تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رکورد جدید در فروش سه ماهه فولکس واگن

گروه خودروسازی فولکس‌واگن توانست رکورد فروش سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ را بشکند؛ همزمان این گروه به دنبال تغییر ساختار مدیریتی خود است.

به نظر می‌رسد هیچ چیز نمی‌تواند فولکس‌واگن را متوقف کند. شرکتی که هنوز هم با اثرات و پیامدهای ناکامی در پرونده دیزل‌گیت (Dieselgate) دست و پنجه نرم می‌کند، جریمه بسیار بیش‌تری نسبت به اکثر شرکت‌ها در طول عمر خود پرداخت کرده است و فشارهای بدتری نسبت به آن‌ها دارد؛ اما با این وجود، فولکس‌واگن به تازگی رکورد جدیدی در فروش به نام خود ثبت کرده است.

در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸، گروه خودروسازی فولکس‌واگن فروش خود را به رکورد ۱.۵۳ میلیون دستگاه خودرو افزایش داد؛ همچنین این خودروساز طی یک رکوردشکنی دیگر در ماه مارس امسال ۵۸۴،۷۰۰ دستگاه وسیله نقلیه فروخت، که در مقایسه با ماه مارس ۲۰۱۷ به میزان ۴.۹ درصد افزایش یافته است. نکته شگفت‌آور دیگر این‌که بیش‌تر این افزایش به دلیل تقابل ایالات متحده آمریکا و چین و در این دو کشور حاصل شد؛ در حالی که فولکس‌واگن در آمریکا با پرونده رسوایی دیزل‌گیت سروکار داشت، هیچ فرد خوش‌بینی تصور نمی‌کرد که روزی فولکس‌واگن بتواند به چنین جایگاهی دست یابد.

Volkswagen / فولکس‌واگن

تحویل‌های چهار ماهه فولکس‌واگن با ۵.۹ درصد افزایش یافته است، در حالی که در چین با رشد ۸.۶ درصدی همراه بود؛ چین به عنوان بزرگترین بازار خودروساز آلمانی شناخته می‌شود که همچنین باعث افزایش قابل توجه در میزان عرضه خودروهای تولیدی فولکس‌واگن شد. همیشه خبرهای مثبت وجود ندارد و فولکس‌واگن اعلام کرد که میزان فروش در آلمان تقریبا ۰.۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

اخبار مربوط به افزایش فروش و تحویل فولکس‌واگن در پی این موضوع منتشر می‌شود که مدتی پیش نیز فولکس‌واگن اعلام کرد که در سال گذشته، درآمد سالانه ماتیاس مولر مدیرعامل این شرکت ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است. مولر با احتساب این افزایش تقریبا ۱۲.۵ میلیون دلار حقوق و مزایا دریافت کرد که در میان مدیران خودروسازان جهانی بسیار قابل توجه است.

Volkswagen Matthias Müller / مدیرعامل فولکس‌واگن ماتیاس مولر

افزایش حقوق و دستمزد مولر پس از آن بود که فولکس‌واگن در سال گذشته سود خود را اعلام کرد و این شرکت قوانین جدیدی برای پرداخت حقوق و پاداش به تصویب رساند. این در حالی است که سرمایه‌گذاران گروه خودروسازی فولکس‌واگن، پس از رسوایی دیزل‌گیت در سال ۲۰۱۵ به میزان پاداش‌های هنگفت در این شرکت اعتراض داشتند.

فولکس‌واگن گروه خودروسازی بسیار گسترده‌ای است، که شامل برندهای سئات، اشکودا، لامبورگینی، بنتلی، پورشه و بوگاتی می‌شود؛ این شرکت سال گذشته با وجود دست به گریبان بودن با رسوایی ناشی از انتشار آلایندگی خودروها، سود عملیاتی خود را تقریبا به دو برابر رساند. فولکس‌واگن در حال حاضر قصد دارد برای افزایش سود خود، سرمایه‌‌گذاری زیادی برای تغییر استراتژیک به سمت تولید خودروی الکتریکی و فناوری خودروی خودران در تعدادی از برندهای زیرمجموعه انجام دهد.

هربرت دایس فولکس‌واگن / volkswagen

خبرهای منتشر شده از گروه خودروسازی فولکس‌واگن به همین جا ختم نمی‌شود و این گروه اعلام کرد که در حال بررسی تغییرات پرسنلی به عنوان بخشی از فرآیند بازسازی تیم مدیریت است. غول خودروسازی آلمانی به تازگی گزارش داد که این شرکت در حال تلاش برای جایگزینی مدیر عامل فعلی گروه (ماتیاس مولر) با هربرت دایس، رئیس فعلی برند تجاری فولکس‌واگن است.

فولکس‌واگن در بیانیه خود جهت تغییرات احتمالی اعلام کرد:

فولکس‌واگن توسعه ساختاری مدیریت این گروه خودروسازی بزرگ را در نظر دارد که همچنین با تغییرات پرسنل در هیئت مدیره همراه است.

به گزارش اتوموتیو نیوز و به نقل از دوفرد نزدیک به این گروه خودروسازی، هیئت سرپرستی و نظارت فولکس‌واگن جمعه این هفته برای بررسی تغییرات گرد هم می‌آیند. هنوز جدول زمانی برای چگونگی فرآیند جانشینی مولر توسط دایس مشخص نشد است. مولر در ماه سپتامبر ۲۰۱۵، درست یک هفته پس از انتشار اخبار مربوط به رسوایی دیزل‌گیت وارد هیئت مدیره گروه فولکس‌واگن شد. حال پس از نزدیک به سه سال، این خودروساز آلمانی با مدیریت مولر هنوز تلاش می کند که پرونده رسوایی دیزل‌گیت را پشت سر بگذارد. قرارداد مولر با فولکس‌واگن تا سال ۲۰۲۰ به پایان خواهد رسید.

Volkswagen / فولکس‌واگن

مقاله‌های مرتبط:

با توجه به بیانیه فولکس‌واگن، مولر تمایل کلی خود را برای کمک به تغییرات مدیریتی نشان داد. دایس که برای تغییرات جدید در ساختار مدیریتی برند تحت فشار قرار گرفته است، در اواسط سال ۲۰۱۵ و قبل از رسوایی دیزل‌گیت به گروه فولکس‌واگن پیوست؛ دایس پیش از پیوستن به فولکس‌واگن، مدیر اجرایی (عضو هیئت مدیره) بی‌ام‌و بود.

مسئله بازسازی تیم مدیریتی فولکسَ‌واگن در حقیقت کشمکشی بین اشخاص ذینفع از جمله خانواده‌های کنترل‌کننده، سهامداران و اتحادیه‌ها است. به گفته‌ی اتوموتیو نیوز، این تقابل برای تغییر ساختار مدیریتی، اگرچه سرمایه‌گذاران آن را کلید موفقیت‌های آینده فولکس‌واگن می‌دانند اما با این حال بسیار دشوار به نظر می‌رسد. در همین راستا اخبار منتشر شده درباره جایگزینی مولر، ارزش سهام این گروه را افزایش داد. 

آرنت الینگ‌هورست تحلیلگر Evercore ISI در واکنش به انتشار این خبر گفت:

اگر انتخاب دایس به عنوان جانشین مولر تایید شود، ارزش سهام فولکس‌واگن به شدت افزایش پیدا خواهد کرد. ما جایگزین بهتری برای ماتیاس مولر در جهت تامین آینده این گروه خودروسازی نداریم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رکورد جدید در فروش سه ماهه فولکس واگن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..