تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برداشت غیر مجاز بانکی نوجوان اصفهانی در پی دوستی با یک مجرم سایبری

برداشت غیر مجاز بانکی نوجوان اصفهانی در پی دوستی با یک مجرم سایبریبه گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ مرتضوی در تشریح این خبر گفت: متاسفانه عدم نظارت والدین بر فعالیت سایبری فرزند باعث شد تا نوجوان اصفهانی فریب خورده و اقدام به همکاری با یک مجرم سایبری نماید.

وی افزود: این مجرم سایبری که در خارج زندگی می‌کند در پی ارتباط با نوجوان اصفهانی وی را فریب داده و اطلاعات بانکی را که از طریق فیشینگ به دست آورده بود برای برداشت غیر مجاز در اختیار نوجوان اصفهانی قرار داد، که بعد از برداشت غیر مجاز مبلغ را با هم تقسیم نمایند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه نوجوان 14 ساله اصفهانی که مبلغ 4 میلیون ریال به صورت غیر مجاز برداشت کرده بود بعد از شکایت مالباخته و پیگیری پرونده از سوی پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد، گفت: متهم كه چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت در اعترافات خود گفت در فضای مجازی مشغول گشت و گذار بودم كه با جوانی كه خود را سهیل معرفی می‌كرد آشنا شدم و مدت‌ها با همدیگر ارتباط داشته و تبادل اطلاعات می‌نمودیم تا اینكه یك روز پیشنهاد فریب دهنده و وسوسه كننده‌ای به من داد و اینكه اطلاعات كارت بانكی را به من بدهد و پس از اینكه از آن حساب برداشت انجام دادم آن را با همدیگر تقسیم كنیم و متاسفانه فریب خوردم و از حسابی كه اطلاعات آن را داده بود سرقت انجام دادم و پس از چند روز توسط پلیس شناسایی شدم.

سرهنگ مرتضوی با بيان اينكه متهم جهت سير مراحل قانونی به دادسرا معرفی گرديد، افزود: متهم اصلی كه اطلاعات حساب شهروندان را از طريق ايجاد سايت فيشينگ به دست آورده در خارج از كشور می‌باشد كه روند رسيدگی به آن در دست بررسی می‌باشد.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان در توصیه به خانواده‌ها گفت: همواره در فضای مجازی مراقب فرزندان خود باشید و همچون فضای حقیقی ببینید فرزند شما با چه کسانی دوست است، چرا مجرمان سایبری با طرح دوستی با فرزندان شما در این فضا از آنها سوء‌استفاده کرده و آنها را به ورطه تخلف و تباهی می‌کشند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: خانواده‌ها به فرزندان خود گوشزد نمایند که در فضای مجازی با هر کسی دوست نشوند و به هر کسی اعتماد نکنند و هر گونه درخواستی که از سوی دوستان آنها در این فضا می‌شود قبل از انجام آن با آنها در میان بگذارند، چرا که احتمال دارد درخواست دوست آنها در فضا مجازی مجرمانه باشد و فرد با انجام آن مرتکب جرم شده که باید در برابر قانون پاسخگو باشد.

سرهنگ مرتضوی در پایان با بیان اینکه یکی از برنامه‌هایی که می‌تواند دغدغه خانواده‌ها را در حوزه نظارت در استفاده از اینترنت برطرف کند و علاوه بر آن می‌تواند نظارت والدین بر عملکرد کودکان و نوجوانان را افزایش دهد کنترل نامحسوس است، گفت: برای این کار خانواده‌ها می‌توانند از نرم‌افزارهای مخصوص این امر استفاده نمایند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برداشت غیر مجاز بانکی نوجوان اصفهانی در پی دوستی با یک مجرم سایبری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..