تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاریکاتور در حاشیه ارز گران و ارز گرام!!

با توجه به شایعات مربوط به فیلتر تلگرام و از رده خارج کردن آن مصاحبه ای با محمدرضا فلاح عضو هیئت علمی دانشگاه در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما انجام شد که ایشان اظهار داشتند که : پیام رسان تلگرام با هدف بهره وری اقتصادی از ایران وارد کار شده است و ارز جدیدی به نام گرام را برای آن تعریف کرده است. به همین منظور کاریکاتور ارز گران را برای شما در ادامه نمایش گذاشتیم

کاریکاتور ارز گران

حمله تلگرام به نظام پولی کشور با ارز گرام , عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان این‌که پیام‌رسان تلگرام برای بهره‌برداری اقتصادی از ایران برنامه‌ریزی کرده است، گفت: مدیریت ارزهایی مانند «گرام» از دست مدیران داخلی خارج است و این موضوع اگر محقق شود به‌نوعی حمله به نظام پولی کشور است.

کاریکاتور ارز گرانکاریکاتور ارز گران یا ارز گرام

جزئیاتی درباره حمله تلگرام به نظام پولی کشور

عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان این که پیام رسان تلگرام برای بهره برداری اقتصادی از ایران برنامه ریزی کرده است گفت: مدیریت ارزهایی مانند « گرام » از دست مدیران داخلی خارج است و این موضوع اگر محقق شود به نوعی حمله به نظام پولی کشور است.

محمدرضا فلاح با حضور در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما اظهار داشت: به علت اینکه شبکه پیام رسان تلگرام در فضای مجازی کشور یکه تازی کرده است با داده کاوی که بر روی اطلاعات انجام داده و مخاطبان گسترده‌ای که در کشور وجود داشته است نیاز‌های کشور را به خوبی شناسایی کرده و برای آن یک برنامه اقتصادی طراحی و ارز جدیدی به نام «گرام» را تعریف کرده است و آن را در شبکه خود عرضه خواهد کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا تاکنون تلگرام وارد منفعت اقتصادی با بخش خصوصی ایران نشده است؟ گفت: تلگرام با توجه به تحریم‌ها ملاحظاتی دارد و سرمایه گذارانی پشت این شبکه پیام رسان هستند که علاقه‌ای ندارند بخش خصوصی ایران در آن مشارکت کند، زیرا پیش بینی می‌کنند که ارزش افزوده بالایی را می‌توانند از طریق تلگرام بدست بیاورند.

راه اندازی و مبادله ارز گرام

فلاح افزود: آن‌ها بستر و سبد بلند مدتی را در فضای اقتصادی برای خود تعریف کرده اند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه اضافه کرد: حدود دو میلیارد دلار سرمایه گذاری اولیه انجام شده است و اگر بتوانند ارز «گرام» را راه اندازی و مبادله کنند مردم ناچارند برای استفاده از خدمات تلگرام این ارز را خریداری کنند و از این طریق دارایی و ارز از کشورمان خارج خواهد شد و این موجب افزایش تقاضای ارز و کاهش ارزش ریال خواهد شد.

فلاح گفت:: مدیریت ارز‌هایی مانند «گرام» از دست مدیران داخلی خارج است و این موضوع اگر محقق شود به نوعی حمله به نظام پولی کشور است و پول ملی را تضعیف خواهد کرد.

بد نیست بدانید تلگرام با فیلترشکن هم بازنخواهد شد؟کاریکاتور ارز گرانکاریکاتور ارز گران در کشور

با بالا گرفتن خبر فیلترینگ تلگرام در نوروز ۹۷، شایعه‌ای در شبکه‌های اجتماعی دست به دست
می‌چرخد با این مضمون که در صورت فیلترینگ جدید، دسترسی به تلگرام حتی با استفاده
از فیلترشکن غیرممکن خواهد شد.

بررسی‌های فکت‌نامه نشان می‌دهد منبع این خبر، متنی در کانال تلگرامی «انجمن سواد رسانه‌ای» است که در تاریخ یازدهم فروردین ماه ۱۳۹۷ منتشر شده است. در این متن آمده: «با توجه به اینکه احتمال فیلتر تلگرام در اواخر فصل بهار از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود دارد و از آنجا که طوری برنامه ریزی شده است که در صورت فیلتر تلگرام، به هیچ وجه از طریق فیلترشکن و وی پی ان نشود پیام رسان مذکور استفاده کرد، کانال انجمن سواد رسانه‌ای ایران در پیام رسان سروش ایجاد شده است».

بازنشر این متن در کانال روزنامه فناوران اطلاعات موجب رواج این شایعه به نقل از «فناوران اطلاعات» در شبکه‌های اجتماعی و برخی سایت‌های خبری شد. به دنبال واکنش‌ها به این خبر، کانال تلگرامی این روزنامه در توضیحی مسئولیت خبر را بر عهده منبع آن، یعنی «انجمن سواد رسانه‌ای» انداخت و این انجمن هم در مقام توضیح متن دیگری منتشر کرد و بدون اشاره به علامت سوال‌‌های ایجاد شده، ادعای تازه‌ای را مطرح کرد و نوشت دلیل فیلترینگ احتمالی تلگرام، نه سیاسی و امنیتی، بلکه اقتصادی است و مربوط به واحد پول مجازی «گرام» است.

داستان فیلترینگ تلگرام، به همان نسبت که در شبکه‌های اجتماعی موجب نگرانی
کاربران ایرانی شد، واکنش‌های تندی را هم به دنبال داشت که این خبر را جعلی و
«سه‌قفله» کردن تلگرام را «جوک سال» خواندند.

کمی درباره «انجمن‌ سواد رسانه‌ای»

پیش از بررسی این ادعا، بد نیست کمی با «انجمن سواد رسانه‌ای» آشنا شویم
و ببینیم که منبع این خبر کجا است.

بر اساس اخبار منتشر شده در خبرگزاری‌های ایران، مجوز فعالیت این انجمن در
تیرماه ۱۳۹۶ ابلاغ شده، اما مشخص است فعالیت این گروه از چند ماه پیش‌تر آغاز شده است.
بر اساس اطلاعاتی که در کانال انجمن در دسترس است، شماره دوازدهم هفته‌نامه
«سواد رسانه‌ای»، در دوازدهم خرداد ۱۳۹۶ منتشر و توزیع شده است.

این انجمن سایت رسمی ندارد و به جز یک کانال تلگرامی، و اخبار پراکنده‌ای که به نقل از آن
در خبرگزاری‌ها منتشر می‌شود، هیچ مرجع دیگری برای آشنایی با آن وجود ندارد.

تسنیم و فردا و فکت نامه




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاریکاتور در حاشیه ارز گران و ارز گرام!!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..