تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روسیه دستور مسدودسازی تلگرام را صادر کرد

سرانجام پس از مدت‌ها کشمش بین تلگرام و مقامات روسی، یک دادگاه در این کشور دستور مسدودسازی این پیام‌رسان را صادر کرد.

مقاله‌های مرتبط:

یک دادگاه روسی دستور داد که اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام باید در این کشور مسدود شود. این حکم پس از ماه‌ها کشمش بین تلگرام و روسکومنادزور، نهاد نظارت بر ارتباطات مخابراتی در روسیه صادر می‌شود. سرویس امنیتی فدرال روسیه (FSB) از مدت‌ها پیش قصد داشت تا از طریق اشتراک‌گذاری کلیدهای رمزنگاری تلگرام به داده‌های کاربران این پیام‌رسان دسترسی داشته باشد؛ اما تلگرام هر بار از موافقت با این خواسته سرباز زد و حتی فرمان دادگاه نیز نتوانست خللی در این تصمیم به‌وجود بیاورد.

خبرگزاری روسیِ تاس گزارش می‌دهد که این سرویس پیام‌رسانی به‌دنبال آخرین دستور دادگاه، «بلافاصله مسدود خواهد شد» و این محدودیت تا زمانی که تلگرام کلیدهای رمزنگاری را در دسترس FSB قرار ندهد، پابرجا باقی خواهد ماند. با این حال، مشخص نیست که این حکم دقیقا چه زمانی اجرا خواهد شد.

روسیه قوانین سفت و سخت ضد تروریستی را در سال ۲۰۱۶ اجرا کرد که به موجب آن، سرویس‌های پیام‌رسانی باید امکان رمزگشایی پیام‌ها را در اختیار مقامات قرار دهند. با این حال، تلگرام تاکنون در حال سرپیچی از این قوانین بوده است. پاول دوروف، بنیان‌گذار و مدیرعامل تلگرام با ارسال یک پیام در این پیام‌رسان به حکم جدید دادگاه واکنش نشان داد. متن کامل این پیام به شرح زیر است:

قدرتی که دولت‌های محلی بر سر شرکت‌های فناوری اطلاعات دارند بر پایه‌ی پول است. یک دولت در هر زمانی می‌تواند با تهدید به مسدودسازی جریان‌های درآمد از بازارهایش، سهام آن شرکت‌ها را نابود کند و به همین وسیله آن‌ها را وادار به انجام کارهای عجیب کند. (انتقال سرورهای آی‌کلاد اپل به چین را در سال گذشته به یاد بیاورید.)

در تلگرام ما افتخار این را داریم که به جریان‌های درآمد یا فروش تبلیغات اهمیتی نمی‌دهیم. حریم شخصی فروشی نیست و نباید به‌واسطه‌ی هراس یا طمع، حقوق بشر را قربانی کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روسیه دستور مسدودسازی تلگرام را صادر کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..