تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اخاذ پنجاه میلیون ریالی دستگیر شد

اخاذ پنجاه میلیون ریالی دستگیر شدبه گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ علی کریمی با اعلام این خبر گفت: در پی اعلام شکایت خانم کرمانشاهی مبنی بر اینکه، فردی در شبکه‌های اجتماعی ضمن توهین و تهدید به انتشار تصاویر خصوصی ذخیره شده از اکانت خصوصی وی، اقدام به اخاذی مبلغ ۵۰ میلیون ریالی از ایشان نموده است لذا موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

این مقام ارشد انتتظامی ادامه داد: کارشناسان این پلیس با به کارگیری اقدامات فنی و اطلاعاتی، متهم را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا دلالت داده شد.

سرهنگ کریمی گفت: طی تحقیقاتی که از متهم بعمل آمد وی منکر این عمل مجرمانه شده، لیکن با مشاهده مستندات این پلیس به بزه انتسابی خود اعتراف و هدف این عمل را کسب درامد از قربانی خود عنوان نمون که متهم دستگیر شده، پس از تحقیقات تکمیلی جهت سیر مراحل قانونی و ارشاد قضایی تحویل مراجع قضایی گردید.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: تهدید و اخاذی در فضای مجازی برابر قانون جرایم رایانه‌ای، جرم بوده و فرد متخلف نیز برابر قانون مجازات می‌گردد، اما متاسفانه عده‌ای از شهروندان به دلایل مختلف، منجمله ناآگاهی از قانون، گرفتار مجرمین اخاذی شده و به درخواست‌های آنان تن می‌دهند.

وی افزود: کاربران فضای مجازی احساس میکنند در این فضا شناسایی نخواهند شد و به همین دلیل به هر درخواست دوستی در شبکه‌های اجتماعی پاسخ مثبت می‌دهند و در ادامه طی اعتماد به دیگران اطلاعات مهم و محرمانه خود را منتشر می‌کنند که این امر می‌تواند از سوی افراد سودجو مورد سوء‌استفاده قرار گیرد.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه گفت: باید توجه داشت بسیاری از اخاذی‌ها در پی بارگذاری مطالب توسط خود کاربران یا ارسال آن برای دیگران صورت می‌گیرد لذا کاربران فضای مجازی نباید اطلاعات شخصی و محرمانه خود را برای دیگران ارسال نمود و یا به اشتراک بگذارند.

سرهنگ کریمی در پایان تاکید کرد: هرگونه تهدید به انتشار فیلم، تصاویر و یا اطلاعات خصوصی دیگران در فضای سایبر جرم بوده و در صورت شکایت شاکی با مجرمین برخورد خواهد شد؛ شایان ذکر است کاربران در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اخاذ پنجاه میلیون ریالی دستگیر شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..