تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ادبیات داستانی از نظر ساختاری تغییر کرده اما از نظر محتوایی نه!

نویسندگاه خیلی به تغییرات محتوایی توجه نکردند

ابراهیم حسن بیگی نویسنده، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص داستان انقلاب گفت: ادبیات داستانی از نظر ساختاری تکنیک بهتری پذیرفته و با دنیای تکنیکی جدیدی در این عرصه روبرو هستیم. قاعدتاً وقتی داستان از نظر تکنیکی بهتر می‌شود، باید درون مایه و محتوای ارزشمندی هم داشته باشد. اما تغییرات محتوایی خیلی مورد توجه نویسندگان قرار نگرفته است و به مفاهیم ملی بزرگ مانند انقلاب و دفاع مقدس نپرداخته ایم.

وی افزود: به جای آنکه اتفاقات بزرگ در داستان انقلاب بیشتر مطرح شود، کمتر مورد توجه قرار گرفته است. این مسئله می تواند دلایل متعددی داشته باشد؛ یک بخش آن به دلیل  تغییرات فرهنگی و اجتماعی است که در جامعه ما اتفاق افتاد. این تغییرات به سمت مثبت اندیشی نرفته؛ بلکه به سمتی رفته است که نویسنده را دچار گرفتاری های روزمره کرده است. آن شور و هیجان نوشتن کمتر در نویسنده های امروز وجود دارد. نویسندگان پیشکسوت هم از لحاظ تعداد، کمتر کار می کنند و آثاری که تولید می شود، اثر نویسندگان جوان تر است که شور و حال بیشتری برای نوشتن دارند و بیشتر از پیشکسوتان داستان می نویسند.

این نویسنده با اشاره به دیدگاه هایی که نویسندگان پیشکسوت با آن می نوشتند، بیان کرد: آن دیدگاه هایی که نویسندگان پیشکسوت در دوره مبارزه های انقلاب و دفاع مقدس داشتند، آن ارزش ها امروز کمرنگ شده است.گفته می شود مخاطب امروز آثاری را که درباره انقلاب و دفاع مقدس نوشته می شود، نمی پذیرد اما این درست نیست. مخاطب هر موضوع و محتوایی را که خوب به آن پرداخته شود، می پذیرد و از آن استقبال می کند. ضعف ساختاری در داستان امروز وجود ندارد و این مسئله دلیلی برای نپرداختن نویسندگان امروز ما به موضوعات دفاع مقدس و انقلاب در آثارشان  نیست؛ بلکه بی رغبتی نویسنده دلیل این امر است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ادبیات داستانی از نظر ساختاری تغییر کرده اما از نظر محتوایی نه!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..