تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آغاز فصل ۲۰۱۸ فرمول دریفت آمریکا با قهرمانی تویوتا کورولا

دور اول فصل ۲۰۱۸ فرمول دریفت آمریکا در لانگ بیچ کالیفرنیا با مقام نخست تویوتا کورولا هاچ‌بک ۱۰۰۰ اسب بخاری، رقابت خودروهای تقویت‌شده‌ی امریکایی و آتش گرفتن فراری 599 همراه بود.

دور اول فصل ۲۰۱۸ مسابقات فرمول دریفت آمریکا در حالی در لانگ بیچ کالیفرنیا (Long Beach) برگزار شد که چند راننده با خودروهای کاملاً جدید شرکت کردند. می‌توان گفت که در مقایسه با سال‌های گذشته برخوردها در دور امتیازگیری بیشتر بود و صد البته، دریفت‌هایی جذاب‌تر و نفس‌گیرتر مشاهده شد. رانندگان در فصل ۲۰۱۸ بیشتر از خودروهای تویوتا GT86 و سوبارو BRZ، نیسان سیلویا S15 و S14، فورد موستاگ، نیسان 370z و شورولت کوروت با انواع پیشرانه‌های 2JZ و سری LS استفاده می‌کنند. در این میان خودروهای خاصی مانند تویوتا کورولا هاچ‌بک، نیسان GT-R R32 و R35 و فراری 599GTB نیز جلب توجه می‌کنند.

مرحله امتیازگیری یا کوالیفای؛ درخشش اروپایی‌ها

فرمول ریفت آمریکا / Formula Drift

فرمول ریفت آمریکا / Formula Drift فرمول ریفت آمریکا / Formula Drift فرمول ریفت آمریکا / Formula Drift فرمول ریفت آمریکا / Formula Drift

۳۰ خودرو و راننده در مرحله‌ی امتیازگیری (Qualify) شرکت کردند که دریفترهای تیم ورث‌هوس (Worthhouse) با امتیاز برابر ۹۶ جایگاه‌های اول و دوم را به خود اختصاص دادند. در مرحله‌ی امتیازگیری عملکرد هر راننده از ۱۰۰ امتیاز که شامل ۳۰ امتیاز زاویه، ۳۰ امتیاز مسیر دریفت و ۴۰ امتیاز استایل و تهاجمی بودن بودن است،‌ قضاوت می‌شود.

مقاله‌های مرتبط:

درواقع به‌دلیل اینکه راننده‌ها جهت راه‍یابی به مرحله‌ی دریفت همزمان دو خودرو یا اصطلاحاً تندم دریفت (Tandem) فقط به ثبت امتیاز نیاز دارند، به خودرو فشار زیادی وارد نمی‌کنند. در پانزدمین سال برگزاری فرمول دریفت آمریکا، چهره‌های آشنا و باسابقه و چند راننده‌ی جدید با خودروهای زیبا حضور داشتند. از راننده‌های باسابقه می‌توان به کریس فورزبرگ، وان گتین جونیور، مایکل اِسا، فردریک آزبو، دایجیرو یوشیهارا، کن گوشی و رایان تِرک اشاره کرد.

فرمول ریفت آمریکا / Formula Drift

دو راننده‌ی بااستعداد و جوان تیم ورث‌هوس جیمز دین ایرلندی (قهرمان فصل ۲۰۱۷) و پیتر ویسک لهستانی که در فصل گذشته عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند نیز در میان دیفترهای آمریکایی و ژاپنی جلب توجه می‌کردند. این دو دریفتر خوش استایل از نیسان سیلویا S15 با پیشرانه‌ی 2JZ تویوتا استفاده می‌کنند. از راننده‌های تازه‌وارد به فرمول دریفت آمریکا در این فصل می‌توان کازویا تاگوچی ژاپنی با نیسان GT-R R35 پرقدرت و البته فدریکو شریفو ایتالیایی با خودروی بی‌نظیر فراری 599 GTB فیورانو توئین سوپرشارژ را نام برد. شریفو با ورود به فرمول دریفت آمریکا، اولین فراری تاریخ این مسابقات را نیز با خود همراه داشت که با امتیاز ۸۱ به مرحله‌ی تندم دریفت راه پیدا کرد.

راننده‌ی خوش‌نام دیگر فرمول دریفت آمریکا که در فصل ۲۰۱۷ غیبت داشت، فورست ونگ و نیسان سیلویا S15 بود که با امتیاز ۹۳ و جایگاه سوم در مرحله‌ی امتیازگیری بازگشت پرقدرتی از خود نشان داد. فردریک آزبو نروژی که امسال با هاچ‌بک بی‌نظیر ۱۰۰۰ اسب بخاری تویوتا کرولا شرکت می‌کند در دور امتیازگیری به باشگاه اختصاصی ۹۰ امتیازی‌ها راه پیدا نکرد تا از آرامش قبل از طوفان خودروی جدیدش خبر دهد. دور امتیازگیری با عملکرد فوق‌العاده‌ی پیتر ویسک، جیمز دین، فورست ونگ، جاستین پالاک، مت فیلد، کریس فورزبرگ و رایان تِرک که امتیاز ۹۰ به بالا کسب کردند، به پایان رسید.

