تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دانش آموز ۱۵ ساله‌ای که باعث آبروریزی معلم خود شد

دانش آموز ۱۵ ساله‌ای که باعث آبروریزی معلم خود شدبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ مرتضوی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس عکس او را به استیکر‌های غیراخلاقی و یا دیگر تصاویر مبتذل تبدیل نموده و در فضای مجازی منتشر نموده، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام مسئول عنوان کرد: با بررسی‌های فنی به عمل آمده بر روی تصاویر انتشاری و همچنین تحقیقات صورت گرفته در فضای مجازی متهم نوجوان ۱۵ سال‌های به هویت بهنام. ش. شناسایی و به این پلیس دلالت داده شد.

وی افزود: متهم که از دانش آموزان شاکی می‌باشد پس از مواجه با مدارک پلیسی صراحتا به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را انتقام جویی به علت اختلاف با معلم خود عنوان داشت.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه متهم جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی گردید، گفت: هتک حیثیت و آبروریزی شهروندان در فضای مجازی راه مناسبی برای انتقام جویی و اقدامات تلافی جویانه نمی‌باشد و مطابق ماده ۱۶ قانون جرائم رایانه‌ای هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا چهل میلیون (۴۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

وی در توصیه به خانواده‌ها گفت: حتما نظارت کافی بر فعالیت سایبری فرزندان خود داشته باشید و به آن‌ها یاد بدهید که در فضای مجازی حتما حفظ حریم خصوصی دیگران را رعایت نمایند و به هیچ عنوان با آبرو و حیثیت دیگران در این فضا بازی نکنند چرا که این کار جرم بوده و باید در برابر قانون پاسخگو باشند.

این مقام ارشد انتظامی در پایان خطاب به شهروندان گفت: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به هیچ عنوان بستر امنی جهت ایجاد روابط دوستانه و تبادل تصاویر و مطالب خصوصی نمی‌باشد چرا که افراد سودجو از این فضا جهت اخاذی و فریب افراد ساده لوح نهایت استفاده را می‌برند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دانش آموز ۱۵ ساله‌ای که باعث آبروریزی معلم خود شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..