تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازنشر کتابی از محسن سلیمانی

بازنشر کتابی از محسن سلیمانیبه گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کتاب «اسرار و ابزار طنز نویسی» تالیف مرحوم محسن سلیمانی رایزن فقید جمهوری اسلامی ایران در بلگراد از سوی انتشارات سوره مهر تجدید چاپ شد.

این کتاب از سه فصل اصلی با عناوین «اصول طنزنویسی»، «قالب‌های طنزنویسی» و «طنزنویسی به روایت طنزنویسان» تشکیل شده است. این سه فصل کلی به ۳۱ بخش تقسیم شده‌اند و در هر یک از این بخش‌ها به جزئیات طنزنویسی پرداخته شده است.

از دیگر ویژگی‌های این کتاب می‌توان به واژه‌نامه انگلیسی-فارسی و فارسی- انگلیسی در انتهای کتاب اشاره کرد.

سلیمانی در بخشی از مقدمه خود بر این اثر آورده است: اسرار و ابزار طنزنویسی را می‌توان گامی اولیه در این زمینه دانست که عاری از مشکلات و اشتباهات نخواهد بود ولی امیدوارم انگیزه‌ای باشد تا دیگران هم در این حوزه بیشتر وارد شوند. عنوان این کتاب را به یاد منوچهر احترامی، «اسرار و ابزار طنزنویسی» گذاشتم که وی این نام را بر یکی از کلاس‌های خود نهاده بود همچنین از عمران صلاحی که در یکی از گفتگوهایش آرزو می‌کند روزی برسد که در ایران به مقوله طنزنویسی به صورت علمی پرداخته شود٬اشاره کرده‌ام. در ایران کتاب‌های منبع و مرجع در ارتباط با مباحث نظری و علمی طنزنویسی کم است و این خلاء باعث شده که من تلاشی برای تدوین این کتاب در قالب تالیف - ترجمه داشته باشم و در بخشی از آن یادی می‌شود. گفتنی است در این کتاب از شخصیت‌های بزرگ حوزه طنز دنیا چون: وودی آلن ٬آرت بوخوالد٬ استیو مارتین٬ دیوید ایوانز و... مطالبی به صورت ترجمه آورده شده است.

این کتاب در چاپ تازه خود در ۶۲۸ صفحه با قیمت ۳۵ هزار تومان تجدید چاپ شده است.

یادآوری می‌شود؛ مرحوم محسن سلیمانی نویسنده و مترجم و رایزن فرهنگی ایران زمستان سال گذشته در بلگراد حین ماموریت در کشور صربستان درگذشت.

انتهای پیام/

کتابی از محسن سلیمانی منتشر شد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازنشر کتابی از محسن سلیمانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..