تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشف يك تروجان اندرویدی جديد که اطلاعات پیام‌رسان‌ها را به سرقت مى‌برد

کشف يك تروجان اندرویدی جديد که اطلاعات پیام‌رسان‌ها را به سرقت مى‌بردبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طراحی این تروجان جدید بسیار ساده است و توسط محققان شرکت امنیت سايبرى Trustlook کشف و گزارش شده است.

این تروجان تنها چند توانایی دارد. اول اینکه پایداری بوت (boot) را توسط باز کردن کد از منبع برنامه آلوده به دست می‌آورد. این کد تلاش می‌کند فایل “/system/etc/install-recovery.sh” را تغییر دهد که اگر موفق شود، می‌تواند با هر بار بوت‌شدن بدافزار را اجرا كند.

دوم اينكه، نرم افزارهای مخرب می توانند داده ها را از برنامه‌های پيام‌رسان اندرویدی زیر استخراج کنند. این داده ها بعدها به سرور راه دور ارسال می شوند. این بدافزار، IP این سرور را از یک فایل پیکربندی محلی بازیابی می کند.

برنامه‌های پيام‌رسان اندرویدی شامل:

Facebook Messenger
Skype
Telegram
Twitter
WeChat
Weibo
Viber
Line
Coco
BeeTalk
Momo
Voxer Walkie Talkie Messenger
Gruveo Magic Call
TalkBox Voice Messenger

محققان این بدافزار را در یک برنامه چینی با نام Cloud Module (به زبان چینی)، با نام پکیج com.android.boxa شناسایی کردند.

محققان Trustlook می‌گویند که با وجود تمرکز زیادی که بر سرقت داده‌های این پیام‌رسان‌ها وجود دارد، اين بدافزار از چند تکنیک پیشرفته استفاده می‌کند. به عنوان مثال از تکنیک‌های ضد شبیه‌ساز و اشکال‌زدایی استفاده می‌کنند تا از تجزیه و تحلیل دینامیک جلوگیری کنند و همچنين رشته‌‌هاى متنى را درون كد آن مخفى مى‌كند تا تلاش براى برگرداندن كد را خنثى كند.

عجيب است كه اين بدافزار اندرويدى تنها با يك قابليت واحد اطلاعات پيام‌رسان‌ها را استخراج مى‌كند. یک نظریه برای انتخاب این طراحی این است که مهاجمان از مکالمات خصوصی، تصاویر و ویدیوها برای جمع آوری اطلاعات حساس استفاده می‌کنند که بعدا می‌توانند در تلاش برای اخاذی، به ویژه در برابر قربانیان مهم و برجسته مورد استفاده قرار گیرد.

محققان هیچ اطلاعاتی در مورد روش های توزیع این بدافزار به اشتراک نگذاشته اند اما با توجه به اینکه این بدافزار دارای یک نام چینی است و هیچ Store Play در چین وجود ندارد، ممکن است نویسندگان این بدافزار، برنامه مخرب خود را از طریق فروشگاه‌های شخص ثالث و لینک‌ها در انجمن‌های نرم افزاری اندرويد، توزیع کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشف يك تروجان اندرویدی جديد که اطلاعات پیام‌رسان‌ها را به سرقت مى‌برد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..