تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حسن ریوندی: من بیشتر از تلویزیون مخاطب دارم

هفته نامه همشهری جوان - یوسف هاشمی: ریوندی قبل از شروع سال 96 یک صفحه خیلی عادی و کم فالوئر داشت اما در مدت نسبتا کوتاهی توانست بیش از 3 میلیون فالوئر جذب کند. علاوه بر اینها صفحه اینستاگرام ریوندی به یکباره توانست عنوان بعضی از «ترین ها» را بین صفحات فارسی اینستاگرام به دست بیاورد.

با توجه به همه این نکات سراغ حسن ریوندی رفتیم تا از رازهای موفقیت او در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام باخبر شویم. ریوندی در آستانه چهل و دو سالگی هنوز پر انرژی است و سعی می کند در کلیپ های اینستاگرامی یا حتی اجراهایش روی استیج پر شر و شور باشد. شاید به همین خاطر است که تعداد برنامه های او و طرفداران شان هر روز بیشتر از قبل می شود. حدود 26 سال از آغاز فعالیت هنری او گذشته و این روزها در اوج شهرت است و از آنجایی که در پایان سال هستیم، بازار نمایش های آخر سالش داغ است. ریوندی تقریبا هیچ روزی از اسفند ماه را در یک شهر نمی ماند و برای برگزاری نمایش هایش مدام در حال پرواز به استان های مختلف کشور است.

من بیشتر از تلویزیون مخاطب دارم

اتفاق

حسن ریوندی

مشخصات: متولد اولین روز سال 1355 در سبزوار، فارغ التحصیل از دانشگاه تربیت معلم حکیم سبزواری

شغل: استندآپ کمدین، مقلد صدا و مجری

علت انتخاب چه بود؟ صفحه اینستاگرام او در سال 96 رشد بسیار زیادی داشته و از مرز سه میلیون فالوئر عبور کرده است.

رزومه اش چیست؟ حسن ریوندی خیلی زود به استعداد خودش در تقلید صدا پی برد و پس از مدت کوتاهی تصمیم گرفت به جای معلم ورزش، به یک مقلد صدا و استندآپ کمدین تبدیل شود. به همین خاطر با شغل معلمی خداحافظی کرد و به اجرای برنامه در مراسم های مختلف پرداخت. ریوندی هفت سال قبل توانست اولین کنسرت خنده را در ایران برگزار کند. هم زمان با این اتفاق او فعالیتش را در شبکه های اجتماعی شروع کرد و به سرعت توانست به یکی از صفحات پر مخاطب فارسی در فیس بوک تبدیل شود. با خلوت شدن فیس بوک ریوندی به تلگرام و اینستاگرام رفت و پس از یک دوره شکست، خودش را بازیابی کرد و توانست به عنوان یکی از پرمخاطب ترین صفحات فارسی مطرح شود.

به عنوان یک هنرمند غیر تلویزیونی کار خود را از کجا شروع کردید؟

- 26 سال قبل اولین اجرای رسمی خودم را در یازده سالگی در مدرسه خودم در شهرستان سبزوار انجام دادم. بعد از کمی فعالیت در سبزوار به تهران آمدم و در مدارس این شهر مشغول فعالیت شدم. پنج سال معلم ورزش بودم و بعد از هشت سال، مرخصی گرفتم تا به کارهای هنری خودم برسم. بعد از آن به شکل رسمی کار هنری ام را انجام دادم.

چه زمانی برای اولین بار مطرح شدید؟

- هفت سال قبل برای اولین بار در ایران کنسرت خنده را برگزار کردم. خیلی ها گفتند کنسرت خنده اصلا چی هست. دوستان هنرمند حوزه موسیقی هم از من گله کردند که چرا برای این برنامه ها از عنوان کنسرت استفاده کردم. آن موقع من به آنها پاسخ علمی دادم و گفتم ما به این نتیجه رسیدیم که در بین همه موسیقی هایی که در جهان وجود دارد، زیباترین ریتم و زیباترین ملودی جهان صدای خنده است. هر کسی هم با یک ریتم و ملودی می خندد اما در نهایت همه خنده ها زیبا هستند.

