تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اعترافات مهم زاکربرگ در مجلس سنای امریکا

۵ اعتراف مهم زاکربرگ در مجلس سنای امریکابه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  روز سه شنبه 21 فروردین ماه، مارک زاکربرگ از کاربران فیس‌بوک در مجلس سنا عذرخواهی کرد. زاکربرگ در بخشی از اظهاراتش، توضیحاتی را در مورد رسوایی‌های این شرکت ارائه داد؛ از دسترسی شرکت آنالیتیکا به اطلاعات شخصی حدود 87 ملیون کاربر تا استفاده روسیه از این پلتفرم برای اشاعه اخبار کذب.

در این جلسه نمایندگان عمدتا سوال‌هایی از زاکربرگ پرسیدند و او به خوبی از پس جواب دادن به آنها برآمد اما وقتی سناتورهای آشنا به مسائل فناوری از او سوالات تخصصی پرسیدند جواب های زاکربرگ چندان قانع‌کننده نبود .

در ادامه به بخشی اعترافات زاکربرگ در سنای آمریکا می‌پردازیم :

ماموران ویژه دادگستری از کارمندان فیس بوک مصاحبه کرده‌اند.

زاکربرگ عنوان کرد که تعدادی از کارمندان او به دلیل دخالت روسیه در انتخابات آمریکا توسط ماموران ویژه مورد مصاحبه قرار گرفتند.

فیس‌بوک متهم به نقض یک دستور العمل فدرال در تجارت سال 2011 است.

طبق این دستور العمل، شرکت‌ها موظف به حفظ داده‌های کاربران هستند و فقط در صورت توافق کاربر می‌توانند آن‌ها را به اشتراک بگذارند. به همین خاطر یکی از سناتورها این موضوع را مطرح کرد که به دلیل دسترسی شرکت کمبریج آنالیتیکا، فیسبوک این قانون را نقض کرده است. زاکربرگ این موضوع را رد کرد. او در پاسخی نه چندان قانع کننده گفت: حتی اگر سیستم‌های فیس‌بوک به وضوح معیوب بوده‌اند، کاربران به ظاهر از لحاظ فنی موافق آن هستند. ما نحوه‌ی کار سیستم را مفصلا شرح داده‌ایم و کاربران در هنگام ثبت‌نام این موضوع را پذیرفته‌اند.

فیس بوک ارائه اشتراک پولی برای حذف تبلیغات را مد نظر قرار داده است.

زاکربرگ در همین زمینه گفت: «به‌طور کلی، ما اعتقاد داریم که مدل مبتنی بر تبلیغات، بهترین مدل ممکن برای ماست. اما ایده‌هایی مانند ارائه‌ی نسخه‌ی پولی را در نظر گرفته‌ایم». اگرچه او در نهایت گفت این موضوع به معنای حذف نسخه‌ی رایگان فیسبوک نخواهد بود.

 اکثر کاربران قبل از ایجاد اکانت شرایط و خدمات سایت را مطالعه نمی‌کنند.

در هنگام ایجاد اکانت جدید در شبکه‌های اجتماعی، کاربران با انبوهی از اسناد حقوقی مواجه می‌شوند. زاکربرگ در این رابطه گفت: «می‌دانیم که بیشتر کاربران این قوانین را نمی‌خوانند، اما هرکسی، این فرصت را دارد که قوانین را بخواند و با آگاهی کامل اکانت خود را ایجاد کند.»

فیس‌بوک اطلاعات زیادی در مورد استفاده روسیه و چین از داده های این شبکه اجتماعی و ایجاد پروفایل جعلی ندارد.

زاکربرگ گفت فیس‌بوک همچنان دارد رسوایی شرکت کمبریج آنالیتیکا را بررسی می‌کند و این‌که چه افراد دیگری به داده‌های کاربران دسترسی داشته‌اند. او در ادامه گفت: «ما اطلاعات به خصوصی از دیگر تلاش‌های این کشورها نداریم.»

زاکربرگ نام هتلی که در آن اقامت داشت را فاش نکرد.

دیک در بین از زاکربرگ پرسید که آیا می تواند نام هتلی که شب را در آنجا گذرانده و یا کسانی که در هفته گذشته با آنها پیام ردوبدل کرده است را بگوید؟ با امتناع مدیر فیسبوک از پاسخ دادن به دربین گفت: مسئله همین است، احترام به حریم خصوصی افراد!

ادعای نماینده سنا: زاکربرگ تعصبات سیاسی را در فیس‌بوک دخیل کرده است.

سناتور تد کروز نماینده حزب جمهوری خواه تگزاس او را الگوی فراگیر تعصب و سانسور سیاسی بیان کرد اما مدیرعامل فیس‌بوک نتوانست جواب قانع کننده ای بدهد.

اتهای پیام/

اعترافات مهم زاکربرگ در مجلس سنای امریکا چه بود؟



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اعترافات مهم زاکربرگ در مجلس سنای امریکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..