئودی در سال ۲۰۱۸ کاملا جدید و با امکانات بیش‌تر ارائه می‌شود. این سدان لوکس دارای پلت‌فرم و پیشرانه جدید است که برای اولین بار در مدل‌های تولیدی این برند تجاری آلمانی به کار می‌رود. در واقع هر کدام از مدل‌های موجود در خط تولید آئودی A8، در اولین سطح با پیشرانه ۳.۰ لیتری TFSI یا TDI تجهیز می‌شود اما در آینده نزدیک مدل‌ها مجهز به پیشرانه W12 خواهند بود. این سیستم ترکیبی صرف‌نظر از نحوه انتخاب پیشرانه، می‌تواند در سرعت‌های بین ۵۵ تا ۱۵۹ کیلومتر بر ساعت، تا ۴۰ ثانیه بدون درگیری پیشرانه اجازه حرکت به خودرو بدهد. بهره‌گیری از چنین سیستمی باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت می‌شود، هرچند که سیستم‌های سوخت‌رسانی پاشش مستقیم و توربوشارژ استفاده شده نیز در دستیابی به بهینه‌ شدن مصرف سوخت دخیل هستند.

Audi A8 / سدان آئودی A8

سیستم تعلیق انطباقی آئودی در بخش سدان لوکس قابلیت خیلی بزرگی نیست، اما آئودی این فناوری را یک گام به جلو می‌برد. سیستم تعلیق فعال هوش مصنوعی (AI) این شرکت می‌تواند هر چرخ را به طور جداگانه با عملگرهای الکتریکی تحت کنترل یک سیستم تشخیص پیش‌-حسی ۳۶۰ درجه‌ای که جاده را در جلوی خودرو اسکن می‌کند، بالا یا پایین ببرد.

بهره‌گیری از این سیستم تعلیق به سدان آئودی A8 اجازه می‌دهد تا در برابر غلت، پیچش و شیرجه فعال باشد که می‌تواند با سیستم تمام چرخ فرمان با نسبت فرمان متغیر برای چرخ‌های جلو ترکیب شود. همچنین به عنوان حالت استاندارد از سیستم آئودی کواترو (Quattro) با قابلیت تمام چرخ محرک دائمی استفاده می‌شود.

مرسدس بنز کلاس S

Mercedes-Benz S-Class / سدان مرسدس بنز کلاس S

مرسدس AMG پیش از این در خبری شوک‌آور از برنامه‌ریزی برای توقف تدریجی استفاده از پیشرانه‌های خورجینی ۱۲ سیلندر برای مدل‌های تجاری غیر از میباخ در آینده نزدیک صحبت کرد؛ به هر حال، خودروساز آلمانی یکی از بهترین پیشرانه‌های خورجینی هشت سیلندر را در بازار امروز خودرو تولید می‌کند. در کلاس S پیشرانه ۴.۰ لیتری بی‌توربو (دو توربوشارژ) با ۴۶۳ اسب بخار قدرت در مدل S560 با جعبه دنده ۹ سرعته اتوماتیک سازگار است؛ این میزان قدرت کافی است تا سدان مرسدس بنز بتواند با شتاب قابل توجهی در زمان ۴.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد. اگر این میزان قدرت و شتاب برای استانداردهای رانندگان عاشق سرعت کافی نباشد، نسخه AMG S63 از همان کلاس نیز وجود دارد که ۶۰۳ اسب بخار قدرت برای دست‌یابی به بیشینه سرعت ۲۶۴ کیلومتر بر ساعت تولید می‌کند.

Mercedes-Benz S-Class / سدان مرسدس بنز کلاس S

در حالی که مرسدس بنز کلاس S یکی از قدیمی‌ترین سدان‌های سایز کامل در بازار خودرو محسوب می‌شود، کمبودی در زمینه استفاده از فناوری‌های روز برای تحسین خودروی آلمانی وجود ندارد. چراغ‌های هوشمند LED، عملکرد نیمه مستقل (نیمه خودران) و سیستم تعلیق هوایی همه از ویژگی‌های فوق‌العاده این سدان لوکس هستند؛ اما هنوز هم برای تحت تاثیر قرار دادن علاقه‌مندان از دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی با وضوح بالا در زیر یک پنل شیشه‌ای استفاده می‌شود.

مرسدس میباخ Mercedes S class Maybach 2018

این نمایشگرها علاوه بر عقربه‌های اندازه‌گیری سنتی، اطلاعاتی را از سیستم‌های برقی بسیار زیاد موجود در پنل دیجیتال نشان می‌دهند. این کارکردها می‌تواند به طور مستقیم از روی صفحه نمایش و از طریق پد لمسی در کنسول مرکزی یا از طریق دکمه‌های موجود در فرمان کنترل شوند.

بی‌ام‌و سری 7

BMW 7 Series / سدان بی‌ام‌و سری 7

سدان‌های پرچم‌دار و پیشرانه‌های خورجینی ۱۲ سیلندر می‌آیند و می‌روند و همیشه بی‌ام‌و یکی از بهترین‌ها در این زمینه است. نسل فعلی سدان بی‌ام‌و سری 7، لوکس‌ترین و گران‌قیمت‌ترین مدل خودرویی است که می‌توان از خودروساز باواریا خرید. در تاریخ بی‌ام‌و این خودرو اولین مدلی است که به بسته عملکردی M پرفورمنس مجهز می‌شود؛ زیر کاپوت از پیشرانه ۶.۶ لیتری خورجینی ۱۲ سیلندر مجهز به دو توربوشارژ بهره گرفته می‌شود که ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. قدرت پیشرانه از طریق جعبه دنده اتوماتیک و سیستم تمام چرخ محرک (AWD) با محوریت چرخ‌های عقب به چرخ‌ها منتقل می‌شود. خودروی بی‌ام‌و M760i xDrive جدیدترین و گران‌ترین خودروی برند تجاری بی‌ام‌و است، که در این سری قرار می‌گیرد.

