تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سواد رسانه‌ای رمز استفاده صحیح از فضای‌مجازی است

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛کارشناس پلیس‌فتا استان بوشهر در راستای آشنایی نوجوانان با فرصت‌ها و تهدیدات فضای‌مجازی در جمع دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه شهیدسهام‌خیام با توجه به توسعه روزافزون فضای‌مجازی در راستای استفاده صحیح از فضای‌مجازی گفت: کاربران اینترنتی باید سواد رسان‌های خود را افزایش داده و سعی کنند با ارتقاء دانش علمی خود در فضای مجازی فعالیت داشته باشند تا بتوانند از فرصت‌های مثبت این فضا استفاده کنند و اسیر دام‌های مجازی نشوند.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: این کارشناس، سرقت اطلاعات شخصی رایانه‌ای، توسط سوءاستفاده‌کنندگان را از مهمترین جرائم سایبری در حوزه فضای تولید تبادل و اطلاعات نام برد و از آنان خواست؛ دانش‌آموزان سعی کنند، سیستم‌های رایانه خود و همچنین تلفن متصل به اینترنت آن‌ها فاقد اطلاعات شخصی باشد و به هیچ عنوان، عکس‌های خانوادگی خود را در شبکه‌های موبایلی رد و بدل نکنند، زیرا امکان هرگونه هک و سرقت اطلاعات در این شبکه‌ها وجود دارد.

وی بسیاری از پرونده‌های این پلیس را مربوط به اتشار تصاویر خصوصی کاربران در فضای‌مجازی دانست و تصریح‌کرد: کاربران با به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی خود نظیر فیلم و عکس در اینگونه کانال‌ها موجب می‌شوند افرادی از این فرصت سوء‌استفاده و نیات مجرمانه خود همچون اخاذی، هتک‌حیثیت، نشراکاذیب را عملی کنند.

این کارشناس سایبری تاکید کرد: دانش‌آموزان به هنگام خرید از فروشگاه‌های مجازی و سایت‌های فروش کالا، حتما آدرس و شماره تلفن واقعی فروشنده اینترنتی را بررسی و نسبت به صحت آن اطمینان حاصل کنند و به هنگام خرید اینترنتی حتما از صفحات مراحل انجام شده عکس تهیه کنند.

کارشناس پلیس‌فتا در ادامه اعتیاداینترنتی، افسردگی، بی‌بندوباری و همچنین انتشار فایل‌های خصوصی را از مهمترین آسیب‌های اجتماعی در نوجوانان نام برد و افزود: کاربران باید با برنامه دقیق و مدون در استفاده از فضای مجازی خصوصا شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های رایانه‌ای فعالیت نمایند و مراقب باشند تا نه تنها در دام اعتیاد فضای مجازی نیفتند بلکه از مشکلات جسمی و روحی این فضا نیز در امان بمانند.

کارشناس پلیس‌فتا استان‌بوشهر در پایان با اشاره به آدرس سایت پلیس‌فتا آن را دریچه ارتباطی با شهروندان خواند و افزود: پلیس‌فتا از دانش‌آموزان درخواست می‌کند در صورت مشاهده با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس‌فتا بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری، گزارش نمایند.
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سواد رسانه‌ای رمز استفاده صحیح از فضای‌مجازی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..