تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اوج مصائب ائمه اطهار در دوره امامت موسی بن جعفر (ع) بود/ چرا امام صادق (ع) به روشنی جانشین خود را معرفی نکرد؟

اوج مصائب ائمه اطهار (ع) در دوران امامت حضرت موسی بن جعفر بود/حجت الاسلام و المسلمین علی ثمری سخنران و کارشناس امور دینی، در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص شهادت، صبوری و سیره حضرت موسی کاظم (ع) گفت: موسی کاظم (ع) امام بزرگواری است که وارث غم ها و مصائب بسیاری در دوران امامت خود به جهت فشارهای حکومت زمانه خود بود. بعد از واقعه عاشورا مشکلات زیادی برای ائمه اطهار علیهم السلام پیش آمد. اما اوج مصائب و مشکلات در دوران امامت حضرت موسی کاظم علیه السلام بود. مصائبی که باعث شد ایشان ۱۴ سال فشار و مشقت زمانه را تحمل کنند و در دوره حبس و زندان مورد بی مهری و هتک حرمت قرار گیرند. ایشان روزها را با روزه و شب ها را با عبادت سپری می کردند.

وی بیان کرد: وجود مبارک حضرت موسی بن جعفر علیه السلام از این جهت باب الحوائج نامیده می شود که تقریباً همه روزنه‌های امید در خصوص آزادی ایشان توسط حاکمان زمان بسته شده بود. امام در اوج سختی ها به بصره تبعید شد و بعد از آن به بغداد و نهایتاً در زندان با خرماهای آغشته به زهر، به شهادت رسید.

این سخنران و کارشناس مذهبی ادامه داد: نکته جالب توجه درباره سیره و زندگی امام موسی کاظم (ع) این است که وقتی به مستندات تاریخی نگاه می کنیم، شاید به نظر بیاید زندگی امام باقر علیه السلام و امام صادق علیه السلام نسبت به دیگر ائمه راحت تر و فضایی آرام تر داشت، اما اصلا اینطور نیست. بلکه فضا به قدری سخت، وحشتناک و پرمخاطره برای امام صادق علیه السلام بود که ایشان ولی و جانشین خود را مستقیم معرفی نکردند. چرا که احتمال خطر جانی برای امام موسی کاظم وجود داشت. به همین دلیل است که می بینیم امام صادق (ع) پنج نفر را ولی خودشان معرفی کردند که حضرت موسی بن جعفر علیه السلام شاخص و شناخته نشود.

حجت الاسلام و المسلمین ثمری افزود: پس از جانشینی، موسی بن جعفر علیه السلام پیوسته در حال تهدید بودند و با زحمت و مشقت بسیار شیعیان با ایشان ارتباط برقرار می‌کردند.

وی در پایان اظهار کرد: امیدوارم خداوند به برکت صبر و استقامتی که در زندگی ائمه ما بود، ثبات قدم و پایداری در مسیر اعتلای کلمه لا اله الا الله، آرمان ها و ارزش‌های الهی و آسمانی انقلاب اسلامی را ما مرحمت کند. «إِنَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتي كُنتُم توعَدونَ». صبر و استقامت حضرت موسی بن جعفر علیه السلام به نوعی الگوی قرآنی است. کسانی که پای مکتب اسلامی آمدند، باید پای آرمان خواهی خودشان بایستند. ما در دوران هشت سال دفاع مقدس و حتی امروز، شاهد آن هستیم که با همه توطئه های دشمن و فتنه های خارجی و داخلی، به برکت همین صبر و استقامت ملت دشمنان تا هیچ غلطی نتوانستند انجام بدهند. قطعا بعد از این هم اگر مسیر اهل بیت برای ما ترسیم شود، ثابت قدم خواهیم ماند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اوج مصائب ائمه اطهار در دوره امامت موسی بن جعفر (ع) بود/ چرا امام صادق (ع) به روشنی جانشین خود را معرفی نکرد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..