تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشف ۱۰۰ درصدی پرونده‌های ورودی به پلیس فتا در سال ۱۳۹۶

کشف ۱۰۰ درصدی پرونده‌های ورودی به پلیس فتا در سال ۱۳۹۶به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ حسین صادقی به بیشترین جرم سایبری در سطح استان سمنان که برداشت غیرمجاز وجه به صورت اینترنتی است اشاره و عنوان کرد: امروزه میزان بهره‌برداری از قابلیت‌های فضای مجازی به خصوص در حوزه بانکداری الکترونیکی توسط کاربران گسترش پیدا نموده است و این امر با توجه به عدم رعایت برخی اصول امنیتی توسط کاربران باعث افزایش جرم برداشت غیر مجاز گردیده است.

وی ادامه داد: برخی افراد فرصت‌طلب با ترفند‌های مختلف مثل فیشینگ، کیلاگر‌های نرم افزاری و سخت افزاری و... اقدام به سرقت اطلاعات کاربران کرده و بعد از سرقت اطلاعات بانکی کاربران اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آن‌ها می‌کنند. از این رو شهروندان باید مراقب باشند تا در دام مجرمان سایبری با ترفند‌های فیشینگ، کیلاگر و... نیفتند.

به گفته سرهنگ صادقی برخی کاربران به دلیل غفلت یا عدم آشنایی لازم با تهدیدات و شگرد‌های مجرمانه، خود زمینه‌ساز وقوع برخی جرائم به خصوص در حوزه مالی و یا حیثیتی می‌گردند.

این مقام ارشد انتظامی پیشگیری را الویت پلیس فتا دانست و خاطر نشان کرد: پلیس فتا استان سمنان به منظور ارتقاء پیشگیری اجتماعی در سطح جامعه، اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی در تمامی سطوح، طراحی و توزیع تولیدات آموزشی، تهیه هشدار‌های سایبری و... نموده است.

رئیس پلیس فتا استان سمنان افزود: در سال ۱۳۹۶ بیشترین فراوانی جرائم سایبری، برداشت غیرمجاز وجه به صورت اینترنتی بوده است؛ که می‌طلبد کاربران فضای مجازی با بهره‌گیری از محتوای تولیدی پلیس فتا، همواره دانش سایبری خود را ارتقاء داده و دست کلاهبرداران و شیادان اینترنتی را کوتاه نمایند.

سرهنگ صادقی ایمنی فعالیت کاربران را در فضای مجازی را در الویت دانست و بیان کرد: کاربران فضای مجازی برای گرفتار نشدن در دام کلاهبرداران سایبری همواره از فروشگاه‌هایی که دارای نماد اعتماد می‌باشند خرید نموده و در زمان پرداخت‌های آنلاین حتما از درگاه‌های ایمن بانک‌ها که دارای نشانه‌های مختلف منجمله استفاده از پروتکل https، صفحه کلید مجازی، کد امنیتی می‌باشند بهره بگیرید و مراقب صفحات جعلی یا همان فیشینگ باشید و بدانید شکارچیان آنلاین در فضای سایبر به دنبال کاربرانی می‌باشند که از سطح علم و دانش سایبری پایین‌تری برخوردار می‌باشند.

شایان ذکر است کاربران فضای مجازی می‌توانند با بهره‌گیری از محتوای آموزشی سایت پلیس فتا، در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعاً از طریق سایت www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشف ۱۰۰ درصدی پرونده‌های ورودی به پلیس فتا در سال ۱۳۹۶»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..