تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نمایشگر اکسپریا XZ پریمیوم سونی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند

ظاهرا نمایشگر اکسپریا XZ Premium‌ با اعمال تغییراتی در کرنل این گوشی هوشمند، از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

گزارش‌ها حکایت از آن دارند که اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم، پرچم‌دار سونی در سال ۲۰۱۷ که به‌دلیل بهره‌گیری از نمایشگر 4K بین کاربران مشهور است، قابلیت پنهان دیگری را نیز در بطن خود دارد؛ ظاهرا نمایشگر این گوشی نیز همانند Razer Phone‌ از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. شایعات پیرامون وجود چنین قابلیتی از زمان عرضه‌ی اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم مطرح بود؛ اما از آنجایی که فعال‌کردن آن، مستلزم اعمال تغییراتی در کرنل گوشی است، بسیاری از کاربران قادر به آزمودن این قابلیت نبوده‌‌اند.

حال ظاهرا به‌نظر می‌رسد که برخی از کاربران آزمودن قابلیت مخفی نمایشگر اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم را آغاز کرده‌اند و متاسفانه، نتایج ناپایداری را به‌دست‌ آورده‌اند. Xperia XZ Premium‌ از سه حالت نمایشگر 1080p با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه، 2160p با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه و 1080p با نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه پشتیبانی می‌کند که مورد آخر از طریق اِعمال این تغییر به پیکربندی نمایشگر در سورس‌کد کرنل فعال می‌شود.

پشتیبانی نمایشگر اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم از نرخ ۱۲۰ هرتز

به‌لطف پروژه‌ی Sony Open Program Device که در آخرین نسخه‌ی اندروید اوریوی خود از اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم پشتیبانی می‌کند (حتی روی کرنل نسخه‌ی ۴.۰ لینوکس)، توسعه‌دهندگان می‌توانند به‌سادگی یک رام AOSP با کارکرد صحیح را برای این گوشی هوشمند ایجاد کنند. با استفاده از منابع یادشده، یکی از اعضای XDA با نام کاربری uditrawat موفق به ایجاد رام اندروید ۸.۱ اوریو با پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی برای ایکس‌زد پریمیوم شده است.

بسیاری از کاربران فروم XDA که از رام یادشده استفاده کرده‌اند، نتایج ناپایداری را گزارش داده‌اند، برخی از کارکرد آن رضایت دارند و برخی آن را فریبنده و ناکارآمد می‌دانند. شاید رام AOSP به‌تنهایی از نرخ‌های نوسازی بالا پشتیبانی نمی‌کند و برای کارکرد صحیح، به وصله‌های اضافه‌ای نیاز دارد؛ زیرا یکی از کاربرانی که نسخه‌ی GSI از رام LineageOS 15.1 روی Razer Phone استفاده می‌کند، مدعی است که نمایشگر از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی (نرخ نوسازی پیش‌فرض در کرنل این گوشی) بهره می‌برد.

سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم / sony xperia xz premium

بی‌شک سونی به دلایلی منطقی، اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم را به‌صورت پیش‌فرض با نرخ نوسازی تصویر ۱۲۰ هرتزی روانه‌ی بازار نکرده است. به احتمال زیاد، دلیل چنین تصمیمی، ضعف در عملکرد نبوده است؛ چرا که ایکس‌زد پریمیوم از مشخصات مشابهی با ریزرفون استفاده می‌کند؛ بنابراین می‌توان حدس زد که ناپایداری عملکرد نمایشگر در حالت ۱۲۰ هرتزی به عدم سازگاری اندروید یا ناپایداری خود پنل نمایشگر بازمی‌گردد. شاید توسعه‌دهندگان در آینده قادر به رفع مشکلات اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم باشند یا شاید اندروید P به‌صورت رسمی از نمایشگرهایی با نرخ نوسازی بالا پشتیبانی کند. در هر صورت با توجه به سابقه‌ی سونی در اضافه‌کردن تغییرات مختلف به AOSP، می‌توان حدس زد که اگر ژاپنی‌ها واقعا قصد اضافه‌کردن این قابلیت به اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم را داشتند، تاکنون شاهد پشتیبانی از آن در AOSP می‌بودیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نمایشگر اکسپریا XZ پریمیوم سونی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..