تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تعیین خط فرمول یک چین؛ موفقیت کامل فراری

در پیش نمایش جایزه بزرگ شانگهای، سباستین فتل و کیمی رایکونن از تیم فراری بهترین زمان‌گیری را ثبت کردند و جلوتر از دیگران، آغازگر رقابت اصلی خواهند بود.

دور سوم از مسابقات فصل ۲۰۱۸ فرمول یک جهانی در چین برگزار می‌شود. ساعتی قبل، زمان‌گیری نهایی رانندگان در پیست شانگهای انجام شد و این‌بار هم مثل هفته‌ی قبل، تیم فراری به موفقیت کامل رسید. سباستین فتل، با زمان یک دقیقه و ۳۱.۰۹۵ ثانیه به مقام نخست در تعیین خط فرمول یک چین رسید. با اختلاف ۸۷ هزارم ثانیه نسبت به او، دیگر راننده‌ی تیم فراری، کیمی رایکونن؛ زمان‌گیری کرد. جایگاه‌های سوم و چهارم در تعیین خط نیز، به ترتیب در اختیار والتری بوتاس و لوئیس همیلتون قرار گرفت. فردا در مسابقه‌ی اصلی جایزه بزرگ چین، مکس ورشتاپن و دنیل ریکیاردو، رانندگان تیم رد بول، از خطوط پنجم و ششم، استارت خواهند زد.

shanghai China Grand prix

پیست سرعت شانگهای، در سال ۲۰۰۴ با گنجایش ۲۰۰ هزار تماشاگر زنده افتتاح شد. علاوه بر مسابقات فرمول یک، بالاترین سطح رقابت‌های موتورسواری جهان (موتو GP) و اتومبیل‌رانی استقامت (WEC) هم در این مجموعه برگزار می‌شود. جایزه بزرگ چین، مسیری به طول ۵.۴۵۱ کیلومتر دارد که در مجموع ۵۶ دور، ۳۰۵ کیلومتر خواهد بود. جالب است بدانید که لوئیس همیلتون، با ۵ مرتبه قهرمانی در این پیست طی سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۱، ۲۰۱۴،۲۰۱۵ و ۲۰۱۷؛ رکورددار موفق‌ترین راننده در جایزه بزرگ چین محسوب می‌شود.

Fire engine F1 shanghai

از اتفاقات عجیب در دورهای تمرینی فرمول یک چین، باید به ایراد اساسی در پیشرانه‌ی ردبول اشاره کرد که منجر به نقص در خودروی دنیل ریکیاردو و ایجاد آتش‌ در آن اشاره کرد. مکس ورشتاپن هم با مشکلاتی در پیشرانه‌ی خودرو مواجه شد. دیگر اتفاق عجیب در پیست شانگهای، گردش ناگهانی خودروی لوئیس همیلتون، راننده‌ی انگلیسی تیم مرسدس بنز؛ در پیچ دهم و هنگام تمرین سوم بود. این بخش از پیست، احتمالا در مسابقه‌ی اصلی و برای دیگر رانندگان هم، چالش‌هایی ایجاد خواهد کرد. از سویی دیگر، وزش بادهای شدید و رگبار باران که در دورهای تمرینی هم اتفاق افتاد، به هنگام رقابت اصلی نیز محتمل است.

تا کنون، ۲ دور از مسابقات فرمول یک در فصل ۲۰۱۸ انجام شده است که بر اساس آن، سباستین فتل راننده‌ی اصلی تیم فراری با ۵۰ امتیاز در صدر قرار دارد. لوئیس همیلتون و والتری بوتاس، رانندگان تیم مرسدس بنز، به ترتیب با ۳۳ و ۲۲ امتیاز در جایگاه‌های دوم و سوم هستند. فرناندو آلونسو، راننده‌ی مشهور تیم مک‌لارن، با ۱۶ امتیاز چهارم است و کیمی رایکونن، دیگر راننده‌ی تیم فراری، در جایگاه پنجم قرار دارد. در رده‌بندی تیمی، فراری و مرسدس بنز با ۶۵ و ۵۵ امتیاز، اول و دوم هستند. در کمال ناباوری، مک‌لارن با ۲۲ امتیاز سوم است و ردبول با ۲۰ امتیاز در جایگاه بعدی قرار دارد.

Sebastian Vettel

رقابت نهایی در فرمول یک شانگهای ۲۰۱۸، فردا یکشنبه ۲۶ فروردین ماه انجام می‌شود. این مسابقه، ساعت ۱۰:۴۰ صبح به وقت ایران؛ از شبکه ورزش صدا و سیما پخش مستقیم خواهد شد. در ادامه‌ی مطلب، می‌توانید بیننده‌ی سریع‌ترین زمان‌گیری سباستین فتل در تعیین خط جایزه بزرگ چین باشید.

shanghai f1 Ferrari shanghai f1 Hamilton shanghai f1 red bull shanghai f1 red-bull shanghai f1 shanghai f1 shanghai f1 shanghai f1



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تعیین خط فرمول یک چین؛ موفقیت کامل فراری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..