BMW 7 Series / سدان بی‌ام‌و سری 7

اما از نظر بی‌ام‌و قدرت بدون کارایی معنایی ندارد؛ این بدان معنی است که ساختار سبک وزن بدنه در قسمت سرنشینان از کربن کور (carbon Core) باعث افزایش بهره‌وری و کمک به پیشرانه می‌شود. این ساختار کربنی تا ۵۰ درصد سبک‌تر از شاسی فولادی معمولی خودروها است، اما به همان اندازه مستحکم عمل می‌کند و مرکز جرم خودرو نیز پایین‌تر قرار می‌گیرد. ترکیب ساختار بدنه سبک‌وزن با نیروی پیشرانه خورجینی ۱۲ سیلندر قادر است کارایی فوق‌العاده چشم‌گیری ایجاد کند، به طوری که بی‌ام‌و ادعا می‌کند این سدان لوکس تنها به ۳.۶ ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

لکسوس LS

Lexus LS / سدان لکسوس LS

مقاله‌های مرتبط:

نمی‌توان لیستی از بهترین سدان‌های لوکس داشت که شامل خودروی لکسوس LS نباشد؛ خودرویی که دقیقا برای رقابت با سه‌گانه آلمانی این بخش طراحی شده است. سدان لوکس لکسوس LS خودرویی با فناوری پیشرفته است که زیر کاپوت از پیشرانه ۳.۵ لیتری خورجینی ۶ سیلندر با دو توربوشارژر بهره می‌گیرد. پیشرانه می‌تواند ۴۱۵ اسب بخار قدرت و ۵۹۹ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند، که این قدرت از طریق جعبه دنده اتوماتیک ۱۰ سرعته به چرخ‌ها متصل می‌شود. لکسوس LS تنها به ۴.۵ ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

لکسوس LS مدل ۲۰۱۸ دارای یکی از جامع‌ترین لیست‌های ویژگی‌های ایمنی استاندارد و اختیاری است که توسط سیستم LSS + A به‌روز می‌شود. این سیستم می‌تواند به خاطر بهره‌گیری از عملکردهای پیشرفته مانند سیستم جلوگیری از برخورد با عابران پیاده، ترمز برای پیشگیری از برخورد در عقب خودرو با عابر پیاده و هشدار عبور از تقاطع در جلو، ایمنی بی‌نظیری برای سرنشینان فراهم کند.

Lexus LS / سدان لکسوس LS

تصور کنید که شما راننده خودروی لکسوس LS هستید و دنده عقب می‌گیرید اما فردی در پشت ماشین و ناحیه کور دید راننده قرار دارد؛ در این حالت سیستم متوجه خواهد شد که انسانی در پشت خودرو وجود دارد و به راننده با یک صدای اخطاردهنده قابل شنیدن هشدار می‌دهد. اگر راننده هیچ پاسخی به این اخطار ندهد، فناوری استفاده شده در سدان لوکس لکسوس LS می‌تواند خودرو را در سرعت‌های کمتر از ۱۰ کیلومتر بر ساعت به توقف کامل برساند. مزیت دیگری که در لکسوس LS استفاده می‌شود این است که سیستم پیشگیری از برخورد با عابران پیاده در صورتی که حسگرها گزارش دهند که راننده نمی‌تواند خودرو را در زمان مورد نیاز متوقف کند، قادر است به طور خودکار خودرو را از مسیر خود منحرف کند.

جگوار XJ

جگوار / Jaguar XJ

اگرچه ممکن است مدل کنونی جگوار XJ تقریبا ده ساله باشد، اما هنوز هم یکی از بهترین پیشنهادها در بخش سدان‌های لوکس سایز کامل محسوب می‌شود. خریداران حتی می‌توانند نسخه XJR575 را با پیشرانه ۵.۰ لیتری خورجینی هشت سیلندر در زیر کاپوت ترکیب کنند. پیشرانه قدرتمند جگوار XJ می‌تواند ۵۷۵ اسب بخار قدرت تولید کند که در زمان ۴.۴ ثانیه می‌تواند خودرو را از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. بیشینه سرعت خودرو که به صورت الکترونیکی محدود می‌شود، ۲۹۹ کیلومتر بر ساعت است و به نظر می‌رسد که برای یک سدان لوکس مناسب باشد.

Jaguar XJ / سدان جگوار XJ

سدان جگوار XJ در فضای داخلی با صندلی‌های چرمی سفید مجهز به سیستم اطلاعاتی و سرگرمی شخصی برای هر نفر، روکش‌های چرمی دست‌ساز و صندلی‌های بزرگ با دسته‌های صندلی‌های مجهز به قابلیت چندرسانه‌ای و دکمه‌های کنترلی برای صندلی‌های عقب و جلو، ارائه می‌شود. اگر نسخه دارای فاصله محوری بزرگ‌تر سدان جگوار XJ را سوار شوید، اصلا احساس خستگی ناشی از رانندگی و مسافرت را حس نخواهید کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جذاب ترین سدان های لوکس در بازار جهانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..