علاوه بر این شما بهترین موسیقی های جهان را هم چند بار گوش دهید خسته می شوید اما صدای خنده آدم ها و به خصوص عزیزان تان هیچ وقت شمارا خسته نمی کند. به خاطر اینها هر کسی دوست دارد مدام این ملودی خنده را بشنوند. با این توجیه اسم مراسم را گذاشتیم کنسرت خنده. زخم زبان ها هم برای مان مهم نبود. آن زمان کار خیلی سخت بود. یک رقابت عجیبی بین خواننده های پرطرفدار وجود داشت.

شبکه های اجتماعی چقدر در کارتان تاثیر داشته؟

- خیلی! شبکه های اجتماعی کاری کرده که به اندازه بازیگران معروف شوم. همین شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام برای من نقش یک تلویزیون شخصی را بازی می کنند. وقتی یک پست در اینستاگرام می گذارم همان روز اول 300 هزار بازدید می خورد. کدام برنامه تلویزیون این قدر دیده می شود؟ بعضی از شبکه های تلویزیونی هستند که 24 ساعت کل برنامه نشان می دهند اما چند هزار بازدید هم ندارند. حالا شما آن شبکه را با یکی از پست های من مقایسه کنید که در همان روز اول دو میلیون بازدید خورد.

اصلا ورود شما به شبکه های اجتماعی از کی شروع شد؟

- هشت سال قبل برای اولین بار وارد فیس بوک شدم و اولین فعالیتم در شبکه های اجتماعی شروع شد. آن زمان در فیس بوک خیلی مخاطب نداشتم و قدرت اصلی در دست بازیگران سینما و تلویزیون و خواننده ها بود. آن موقع مردم دلیلی نداشتند که به صفحه من بیایند و مطالبش را لایک کنند. برای این که مخاطب ها به صفحه ام جذب شوند، شروع به انتشار محتوای طنز کردم و در طول یک سال و نیم توانستم به عنوان پرطرفدارترین صفحه فارسی معرفی شوم. خاطرم هست که یکی از فیلم های ما که شوخی با یک فیلم خارجی بود و در واقع یک مطلب بین المللی به حساب می آمد چند صد میلیون بار دیده شد! در فیس بوک رنکینگ صفحه های ما عالی بود و خیلی راضی بودیم اما ناگهان فیس بوک خلوت و خلوت تر شد.

من بیشتر از تلویزیون مخاطب دارم

همان دوره ای که فضای فیس بوک تغییر کرد؟

- بله. این اتفاق عمومی بود. اینستاگرام آمد و مردم فیس بوک را خالی کردند. فیس بوک تبدیل شده بود به یک شهر متروک که باد می آمد و گرد و خاک همه جا را فرا گرفته بود. انگار نه انگار که تا چند وقت قبل این جا یک شهر آباد و باشکوه بوده. البته چه آن موقع و چه حتی در حال حاضر ایرانی های خارج از کشور از قاره های مختلف مطالب ما را می بینند و ما فیلم های جدیدمان را در صفحه مان قرار می دهیم اما به هر حال باید پذیرفت آنها خیلی کمتر از داخلی ها هستند. احتمالا شما و مخاطبان تان می دانید که همین الان در دنیا فیس بوک اول است و پس از آن نرم افزارهایی مثل توییتر و اینستاگرام هستند. با این حال از آنجایی که ما می خواستیم با مردم داخل کشور ارتباط داشته باشیم تصمیم گرفتیم راهی اینستاگرام شویم و تولید محتوا را در آنجا شروع کنیم.

فعالیت در اینستاگرام چطور بود؟ تا جایی که می دانیم شکست بدی خوردید.

