تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فرمول یک بحرین با قهرمانی فتل برگزار شد

جایزه بزرگ بحرین، مثل رقابت هفته‌ی اول در استرالیا؛ ناکامی لوئیس همیلتون و موفقیت فتل را به دنبال داشت تا باز هم راننده‌ای از فراری، بالاتر از مرسدس بنز روی سکو بایستد.

دور دوم مسابقات فرمول یک جهانی، عصر روز گذشته در بحرین برگزار شد. قبل از آن، بر اساس تعیین خط و زمان‌گیری روز شنبه، سباستین فتل با اختلاف اندک نسبت به هم‌تیمی خود، توانست با ثبت زمان یک دقیقه و ۲۷.۹۵۸ ثانیه، بهترین عملکرد را داشته باشد و در رقابت اصلی روز یک شنبه از خط اول، آغازگر مسابقه باشد. دیگر راننده‌ی فراری، کیمی رایکونن، تنها ۱۴۳ هزارم ثانیه کندتر از فتل عمل کرد و به خط دوم رسید. پس از ۳ مرحله زمان‌گیری پیش از مسابقه، در نهایت والتری بوتاس از تیم مرسدس بنز، دنیل ریکیاردو از تیم ردبول و رانندگانی از تیم‌های تورو روسو، هاس، رنو و فورس ایندیا، به ترتیب در جایگاه‌های سوم تا هشتم تعیین خط قرار گرفتند. لوئیس همیلتون که قهرمان فصل قبل محسوب می‎‌شود، از خط نهم آغازگر مسابقه‌ی اصلی در بحرین بود.

bahrain F1

پیست فرمول یک بحرین با هزینه‌ای نزدیک به ۱۵۰ میلیون دلار و ۷۰ هزار سکوی تماشاگر، در سال ۲۰۰۴ افتتاح شد. هدف از ساخت این محل با نام مجموعه‌ی ورزشی سخیر (Sakhir)، ایجاد زیرساخت لازم برای مسابقات جایزه بزرگ در بالاترین سطح رقابت‌های سرعت بود. طول مسیر برای فرمول یک بحرین، ۵.۴۱۲ کیلومتر است که با ۵۷ دور و مجموع ۳۰۸.۴ کیلومتر به پایان می‌رسد. جالب است بدانید که در ۱۴ سال گذشته، سباستین فتل با ۴ قهرمانی، موفق‌ترین راننده‌ی سخیر بوده است. سال گذشته هم فتل روی سکوی اول رفت و همیلتون دوم شد.

bahrain F1 Ferrari

در پایان جایزه بزرگ بحرین ۲۰۱۸، سباستین فتل به لطف استراتژی عجیب تیمی و یک پیت‌استاپ کمتر نسبت به رقبا، با زمان یک ساعت و ۳۲ دقیقه و ۱.۹۴۰ ثانیه به قهرمانی رسید. والتری بوتاس با اختلافی اندک و ۰.۶۹۹ ثانیه زمان بیشتر، روی سکوی دوم ایستاد. لوئیس همیلتون با نمایشی خیره‌کننده و سبقت‌های متوالی، از خط نهم در شروع مسابقه به جایگاه ارزشمند سوم رسید. او ۶.۵ ثانیه کندتر از فتل بود؛ اما حدود یک دقیقه اختلاف زمانی با نفر چهارم داشت. پیر گسلی، راننده‌ی فرانسوی و ۲۲ ساله‌ی تورو روسو که از خط ۵ آغازگر جایزه بزرگ بحرین بود، به جایگاه ارزشمند چهارم رسید. از سویی دیگر، فرناندو آلونسو که در سال‌های نه‌چندان دور با عنوان قهرمان فرمول یک شناخته می‌شد، پس از ناکامی در فصل گذشته به عملکرد خوب خود در سال ۲۰۱۸ ادامه داد و در پیست سخیر با اختلاف بیش از یک دور نسبت به فتل، هفتم شد.

bahrain F1

از اتفاقات عجیب و غیر قابل پیش‌بینی جایزه بزرگ بحرین ۲۰۱۸، باید به حذف هر ۲ راننده‌ی تیم ردبول در اوایل مسابقه اشاره کرد. برخورد بال جلوی لوئیس همیلتون به لاستیک مکس ورشتاپن، منجر به پنچری و خروج راننده‌ی ردبول از دور دوم شد و لحظاتی بعد، دنیل ریکیاردو هم به دلیل نقص الکتریکی از مسابقه کنار کشید تا ناکامی ردبول در بحرین، تکمیل شود. از سویی دیگر، دورهای پایانی مسابقه هم با اتفاقی تلخ همراه شد و یکی از اعضای فنی تیم فراری، برخوردی سخت و ناراحت‌کننده با خودروی کیمی رایکونن داشت که منجر به آسیب‌دیدگی شدید مکانیک فراری از قسمت پا شد. سرویس نادرست نیز نقص در لاستیک رایکونن را در پی داشت و این راننده‌ی فراری مجبور به کناره‌گیری از مسابقه شد. پیش از این اتفاق، کیمی رایکونن در جایگاه سوم قرار داشت.

bahrain F1

پس از ۲ مسابقه‌ی فرمول یک در سال ۲۰۱۸، سباستین فتل راننده‌ی اصلی تیم فراری با ۵۰ امتیاز در صدر قرار دارد. لوئیس همیلتون و والتری بوتاس، رانندگان تیم مرسدس بنز، به ترتیب با ۳۳ و ۲۲ امتیاز در جایگاه‌های دوم و سوم هستند. فرناندو آلونسو، راننده‌ی مشهور تیم مک‌لارن، با ۱۶ امتیاز سوم است و کیمی رایکونن، دیگر راننده‌ی تیم فراری، در جایگاه چهارم قرار دارد. در رده‌بندی تیمی، فراری و مرسدس بنز با امتیازات ۶۵ و ۵۵ امتیاز، اول و دوم هستند. در کمال ناباوری، مک‌لارن با ۲۲ امتیاز سوم است و ردبول با ۲۰ امتیاز در جایگاه بعدی قرار دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فرمول یک بحرین با قهرمانی فتل برگزار شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..