در اواخر اسفند سایتی با نام لاکچرینیوم تاسیس شد که مربوط به افراد لاکچری است و هر شخص برای عضو شدن در این باشگاه باید مبلغ ۲٫۵ میلیون تومان پرداخت کند!! که البته مشخص نیست در ازای این پول چه خدماتی عرضه میشود. در همین رابطه کاریکاتور باشگاه لاکچریها را برای شما در ادامه قرار داده ایم.
کاریکاتور باشگاه لاکچریهابه تازگی سایتی به نام لاکچرینیوم از اعضای خود که یک باشگاه مربوط به افراد موسوم به
«لاکچری» است(!) ۲٫۵ میلیون تومان حق عضویت دریافت میکند تا آنها را به دنیای لاکچریها وارد کند!
ورود با پرداخت ۲٫۵ میلیون تومان به جمع لاکچریها بپیوندید!!؟ در پس پرده چه می گذرد؟
چرا لاکچری بازی؟تصاویر کاریکاتور باشگاه لاکچریها را ببینید
جزئیات بیشتر درباره سایت لاکچرینیوم
سایت لاکچرینیوم در حالی از اعضای خود که یک باشگاه مربوط به افراد موسوم به
«لاکچری» هستند، ۲٫۵ میلیون تومان حق عضویت دریافت میکند که مشخص نیست
در پس پرده آن چه میگذرد!
سایتی با عنوان «luxuryniyum» در حالی از نیمه اسفندماه ۹۶ آغاز به کار کرده است
که در وهله اول برای عضویت در این سایت، از افراد تقاضای ۵ میلیون تومان حق عضویت
میکرد. ورود به این سایت، منوط به ثبت و پرداخت حق عضویت است و هیچکسی
قبل از پرداخت، حق ورود ندارد.
این سایت به نام شخصی با اسم مجتبی رسولی ثبت شده و شماره تماس یک
شرکت خصوصی با نام فراسو سامانه پاسارگاد هم به عنوان پشتیبان سایت درج شده است.
نکته جالبتر در خصوص این سایت این است که به لحاظ نگارش نرمافزاری،
این باشگاه تحت سامانه «wordpress» که سادهترین نوع نگارش سایت بوده
و بیشتر برای سایتهای شخصی و وبلاگها استفاده میشود، درج شده است.
از آنجایی که ورود به این سایت با مبلغ ورودیه ۵ میلیون تومانی، هواداری نداشته است.
مالک سایت، پس از مدتی مبلغ عضویت را به ۲٫۵ میلیون تومان کاهش داده است.
این در حالی است که تنها یک ماه از آغاز به کار این سایت گذشته و به لحاظ بازدید،
نشان میدهد که اعضای چندانی در آن وجود ندارند.
البته این تمام ماجرا نیست؛ نکته این است که پست خاصی در این سایت وجود ندارد و مشخص نیست که در ازای پرداخت این ۲٫۵ میلیون تومان و عضویت در سایت، چه خدماتی به اعضای لاکچری آن داده خواهد شد اما یک کانال تلگرامی که به نظر میرسد وابسته به همین سایت باشد، عکسهایی از خودروها و کالاهای لوکس که مربوط به برخی افراد خاص است را درج کرده است.
حالا با این سایت، آدمها میتوانند ۲٫۵ میلیون تومان پرداخت کنند و به جمع لاکچریها بپیوندند. البته اینکه چرا مردم و به خصوص جوانان باید به دنبال لاکچریبودن یا به رخ کشیدن زندگی لوکس خود باشند، محل تامل است؛ شاید باید ریشههای چنین گرایشاتی هم مورد توجه قرار گیرد.
چرا لاکچری بازی؟کاریکاتور باشگاه لاکچریها و جوانانامیرمحمود حریرچی، جامعه شناس و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به رواج زندگی لاکچری در فضای مجازی و اینستاگرام به خبرنگار آنا میگوید: «مشکل اینجاست که مردم ما به ویژه جوانان از طریق انتشار تصاویر این سبک زندگی لاکچری میخواهند خود را به جامعه معرفی کنند و متاسفانه ارزشهای جامعه چنان سقوط کرده که مردم با این شیوه سعی در مطرح کردن خود دارند.»
«این سبک زندگی در جامعه ایرانی خریدار دارد و به همین دلیل نیز شاهدیم که روز به روز بر تعداد کاربران لاکچری و کانالهای تلگرامی با این عنوان افزوده میشود. برخی از افراد با نشان دادن زندگی لاکچری خود در فضای مجازی در پی کسب ارزش و اعتبار هستند و شاهدیم که بسیاری از ازدواجهای امروز با تاکید به این نوع زندگی شکل میگیرد چون برایشان مهم است که طرف مقابل چه خودرو و لباس و طلا با چه برندی استفاده میکند.»
این استاد دانشگاه یکی از دلایل طلاق در جامعه را همین لاکچری زندگی کردن میداند و میگوید: «باتوجه به این که همه مردم نمیتوانند از پس تامین خواستههای طرف مقابل و فراهم کردن زندگی لاکچری در آیند از یکدیگر جدا میشوند زیرا به جای توجه به اخلاقیات و عقاید یکدیگر مارک لباس و رستوران و محل زندگی طرف را ملاک ارزیابی قرار دادهاند.»
افزایش شیوه زندگی لاکچریحریرچی معتقد است: «متاسفانه شاهدیم که شیوه زندگی لاکچری در بین جوانان افزایش پیدا کرده و با این سبک خودنمایی دیگران را تحقیر و تخریب میکنند در حالی که این تیپ شخصیتی افراد تحقیر شده هستند و درون شخصیت آنها و اخلاق و ارزش ها و اطلاعات آنقدر پایین است که میخواهند با این سبک زندگی خود را در جامعه مطرح کند.»
او که به بیش از ۴۰ کشور توسعه یافته جهان نیز سفر کرده به سبک زندگی لاکچری در سایر کشورهای جهان اشاره و تاکید میکند: «حتی در توسعه یافتهترین کشورهای جهان با سبک زندگی لاکچری هم با این سبک از زندگی که در ایران وجود دارد، روبهرو نیستیم.»
حریرچی ادامه میدهد: «در کشورهای پیشرفته دنیا تنها سلبریتیها به این سبک زندگی میکنند که البته آنها هم در حد پز دادن به دیگران نیست چون در کشورهای دیگر برعکس ایران این شیوه زندگی خریدار ندارد و سلبریتیها انتشار تصاویر وسایل و زندگی لاکچری خود را در اینستاگرام نشانه تحقیر و کوچک کردن خود میدانند.»
گرایش جوانان به سمت زندگیهای خاصالبته زندگی سلبریتیها و برخی مسئولان در ایران، در گرایش عوام به سمت زندگیهای خاص بسیار تاثیرگذار بوده است؛ نقش رسانه ملی و رسانههای جمعی هم در تبلیغ زندگیهای شیک و خاص در این موضوع بیتاثیر نیست. دکتر حریرچی بر این موارد صحه گذاشته و معتقد است که با آغاز دهه ۷۰ یک نوع زندگی اشرافیگری در کشور رونق پیدا کرده و با توجه به این که مسئولان کشور هم لاکچری زندگی میکنند، آقازادهها زندگی لاکچری را در کشور باب کردند و در شبکه اجتماعی حتی مطرح کردند که دارای نبوغ خاص و ژن خوب هستند.
خبرآنلاین و عدالت خواهان