تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معرفی تویوتا آیگو فیس لیفت، دوستدار محیط زیست

در این مطلب میخواهیم درمورد خودروی اقتصادی و دوستدار محیط زیست تویوتا آیگو صحبت کنیم . این خودرو کوچک در سال ۲۰۰۵ وارد بازار شد و حالا در سال ۲۰۱۸ شرکت خودروسازی تویوتا نسخه فیس لیفت این خودرو را روانه بازار کرد. قیمت تمام شده این محصول هنوز اعلام نشده است, اما مطمئنا خودروی به نسبتا ارزانی خواهد بود.

تویوتا آیگو

کمپانی تویوتا که همواره به موضوع محیط زیست، ترافیک، کیفیت و مصرف سوخت اهمیت فراوانی می دهد محصولات مختلفی را در کلاس بندی های متنوع تولید و عرضه می کند که این فاکتورها را در خود جای داده اند.

تویوتا آیگو (AYGO) یکی از خودروهای کوچک شهری تویوتا محسوب می شود که در بازار اروپا با استقبال بالایی مواجه شده است. نسل اول تویوتا آیگو در سال ۲۰۰۵ در نمایشگاه خودرو ژنو معرفی شد.

تویوتا آیگوخودروی اقتصادی و دوستدار محیط زیست تویوتا آیگو

این خودرو ۸۵۰۰ پوند قیمت داشت. نسل اول تویوتا آیگو در دو مدل هاچ بک ۳ و ۵ در با دو پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری و ۴ سیلندر ۱٫۴ لیتری تولید شده و تا سال ۲۰۱۴ برروی خط تولید قرار داشت.

نسل دوم تویوتا آیگو نیز در سال ۲۰۱۴ در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی شد. طراحی متفاوت برای نسل دوم هم در بخش ظاهری و هم در بخش داخلی از اصلی ترین تفاوت های این خودرو بوده است. تویوتا برای نسل دوم آیگو از دو پیشرانه ۳ سیلندر ۱ و ۱٫۲ لیتری استفاده کرده است.

تویوتا آیگوطراحی متفاوت تویوتا آیگو

حالا نوبت به نسخه فیس لیفت نسل دوم آیگو رسیده است. تویوتا درنظر دارد در نمایشگاه خودرو
ژنو ۲۰۱۸ که در ۶ مارس شروع به کار می کند، آیگو فیس لیفت را معرفی کند.

تویوتا آیگونسخه فیس لیفت نسل دوم آیگو

مدل فیس لیفت تویوتا آیگو تغییراتی را تجربه کرده است که از بین آنها باید به چراغ های جدید
LED جلو و عقب، رینگ های جدید ۱۵ اینچ آلیاژی، عایق بندی جدید کابین و پیشرانه ۱ لیتری
۱۲ سوپاپ با استاندارد آلایندگی یورو ۶٫۲ اشاره کرد.

تویوتا آیگو فیس لیفت

نکته حائز اهمیت در تویوتا آیگو فیس لیفت افزایش قدرت پیشرانه به میزان ۲ اسب بخار است.
این پیشرانه ۱ لیتری ۳ سیلندر قادر به تولید ۷۱ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور بردقیقه
و ۹۳ نیوتن متر گشتاور در ۴۴۰۰ دور بردقیقه است.

تویوتا آیگومدل فیس لیفت تویوتا آیگو

شتاب صفر تاصد کیلومتر این هاچ بک کوچک شهری ۱۳٫۸ ثانیه و حداکثر سرعت آن
۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است.

تویوتا آیگو یک خودرو هاچ بک کوچک شهری به حساب می آید که علاوه بر ابعاد
و اندازه کوچک دارای مصرف سوخت بسیار کم نسبت به دیگر رقبا است.

قیمت نهایی نسخه فیس لیفت آیگو هنوز اعلام نشده، اما مطمئناً این خودرو همچنان
یکی از خودروهای ارزان قیمت بازار اروپا شناخته باقی خواهد ماند.

