تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاربران‌ در دانلود‌های خود دقت کنند

کاربران‌در دانلود‌های خود دقت کنندبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ قاسمی تصریح کرد: متاسفانه برخی از افراد سودجو با بیان مطالب اغواکننده و جذاب در بعضی از سایت‌ها، کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی به دنبال ترغیب کاربران برای انجام اهداف مجرمانه خود می‌باشند که در همین خصوص، اقدام به تبلیغ نصب نرم‌افزار‌هایی می‌کنند که در اصل بدافزار بوده و در صورت نصب بر روی گوشی در راستای اهداف مجرمانه آن‌ها فعالیت می‌کنند.

وی افزود: این افراد با استفاده از بدافزارها، کنترل گوشی تلفن‌همراه قربانی را در دست گرفته و می‌توانند قابلیت‌های کلیدی تلفن‌همراه را در اختیار بگیرند.

رئیس‌پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان بوشهر یکی از مهمترین اقدامات مخرب در اینگونه بدافزار‌ها را در دست گرفتن کنترل اینترنت، تماس و پیامک‌های گوشی کاربران نام برد و خاطرنشان‌کرد: مجوز اتصال به اینترنت را به صورت کامل در اختیار فرد مجرم قرار داده و امکان خواندن اطلاعات مربوط به خصوصیات دستگاه، دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در حافظه گوشی، پیام‌ها و ارتباطات فضای مجازی کاربر و همچنین امکان ارسال پیامک و تماس با افراد مختلف با هویت مجازی کاربر را فراهم می‌کند.

وی افزود: بسیاری از توسعه‌دهندگان فایل‌های ویروسی و مخرب، فروشگاه‌ها و مارکت‌های غیررسمی اندروید و سایت‌ها، کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های‌اجتماعی را انتخاب می‌کنند، بنابراین کاربران اینترنتی باید بسیار هوشمندانه از فرصت‌های این فضا استفاده کنند و اسیر دام‌های مجازی نشوند.

سرهنگ قاسمی یکی از مهم‌ترین اقدامات در برقراری امنیت دیجیتالی را استفاده از فایروال و آنتی‌ویروس مناسب دانست و تصریح کرد: کاربران سعی کنند، نرم‌افزار‌های مورد نیاز خود را از منابع رسمی، مورد اطمینان و امن دانلود کنند و سیستم عامل و نرم‌افزار‌های آنتی‌ویروس موجود در سیستم خود را نیز به صورت مداوم به روز رسانی کرده و اطمینان یابند که از نسخه به روزشده نرم‌افزار، استفاده می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر تاکید کرد: از فایل­‌هایی که برای شما مهم هستند و در صورتی که کامپیوتر و تلفن همراه شما دچار مشکل شود، نیاز به بازگردانی آن‌ها دارید، نسخه پشتیبان تهیه کنید.

وی از کاربران اینترنتی خواست: در صورت مشاهده با مورد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند و در مسیر برقراری امنیت در فضای مجازی همگام و همراه پلیس باشند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاربران‌ در دانلود‌های خود دقت کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..