- وقتی کار در اینستاگرام را شروع کردم فقط می توانستم ویدئوهای 15 ثانیه ای ارسال کنم و این اصلا جوابگوی من نبود. ویدئوها را ارسال می کردم اما اصلا واکنش خوبی نداشتم. در فیس بوک 700 هزار نفر عضو صفحه من بودند اما اینجا هیچ کس از من استقبال نمی کرد. انگار مردم من را فراموش کرده بودند. چطور ممکن بود که همان افراد در اینستاگرام ما را پس بزنند؟

سوال ما هم همین است، دلیل این واکنش مردم چه بود؟

- ما این پدیده را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که درست است که من در فیس بوک خیلی مخاطب داشتم اما بین مردم چهره معروف یا به قول خارجی ها سلبریتی نشدم. برخلاف من آدم هایی مثل مهناز افشار و بهنوش بختیاری و ... که کاملا سلبریتی به حساب می آمدند به محض این که در اینستاگرام وارد شدند کلی مخاطب پیدا کردند. هواداران آنها کاری کردند که در عرض یک ماه فالوئرهای شان از یک میلیون بگذرد. تقریبا بیشتر آدم های معروف بین یک تا شش میلیون عضو دارند.

هر چند که خیلی از اینها با آمار لایک های شان نمی خواند. مثلا یک بازیگری با چند میلیون فالوئر پستی را منتشر می کند اما در عرض یک ماه فقط 300 هزار بازدید می خورد. این ماجراها در بین بیشتر سلبریتی ها وجود دارد. در کنار این بعضی ها هم بودند که با اینستاگرام مطرح شدند. سلبریتی های اینستاگرامی در خیلی از مواقع موفق تر از هنرمندان مطرح سینما و تلویزیون هستند.

به نظرتان دلیل این اتفاق چه بود؟

- نمی دانم. شاید به خاطر این که مردم از اینستاگرام چیز جدیدی می خواستند. برای مردم جذاب نبود که محمدرضا گلزار یک بخش از سریال عاشقانه یا فیلم سلام بمبئی را در اینستاگرام قرار دهد. مردم می توانستند همین ها را در سینما یا شبکه خانگی ببینند. بچه هایی که به عنوان سلبریتی های اینستاگرامی مطرح شدند خیلی زود این احساس نیاز را متوجه شدند و سراغ تولید محتوا رفتند. کار اینها خیلی خوب گرفت چون متوجه شدند چه حوزه هایی برای مردم جذاب است. این ها دانسته یا نادانسته متوجه شدند که جوان ها از موضوعات اجتماعی و دوستی های امروزی استقبال می کنند و در همین موارد کار کردند. بعضی های شان هم برای جذب مخاطب بیشتر از دختران جوان یا بعضی شوخی ها استفاده می کردند که همین باعث شد کارشان بگیرد.

بعضی از اینها حسابی معروف می شوند.

- بله، خیلی ها هستند که حاضرند هر کاری انجام دهند تا در نهایت مطرح شوند. بعضی از اینها مشکلات روحی و روانی دارند و آسیب هایی که در گذشته دیده اند باعث شده الان چنین کارهایی کنند. چند وقت پیش صفحه ای دیدم که بیشتر کامنت هایش فحش بود اما صاحب صفحه ترجیح می دهد فحش ها را بخورد و معروف باشد. قدیم برای کار طنز می گفتند اگر کسی شلوارش را روی صحنه در بیاورد مردم باز هم می خندند. بعضی از این گونه رفتارها شبیه همان کار است. بعضی ها ترجیح می دهند به عنوان یک آدم چندش معروف شوند اما هر جور که شده دیده شوند!