تویوتا آیگوشتاب صفر تاصد کیلومتر این هاچ بک کوچک شهری

گفتنی است که در صورت عرضه تویوتا آیگو فیس لیفت به بازار ایران توسط ایرتویا،
این مدل احتمالا به رقیبی برای میتسوبیشی میراژ و هیوندای I20 در محدوده
قیمت ۱۰۰ الی ۱۲۰ میلیون تومان تبدیل خواهد شد.

جزئیات بیشتر درباره تویوتا آیگوتویوتا آیگوعرضه تویوتا آیگو فیس لیفت

تاریخچه
تویوتا هیچ‌گاه در زمینه ساخت مینی‌ خودروهای شهری اقتصادی انگیزه و اشتیاقی از خود بروز نداده است. این را می‌توان از بدو تولید مدل آیگو که تنها مینی خودروی سازنده بزرگ ژاپنی است به خوبی فهمید. تویوتا در یک مشارکت سه جانبه تلاش کرد به جای خلق یک پلتفرم اختصاصی برای محصولات اینچنینی، به کمک پژو و سیتروئن محصولی متوسط و مناسب برای خریدارانش در این کلاس مهیا کند. نتیجه کار در تابستان سال ۲۰۰۵ میلادی (بهار سال ۱۳۸۴ خورشیدی) رونمایی شد.

تویوتا آیگوخودروهای شهری اقتصادی

نخستین تجربه سواری با آیگو نشان داد نسل نخست این خودروی ژاپنی، محصولی به غایت جذاب است که با بهترین نمونه‌های این کلاس فاصله چندانی نداشته و به لطف داشتن نشان تویوتا، حرف ‌های بسیاری برای گفتن دارد. این خودرو آنقدر عملکرد مناسبی از خود در بازار اروپا نشان داد که حتی بر دو برادر دیگرش یعنی سیتروئن سی۱ و پژو ۱۰۷ هم برتری یافته و جای آنها را در بسیاری از بازارها گرفت. آیگو که ایده ساخت آن از یک انیمیشن ژاپنی گرفته شده، در نسل جدید همچنان از معماری و مهندسی پژو سیتروئن استفاده می کند اما در بخش طراحی هویت مستقلی یافته و کیفیت پرداخت بهتری در مقایسه با دو همتای دیگرش دارد.

فروش جهانیتویوتا آیگوسواری با آیگو

آیگو نسل اول در یک بازه زمانی ۹ ساله از میانه ۲۰۰۵ تا اواخر ۲۰۱۴ فروشی بالغ بر ۷۰۰ هزار دستگاه را تنها در اروپا از خود به جای گذاشت. این خودرو در نسل اول و دوم به بازار آمریکا یا چین ارسال نشده و عمده فروش خود را مدیون خریداران مشتاق قاره سبز است. در عین حال، فروش این خودرو در نسل دوم از اواخر سال ۲۰۱۴ تا هم‌اینک ادامه داشته که تویوتا تا پایان سال ۲۰۱۷چیزی نزدیک به ۲۵۵ هزار دستگاه از این مدل را به فروش رسانده است.

محبوبیت

در بین بیش از ۱۵ مدلی که در بازار جهانی در کلاس مینی هاچ‌بک‌های شهری وجود دارد، تویوتا آیگو وضعیتی خوب و رو به رشد دارد. محبوب‌ترین خودروی این کلاس در بازار اروپا با اختلافی ناچیز از بین تولیدات رنو، هیوندای، فولکس‌واگن و فیات بوده که فروشی چشمگیر را عاید سازندگان خود می‌کنند. جالب است بدانید که رنو توئینگو، هیوندای آی۱۰، فولکس‌واگن آپ و فیات ۵۰۰ به ترتیب با فروشی به میزان ۲۶۰، ۲۶۵، ۳۰۱ و ۵۵۰ هزار دستگاه از ستون‌های اصلی فروش سازندگان خود در بازار اروپا به حساب می‌آیند.

دیجیاتو و فرادید




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معرفی تویوتا آیگو فیس لیفت، دوستدار محیط زیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..