مرحله‌ی تندم دریفت؛ آتش‌ گرفتن فراری و قهرمانی هاچ‌بک ۴ سیلندر

فرمول ریفت آمریکا / Formula Drift

فرمول ریفت آمریکا / Formula Drift فرمول ریفت آمریکا / Formula Drift فرمول ریفت آمریکا / Formula Drift فرمول ریفت آمریکا / Formula Drift

تندم دریفت لانگ بیچ ۲۰۱۸ با نمایش خیره‌کننده‌ی نبرد تویوتا کورولای ۴ سیلندر با خودروهای ۸ سیلندر، بدشانسی مدافع قهرمانی و صحنه‌ی ناراحت کننده‌ی آتس‌سوزی فراری 599 خوش‌صدا همراه بود.  تندم دریفت در دو مرحله‌ی حذفی ۳۲ راننده برتر، ۱۶ راننده‌ی برتر و سپس نیمه نهایی تا فینال ادامه پیدا می‌کند. بزرگ‌ترین اتفاق دوره اول فرمول دریفت آمریکا در قصل ۲۰۱۸، آتش گرفتن فراری 599 شریفو بود.

فدریکو شریفو با فراری و چلسی دنوفا با موستانگ نبرد خود را آغاز کردند که در آغاز دریفت شریفو با کنترل نامناسب، مسیر دریفت دنوفا را کاملاً مسدود و موستانگ دنوفا پس از برخورد با فراری 599 به لاستیک‌های کنار پیست هدایت شد. پس از این اتفاق دنوفا در زمان مجاز موستانگ را برای راند دوم آماده کرد. در آغاز راند دوم نبرد این دو راننده، شریفو در ابتدای دریفت با مشکل روبرو شد و حتی نتوانست به پیچ اول وارد شود. پس از توقف، فراری 599 آتش گرفت که خوش‌بختانه به راننده آسیبی وارد نشد. پس از بررسی‌های انجام شده توسط تیم شریفو، برخورد راند اول با موستانگ دنوفا موجب مشکل در پیشرانه شده بود که در راند دوم با فشار زیاد به پیشرانه آتش‌سوزی حاصل شده است.

فرمول ریفت آمریکا / Formula Drift

اتفاق مهم دیگر، خرابی سیستم تعلیق نیسان S15 مدافع قهرمان، جیمز دین بود. در مرحله‌ی نیمه نهایی تندم دریفت جیمز دین با فورست ونگ که هر دو راننده عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند، خودروی دین در پیچ آخر در بخش عقب سیستم تعلیق مشکل پیدا کرد. تیم مهندسی ورث‌هوس در زمان مجاز موفق به تعمیر خودرو نشد تا جیمز دین به مقام چهارم رضایت دهد و به امید قهرمانی هم تیمی خود در کالیفرنیا باشد.

فرمول ریفت آمریکا / Formula Drift

فینال دور اول فصل ۲۰۱۸ مسابقات فرمول دریفت آمریکا بین فردریک آزبو با تویوتا کورولا هاچ‌بک ۱۰۰۰ اسب بخاری و فورست ونگ با نیسان ۸۰۰ اسب بخاری سیلویا S15 برگزار شد. رقابت این دو راننده‎ی باتجربه به‌قدری نزدیک بود که داوران پس از یک‌بار دستور دریفت دوباره (One More Time) یا به اختصار OMT موفق به قضاوت نهایی شدند. سرانجام پس از نمایش تماشایی، فردریک آزبو ملقب به «چکش نروژی» به مقام قهرمانی این دوره رسید. فردریک آزبو از سال ۲۰۱۰ تا به امروز سه بار در لانگ بیچ کالیفرنیا روی سکو رفته است. او در سال ۲۰۱۵ علاوه بر مقام اول در لانگ بیچ، به مقام قهرمانی فصل نیز دست پیدا کرد. مرحله‌ی دوم فصل ۲۰۱۸ مسابقات فرمول دریفت آمریکا در اورلاندو، فلوریدا و از جمعه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ آغاز می‌شود.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم تا ویدئویی خلاصه‌ از دور اول فصل ۲۰۱۸ فرمول دریفت آمریکا تماشا کنید.

فرمول دریفت آمریکا / Formula Drift فرمول دریفت آمریکا / Formula Drift فرمول دریفت آمریکا / Formula Drift فرمول دریفت آمریکا / Formula Drift فرمول دریفت آمریکا / Formula Drift فرمول دریفت آمریکا / Formula Drift فرمول دریفت آمریکا / Formula Drift فرمول دریفت آمریکا / Formula Drift فرمول دریفت آمریکا / Formula Drift فرمول دریفت آمریکا / Formula Drift فرمول دریفت آمریکا / Formula Drift فرمول دریفت آمریکا / Formula Drift



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آغاز فصل ۲۰۱۸ فرمول دریفت آمریکا با قهرمانی تویوتا کورولا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..