موارد غیر اخلاقی که هیچ، سراغ ترفندهای دیگر مثل استفاده از بازیگر خانم هم نمی روید؟

- نه، اصلا نمی توانیم سمت این کارها برویم. به هر حال صفحه من یک وجاهتی پیدا کرده و به همین خاطر اصلا نمی توانم سراغ این کارها بروم. مسابقه تیم ما به شکلی است که نمی توانیم از دخترهای جوان با لباس های آنچنانی یا آرایش های عجیب و غریب استفاده کنیم. این کارها برای بعضی ها روش جذب مخاطب است به خصوص که خیلی از این صفحات از عکس همین دخترها برای کاور ویدئو استفاده می کردند. ما مجوز داریم و اصلا نمی توانیم چنین کارهایی را انجام بدهیم. جنس مخاطبان ما هم چنین چیزهایی را نمی پسندند.

برگردیم سر بحث قبلی، یک دقیقه ای شدن ویدئوهای اینستاگرام تاثیری در استقبال از شما به وجود آورد؟

- اتفاق خوبی برای ما بود اما حتی با ویدئوهای یک دقیقه ای هم مورد استقبال قرار نگرفتیم. همان طور که گفتم ما رقبایی داشتیم که نمی توانستیم از راهکارهای آنها برای جذب مخاطب استفاده کنیم. از طرفی ویدئوهایمان هم پاسخگوی نیاز مخاطب ها نبود و کسی جذب نمی شد.

بعضی ها اعتقاد دارند شما صرفا در تقلید صدا خوب ظاهر می شوید اما بامزه نیستید.

- خیلی ها به من می گویند چرا برای بهتر شدن کارهایت مدام کتاب می خوانی یا مشاور می گیری. من به این افراد می گویم که می خواهم موفق بمانم. برای شان ابوریحان بیرونی یا پروفسور حسابی که تا زمان مرگ به پیشرفت ادامه دادند را مثال می زنم و می گویم این داستان ها برای این نبوده که بخوانیم به صفحه بعدی برویم، باید این رفتارها را یاد بگیریم. با توجه به این روحیه، من نمی خواهم چرخ را دوباره اختراع کنم. می خواهم از کارهای گذشته و حرف های شان برای پیشرفت خودم استفاده کنم. به همین خاطر وقتی نقدی مطرح می شود و می گویند بی مزه هستم آن را می پذیرم اما فرد منتقد باید دلیلش را هم به من بگوید.

یعنی شوخی های تان خنده دار نیست دیگر.

- باید دید چه کسی این حرف را می زند. یک زمان یک مخاطب عادی این حرف را مطرح می کند و گاهی اوقات یک کارشناس استندآپ کمدی. پاسخ من هم برای هر کدام متفاوت است. اصلا ممکن است یک زمان یک فرد خاص چنین صحبتی را مطرح کند و من در مقابلش بنشینم و با هم گفتگو کنیم. ضمنا نقدها هم باید با دلیل باشد. با شکلی که شما می فرمایید و کلی گویی های این مدلی یا صرفا گفتن عبارت «بامزه نیستی» نمی شود نقد کرد.

مثلا در بین افراد رسانه ای چنین چیزی زیاد شنیده می شود.

من این نقدها را می پذیرم. اصلا جزء آن دسته افرادی نیستم که به منتقدان شان بگویند «فلانی حالیش نیست». اگر بخواهم بدون گوش دادن نقدها جلو بروم حتما زمین می خورم. من می خواهم آدم موفقی باشم اما موفقیت را به معنای یک هدف مثل رسیدن به 15 میلیون فالوئر نمی دانم. اینها موفقیت هست اما برای من ادامه دادن این مسیر مهم تر است.

