تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زندگی مردم پس از شش ماه از زلزله دردناک سرپل ذهاب!

حدود شش ماه از زلزله سرپل ذهاب میگذرد. اهالی دیار سختی ها اگر چه با درد آشنا هستند و در این سالها هموار سختی و رنج در زندگی همراهشان بوده اما طاقت و آستانه تحمل را میتوان در لحظه لحظه از این ایام دید.

نحوه زندگی مردم بعد از زلزله سرپل ذهاب

هرچند در نیازهای بدیهی و امکانات اولیه زندگی هم با مشکلات عدیده ای روبرو هستند، هرچند که این چند ماه سرد و بارانی را در چادر و کپر و اندکی هم کانکس به مشقت گذرانند و هرچند بعد از این گرمای طاقت فرسا و گرد و خاک و مارو عقرب میهمان های جدید انها هستند اما خم به ابرو نمیاوردندحس جنگیدن سالهاست در مناطق غربی ایران زنده است و گویی از کودکی و در هر برهه ی تاریخی با آنهاست و می دانند که برای پیش پا افتاده ترین چیزها نیز باید جنگید.

اما لبخند و حس رضایت به نداشته ها در وجودشان هست .
کمک های بسیار زیاد مردم و کمتر مسولان بخشی از درد را تسکین می دهد اما درد بزرگ روح زندگی ست که درکودکان نابود نشود و حس تلخ و سرخوردگی زندگی از خاطرشان هرچه زودتر پاک شود که ای کاش بشود.

زلزله سرپل ذهابشرایط زندگی پس از زلزله سرپل ذهابزلزله سرپل ذهابزندگی مردم بعد از زلزله سرپل ذهابزلزله سرپل ذهابوضعیت معیشت پس از زلزله سرپل ذهابزلزله سرپل ذهابزندگی بعد از زلزله در سرپل ذهاب

زلزله سرپل ذهاب

نبض زندگی پس از زلزله در سرپل ذهاب

زلزله سرپل ذهاب

چادر زلزله زدگان کرمانشاه

زلزله سرپل ذهاب

سرپل ذهاب

جزئیاتی از تاریخ و عمق زلزله سرپل ذهاب

زلزله روز یکشنبه ساعت ۱۳:۰۵ دقیقه به وقت محلی رخ داد. زمین لرزه ای که روز ۲۱ آبان سال گذشته بخش ازگله در استان کرمانشاه ایران را لرزاند ۶۲۰ کشته و بیش از ۱۲ هزار مصدوم بر جا گذاشت.

از آن زمان تاکنون دهها زمین لرزه نسبتا قوی مناطق مختلف استان کرمانشاه به ویژه سر پل ذهاب را لرزانده است.
سخنگوی سازمان اورژانس کشور از انتقال مصدومان این حادثه به بیمارستان های گیلانغرب،
قصرشیرین و سر پل ذهاب خبر داد. مرکز این زمین لرزه شش کیلومتری سر پل ذهاب،
۲۳ کیلومتری قصر شیرین و ۳۲ کیلومتری گیلانغرب بود.

درباره تعداد کشته ها در زلزله سرپل ذهاب بیشتر بدانید

تعداد کشته‌ ها در ایران به ۶۲۰ نفر رسیده‌است بنا بر گزارش‌ها ۹٬۳۸۸ نفر نیز مصدوم شده‌اند.

بیشترین آمار کشته‌ ها و زخمی‌ ها از شهرهای :
قصر شیرین ، سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی گزارش شده‌اند.

بر اثر این زلزله برخی از منازل دچار خسارت‌ های مالی شده‌اند.
مرکز درمانی سرپل ذهاب نیز تخریب شده‌است.

این زلزله در استان‌های انبار (غرب عراق)، اربیل و سلیمانیه و موصل (شمال عراق) احساس شده و برخی مناطق پایتخت عراق، بغداد، نجف و کربلا را نیز لرزاند.
این زلزله قوی‌ترین زلزله در دهه‌ های اخیر در بغداد به‌شمار می‌رود.

به گفته خبرگزاری مجلس شورای اسلامی و خبرگزاری‌ های رسمی متعدد مسکن مهر سرپل ذهاب از مجتمع‌هایی بودند که به دلیل کیفیت پایین مصالح و ساخت غیراصولی، با قرار گرفتن در حاشیه اولین زلزله آسیب‌های شدیدی دیدند و برخی از آن‌ها فرو ریختند. همان‌طور که حسن روحانی اشاره کرد و جزئیات آن از جمله ساخت غیراصولی و کیفیت پایین بتن در خبرگزاری‌ها منتشر شد آپارتمان‌های ساده مجاور که در فاصله ۶ تا ۸ متری هستند آسیب‌های بسیار کمتری نسبت به مسکن مهر دیده بودند.

مسکن مهر اسلام‌ آباد غرب

مسکن مهر اسلام‌آباد غرب هم در این زلزله به شدت آسیب دید طوری‌که به گفته کارشناسان از سه هزار مسکن مهر این شهر حتی یک واحد سالم نماند.سید احسن علوی نماینده مجلس شورای اسلامی هم اذعان داشتند که خرابی مسکن مهر در اسلام‌ آباد غرب بسیار بیشتر از سرپلذهاب بوده‌است، آنچه که ما دیدیم مسکن مهر این شهر کن فیکون شده‌است!
مثلاً در یکی از بلوک‌ها طبقه پنجم یک طبقه پایینتر آمده و طبقه اول هم کاملاً محو شده‌است.

بیمارستان شهر اسلام‌ آباد غرب هم هفت ماه پس از افتتاح رسمی از بین رفت.

بر اساس گفته معاون بنیاد مسکن ایران در این زلزله استان کرمانشاه ۱۲ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی به صورت ۱۰۰ درصد تخریب شد و ۱۵ هزار واحد مسکونی نیازمند تعمیر هستند. اما به گفته ی هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه ، حدود ۱۸ هزار واحد مسکونی در این زلزله کاملاً تخریب شده‌اند و به حدود ۵۰ هزار واحد مسکونی نیز خسارت جدی وارد شده‌است.

مهر – ایسنا – ویکی پدیا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زندگی مردم پس از شش ماه از زلزله دردناک سرپل ذهاب!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..