تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تأکید ایلان ماسک بر سودآوری تسلا در ماه‌های آینده

ایلان ماسک طی یک پاسخ توئیتری اعلام کرد که تسلا طی سه‌ماهه‌ی سوم و چهارم سال جاری میلادی، سودآوری خواهد داشت و نیازی به جذب سرمایه ندارد.

ایلان ماسک، مدیر عامل و کارآفرین میلیاردر اعلام کرد که شرکت تسلا در سه‌ماهه‌ی سوم و چهارم سال ۲۰۱۸ سودآور خواهد بود و نیازی به جذب سرمایه بیش‌تر از سهام‌داران ندارد. همین سودآوری باعث افزایش ارزش سهام این شرکت در بازار بورس خواهد شد. تسلا در ماه جاری نیز به دنبال کم‌اهمیت شمردن گمانه‌زنی‌های گسترده وال استریت بود؛ این ماه در وال استریت شایعاتی مبنی بر بازگشت تسلا به بازار سرمایه برای جذب بیش‌تر سرمایه‌گذاری منتشر شد که دلیل این تصمیم را تمایل خودروساز الکتریکی آمریکا برای افزایش تولید سدان تسلا مدل 3 عنوان کردند تا باعث افزایش سودآوری بلندمدت این شرکت شود. 

خودروساز سیلیکون ولی طی روزهای اخیر با شکست در برآورده کردن اهداف تولید خودروهای وعده داده‌شده و تبلیغات ناخوشایند در مورد تصادف مرگبار خودروی الکتریکی تسلا مجهز به سیستم خودران مواجه شده است؛ ولی با این حال از جریان نقدینگی مثبت طی سه ماه سوم امسال صحبت می‌کند.

Elon Musk Tesla / ایلان ماسک تسلا

ماسک روز جمعه در پاسخ توئیتری به خبر نشریه اکونومیست واکنش نشان داد؛ در این خبر، اکونومیست میزان بودجه اضافه‌ی مورد نیاز تسلا در سال جاری میلادی را بین ۲.۵ تا ۳ میلیارد دلار برآورد کرد. 

ایلان ماسک در پاسخ نوشت:

اکونومیست عادت دارد که خسته‌کننده باشد و این کار را با نوعی شرارت، بذله‌گویی و هوشمندی انجام می‌دهد. اما در حال حاضر فقط خسته‌کننده است. تسلا همچنان سودآور خواهد بود و جریان نقدینگی نیز در سه‌ماهه‌ی سوم و چهارم امسال مثبت است؛ بنابراین نیازی به جمع‌آوری پول از سرمایه‌گذاران نیست.

سهام تسلا که از زمان فاش شدن آغاز تولید خودروی الکتریکی تسلا مدل 3 در آوریل ۱۰ درصد افزایش یافته بود، در معاملات بعدازظهر وال استریت نیز ۱.۸ درصد دیگر افزایش یافت. ادعای ماسک در مورد سوددهی و جریان نقدینگی مثبت این خودروساز، منوط به افزایش تولید خودروی الکتریکی سدان تسلا مدل 3 است؛ اما تسلا طی روزهای اخیر با تأخیر در تولید این مدل خودروی الکتریکی مواجه شد. این امر میزان درآمدزایی تسلا را از خودروهایی که به مشتریان تحویل می‌دهد، به تأخیر انداخته است.

با این حال تحلیل‌گران اقتصادی پیش‌بینی می‌کنند که به دلیل سرمایه‌گذاری سنگین تسلا در تولید خودروی الکتریکی مدل 3، جریان نقدینگی این شرکت تا سال ۲۰۱۹ منفی خواهد بود. فقط یکی از این ۱۹ تحلیل‌گر پیش‌بینی می‌کند که میزان درآمدزایی این شرکت به ازای هر سهم در سه‌ماهه‌ی سوم امسال مثبت باشد؛ البته این تحلیل‌گر نیز برای سه‌ماهه‌ی چهارم تنها ۴ درصد رشد را پیش‌بینی می‌کند.

Tesla / تسلا

یکی از کارگزاران وال استریت که اکونومیست به‌عنوان منبع از آن ذکر می‌کند، هفته گذشته اعلام کرد تا زمانی که تسلا نتواند به تولید ۱۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی تسلا مدل 3 در هر هفته دست یابد، ریسک سرمایه‌گذاری آن بالا است. این شرکت در پایان سه‌ماهه‌ی اول امسال، هدف خود برای تولید هفتگی ۲۵۰۰ دستگاه خودروی الکتریکی را از دست داد. به همین دلیل تحلیل‌گران و مدیران بازار سرمایه با دیده شک به توانایی تسلا برای ادامه تولید ۵۰۰۰ خودروی تسلا مدل 3 در هفته طی سه‌ماهه‌ی بعدی می‌نگرند.

ماسک در مصاحبه‌ای با شبکه خبری CBS، از آرامش شرکت خود صحبت کرد و گفت تسلا آخرین فناوری مدرن را در ساخت خودروی الکتریکی مدل 3 به کار می‌گیرد. بخشی از این مصاحبه در خودروی تسلا مدل 3 و در حالی انجام شد که ایلان ماسک با سیستم نیمه خودران اتوپایلوت در حالت فعال رانندگی می‌کرد.

مقاله‌های مرتبط:

ماسک به CBS گفت این خودروساز در حال حاضر ۲۰۰۰ مدل الکتریکی تسلا مدل 3 در هفته تولید می‌کند. ماه گذشته نیز سرویس سرمایه‌گذاری مودی، رتبه اعتباری تسلا را از B2 به B3 کاهش داد؛ این امر منعکس‌کننده‌ی «کمبود قابل توجه میزان تولید خودروی الکتریکی تسلا مدل 3» بود. مودی افزود که چشم‌انداز منفی تسلا، نشان‌دهنده این احتمال است که خودروساز سیلیکون ولی مجبور خواهد شد برای جبران تعهدات و اجتناب از کمبود نقدینگی، اقدام به جذب سرمایه‌گذاری بزرگی کند.

روز پنج‌شنبه نیز هیئت ملی ایمنی حمل‌ونقل آمریکا (NTSB) اعلام کرد که پس از یک سری افشاگری‌های عمومی توسط تسلا، گام‌های بیش‌تری برای تحقیق و بررسی در مورد تصادف ۳ فروردین در کالیفرنیا برمی‌دارد. این هیئت همچنین قصد دارد در مورد سیستم نیمه خودران اتوپایلوت و دو تصادف دیگر خودروهای تسلا تحقیق انجام دهد. تسلا که ضربه‌ی سختی از اظهارات NTSB دریافت کرده است، اعلام کرد که این شرکت به کنگره آمریکا شکایت می‌کند. 

در گفتگو با CBS، خبرنگار از ماسک درباره سیستم نیمه خودران اتوپایلوت پرسید و او جواب داد:

سیستم آن‌طور که گفته شد، کار می‌کرد؛ این سیستم یک دستیار رانندگی است و نمی‌توان انتظار داشت که مانند یک سیستم رانندگی خودران (مستقل) عمل کند.

برای اثبات عملکرد این سیستم، ماسک طی مصاحبه با خبرنگار چند لحظه دست خود را از روی فرمان خودروی الکتریکی تسلا مدل 3 برداشت؛ در این لحظه خودرو آژیر کشید و هشدار داد تا دستش را دوباره روی فرمان بگذارد. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تأکید ایلان ماسک بر سودآوری تسلا در ماه‌های آینده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..