حسن ریوندی: من بیشتر از تلویزیون مخاطب دارم

واکنش تان در مقابل افرادی که بدون دلیل می گویند بی مزه هستید چیست؟

- یک بار داشتم دایرکت های اینستاگرامم را چک می کردم و دیدم یکی برایم نوشته که «رویه شما بسیار غلط است و با این کارها و نمایش ها در آینده نزدیک جایی در میان فرهیختگان نخواهی داشت.» اینها را با کلی صحبت دیگر که تو بد هستی و ... برای من فرستاده بود. من هم در عین رعایت ادب نوشتم ای کاش شما که برخلاف من به علوم مختلف اشراف دارید، ایرادات را می نوشتید تا من اینها را برطرف کنم و بتوانم کاری کنم که شما فرهیختگان هم من را دوست داشته باشید. آن فرد پاسخ من را دید اما واکنشی نداشت. حس کردم این افراد همان هایی هستند که یک حرفی را می زنند تا اظهار وجود کنند.

مختصر و مفید از صفحه اینستاگرام حسن ریوندی

بازدیدهای میلیونی

تا این لحظه حسن ریوندی با 798 پستی که در اینستاگرام بارگذاری کرده توانسته بیش از 3 میلیون فالوئر جذب کند. سری به صفحه او زدیم تا با اینستاگرام او به شکل دقیق تر آشنا شویم.

روند رشد فالوئرهایش چگونه است؟

بر اساس گفته های حسن ریوندی صفحه اش در هر 24 ساعت 15-10 هزارتا عضو جدید می گیرد. علاوه بر اینها او نفر اول میانگین بازدیدهای صفحات فارسی است. البته به جز در اینستاگرام، کانال تلگرام ریوندی هم فعال است و بیشتر از 240 هزار عضو دارد.

چه کسانی را دنبال می کند؟

- او تا این لحظه 33 نفر را فالو کرده که به جز خیریه محک، یک سازمان مردم نهاد، یک وکیل و یکی از اقوامش باقی همگی افراد مطرح حوزه های مختلف و هنرمندان سینما و موسیقی هستند. در بین این افراد نام هنرمندانی مانند ترانه علیدوستی، مهناز افشار، بهنوش بختیاری، بهرام رادان و ... به چشم می خورد. اینها همگی جزء پرفالورترین افراد فارسی زبان اینستاگرام هستند. البته دو شومن خارجی را هم فالو دارد.

برای میلیونی شدن چقدر زمان کافی است؟

- فقط 24 ساعت کافی است که پست های حسن ریوندی به بازدید 1.5 میلیونی برسد. برای مثال پست 23 ساعت قبل او در حال حاضر 1,492,218 بازدید دارد و احتمالا به زودی از یک میلیون و نیم بگذرد. علاوه بر اینها تمامی پست های هفته اخیر ریوندی بالای 1.3 میلیون بازدید داشته و در بعضی موارد به 3 میلیون هم رسیده است.

کدام کلیپ رکوردار است؟

- در صفحه حسن ریوندی پست هایی که بیشتر از دو یا حتی سه میلیون بازدید داشته باشند زیاد به چشم می خورند اما رکورد بازدید متعلق به پستی است که بازدیدش از رقم 4 میلیون گذشته است. این پست مربوط به شوخی با سحر قریشی و حضورش در برنامه «دید در شب» آپارات است و خود سحر قریشی هم در آن وجود دارد.

راز موفقیت اینستاگرامی ریوندی چیست؟

بالاخره رگ خواب مخاطبم را فهمیدم!

وقتی حسن ریوندی وارد اینستاگرام شد تا مدت ها هیچ استقبالی از او نمی شد و به قول خودش مردم او را فراموش کرده بودند اما ناگهان به اوج برگشت و پیجش به عنوان پربازدیدترین صفحه فارسی زبان معرفی شد.

شما در عرض یک سال جزء پرمخاطب ترین صفحات اینستاگرام شدید. برای رسیدن به این مرحله چه کاری انجام دادید؟

- حدود یک سال قبل از یک تیم چهار نفری کمک گرفتیم که اعضای آن را کارشناسان شبکه های اجتماعی، هنر، روانشناسی و ... تشکیل می دادند. آنها نشستند و همه صفحات موفق فارسی زبان را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که ما باید پست های مان را با یکسری فاکتورهای خاص منتشر کنیم تا شاید نظر مردم به ما جلب شود.

