تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش بی‌رویه نرخ ارز، بازار موبایل را کساد کرد

هفته‌ای که گذشت افزایش نرخ ارز، شوک بزرگی به همه‌ی کسب و کارهای کشور وارد کرد و بازار موبایل هم از این قضیه مستثنی نبود.

بازار موبایل از سال‌ها پیش همواره تحت تاثیر عوامل مختلف دستخوش تغییراتی شده و هم‌اکنون با نوسانات شدید نرخ ارز دست‌وپنجه نرم می‌کند؛ از بالا و پایین شدن تعرفه واردات گوشی که باعث افزایش قاچاق در بازار شد، تا نوسان نرخ ارز و کلاهبرداری‌های گوناگون، همیشه بازار موبایل کشور را نابسامان کرده است.

اگرچه بالا و پایین شدن نرخ ارز از سال‌ها پیش، مدام نبض بازار را در دست گرفته بود و تابلوی قیمت‌ گوشی‌ها همانند تالار بورس مدام در حال نوسان بود، اما در طول چند روز گذشته، افزایش حدود ۲ هزار تومانی قیمت دلار باعث شد تا بازار موبایل هم همانند سایر بازارها با شوک روبه‌رو شود و قیمت‌ها با افزایش بی‌سابقه‌ای همراه شد، تا آنجا که حتی در مواردی شاهد افزایش شدید قیمت در بازار بودیم.

البته در این میان بازاریان و فروشندگان هم در این نابسامانی و افزایش قیمت‌ها بی‌تقصیر نبودند و هر فروشنده‌ای با افزایش قیمت‌ها بنا به سلیقه و تصمیم خود به نابسامانی بازار دامن زد تا آنجا که هر فروشگاهی نرخ متفاوتی از یک گوشی را ارایه می‌داد و تقریبا هیچ قیمت ثابت و یکسانی برای یک مدل گوشی در بازار یافت نمی‌شد.

در روزهای ابتدایی هفته که قیمت دلار به ۵۷۰۰ هزار تومان رسید، قیمت گوشی با افزایش میانگین ۵۰۰ هزار تومانی همراه شد و پس از آن با افزایش قیمت و رسیدن نرخ دلار به مرز ۶۲۰۰ تومان، حتی شاهد افزایش قیمت گوشی با میانگین یک میلیون تا بیش از این رقم هم بودیم.

اما بازار برخلاف همیشه که با افزایش قیمت، مملو از مشتری بود، این بار خلوت‌تر از همیشه شد و فروشندگان فقط به دنبال تغییر عدد تابلو اعلانات بودند و تقریبا از اوایل هفته تعداد مشتریان و خریداران به صفر رسید. این درحالی بود که صرافی‌ها میزبان انبوهی از مشتریان بودند که در صف خرید دلار با قیمت بیش از ۶ هزار تومان صف کشیدند.

اما از صبح دیروز که اعلام شد قمیت دلار تک‌نرخی شده است، بازار موبایل هم تقریبا به سکون و آرامش رسیده و کمتر شاهد تغییر قیمت‌ها هستیم. البته نمی‌توان به سرعت منتظر سامان یافتن و رونق گرفتن بازار بود؛ چرا که در زمان افزایش قیمت‌ها، بهای کالا به سرعت بالا می‌رود، اما هنگام کاهش قیمت‌ها، پایین آمدن نرخ کالا به کندی صورت می‌گیرد یا قیمت‌ها به همان شکل تثبیت می‌شود. بنابراین باید منتظر ماند و دید که تا چند روز آینده با تثبیت بهای دلار و تک‌نرخی شدن قیمت ارز چه اتفاقی می‌افتد، آيا قیمت‌ها همچنان بالا و ثابت خواهد ماند یا شاهد کاهش قیمت‌ها و رسیدن بهای کالاها در همان نرخ‌های هفته گذشته خواهیم بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش بی‌رویه نرخ ارز، بازار موبایل را کساد کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..