چه تغییراتی ایجاد کردید؟

- محتواهای قبلی ما بیشتر فورواردی بود. یعنی فیلم هایی را منتشر می کردیم که تولید خودمان نبودند یا فیلم های خود من بودند که روی استیج برنامه اجرا می کردم. دلیل شکست محتوای قبلی مان این بود که وقتی روی صحنه اجرا می کنم 10 دقیقه وقت می گذارم که تا مخاطبم را به اوج خنده بگذارم. در اینستاگرام چنین امکانی وجود نداشت و ابتدا در 15 ثانیه و سپس در عرض یک دقیقه باید مفهوم خنده دار با به مخاطبم می رساندم. مردم متوجه مقدمه و موخره کلیپ های مان نمی شدند و خیلی ها هم می گفتند که چقدر بی مزه است. محتوای جدید که قرار شد تولید کنیم این بود که جدا از همه تولیدات مان برای اینستاگرام با یک موضوع اجتماعی مثل بی فرهنگی هایی که مردم درگیرش هستند، کلیپ بسازیم.

الان همان دست فرمان را می روید؟

- خیر، مدتی که گذشت به این نتیجه رسیدیم که روند صعودی ما کمرنگ شده. دوباره آن تیم را جمع کردیم و مشورت گرفتیم. به این نتیجه رسیدیم که تا حدودی دست فرمان محتوای مان را تغییر دهیم. به همین خاطر کم کم وارد حوزه های جدیدی شدیم و سراغ موضوعات بکرتری رفتیم. مثلا ابتدا فایل های تاکشو را منتشر کردیم و بعد سراغ کارهای عجیب و غریب رفتیم. مثل مردی که بدنش آهن رباست یا تقلید صدا بلد است. این وسط افرادی بودند که می توانستند شیشه بخورند یا کارهای خاص دیگری کنند. می خواستیم سراغ چنین مواردی که مثلا فردی بنزین می خورد یا در بدن خودش میخ فرو می کند برویم اما به این نتیجه رسیدیم که ممکن است این کارها بدآموزی داشته باشد.

پس شما با مشاوره های رسانه ای یک بازگشت کامل به شبکه های اجتماعی داشتید.

- در اصل من قبل از این مشاوره ها اصلا در فضای اینستاگرام وجود نداشتم که بخواهم بازگشتی داشته باشم. البته تجربه فیس بوک را داشتم اما به هر حال در اینستاگرام ناموفق بودم.

برای شبکه های اجتماعی مختلف ادمین دارید؟

- بله، حتما باید همین طور باشد. البته ادمین های ما هم یک نفر نیست. ما یک تیم هستیم. کار ما تیمی است و به همین تعداد نفرات هم قانع نیستم. دوست دارم در آینده تیمم حداقل 20 نفر شود و تعداد ادمین هایم به پنج نفر برسد. 10 اتاق هم داشته باشم که این تیم به شکل مستقر کار کند تا بتوانیم مسیر رو به جلوی مان را ادامه دهیم.

تیم فعلی شما چند نفره است؟

- اینها دیگر جزء اسرار است!

اگر تیم تان بزرگ تر شود چه کار جدیدتری ارائه می دهید؟

- هر چه تیم من بزرگ تر شود می توانم هنرمندهای خارجی و صفحات خارجی را بهتر رصد کنم و از آنها ایده بگیرم. با ایده های جدید می شود کارهای بهتری ارائه داد و حتی می شود طنزهای خارجی را ایرانیزه کرد.

الان هم رصد می کنید؟ کدام موارد نظرتان را جلب کرده است؟

چند نفری در خارج از کشور هستند که اصالت ایرانی دارند و کار استندآپ کمدی انجام می دهند. تیم من آنها را رصدمی کند. یکی از این ها یک خان آلمانی است که به سه زبان انگلیسی، آلمانی و فارسی برنامه اجرا می کند. در ایران هم شاید حدود 30-20 نفر حرفه ای این کار را انجام می دهند. علاوه بر اینها 10 نفری هم از اینستاگرام هستند که اسم نمی برم اما کارهای خوبی را ارائه می دهند. البته معمولا هر چند وقت یک بار یک نفر به اینستاگرامی ها اضافه می شود و چند صدهزار فالوئر جذب می کنند.

حسن ریوندی: من بیشتر از تلویزیون مخاطب دارم

از فیلتر شدن این رسانه های خیلی شخصی نمی ترسید؟

- راه ما همیشه باز است. اگر تلگرام و اینستاگرام فیلتر شود، در نرم افزارهای جدید فعال می رویم و دوباره با کارهای مان سعی می کنیم مردم جذب شوند. برای تیم غیرممکن وجود ندارد.

صفحه شما پتانسیل کار اقتصادی زیادی دارد، تا به حال پیشنهادی برای تبلیغات داشتید؟

- بله، پیشنهادهای مختلفی داشتم و مبالغ بعضی های شان واقعا وسوسه انگیز بود اما جواب منفی دادیم و تصمیم گرفتیم از صفحات مان در شبکه های اجتماعی استفاده اقتصادی نکنیم چون می دانیم که مخاطب از تبلیغ خوشش نمی آید. البته در بعضی موارد و بدون حساب و کتاب مالی مواردی پیش آمده که از یک وسیله نام ببریم و تبلیغش کنیم اما آنها هم در جریان تولید کلیپ بوده است. مثلا چند وقت قبل تر در مورد کتاب بی شعوری کلیپی ضبط کردیم و بعدها باخبر شدیم که این کتاب در چهار ماه اخیر جزء پرفروش ترین کتاب های سال شده است. آنجا بود که متوجه شدم این صفحه چقدر بین مردم تاثیرگذار است.

کسی از شما به خاطر این تبلیغات تشکر می کند؟ مثلا انتشارات کتاب؟

- معمولا در ایران از این مرام ها وجود ندارد. تا الان بارها شده که از صابون گلنار در ویدئوها استفاده کردم و طبیعتا این ویدئوها روی فروش آن صابون موثر بودند اما حتی یک بار هم نشده که از کارخانه این صابون با من تماس بگیرند و تشکر کنند.

تصور می کردید که به عنوان یکی از افراد موفق سال 96 در حوزه شبکه های اجتماعی انتخاب شوید؟

- راستش فکر می کنم شما لطف دارید به من. اما علاوه بر شما در هفتم همین ماه یک سمیناری در مورد برند یک در شبکه های اجتماعی برگزار شد. از طرف آن سمینار با من تماس گرفتند و من را برای دریافت جایزه موفق ترین چهره شبکه های اجتماعی در سال 96 دعوت کردند. متاسفانه نتوانستم به آن جلسه بروم اما حداقل این مصاحبه را انجام دادم.

نظر حسن ریوندی در مورد باقی مشاهیر طنز و شبکه های اجتماعی

ماهی صفت، کوزوکو و دیگران!

حسن ریوندی خیلی تاکید داشت که قصد ندارد از کسی نام ببرد یا درباره سلبریتی های اینستاگرامی و استندآپ کمدین های مطرح نظر دهد اما در طول مصاحبه چند باری از بعضی از اینها نام برد و نظرش را گفت.

حمید ماهی صفت: فعالیت کمی در فضای مجازی دارد اما دوست من است و پیشکسوت ما به حساب می آیند. من همیشه به ایشان احترام می گذارم و دوستشان دارم.

سید زینب موسوی (امپراتور کوزوکو): خیلی کم کارهای ایشان را دیده ام. متاسفانه در زمان خندوانه اصلا فرصت نکردم برنامه های شان را ببینم اما وقتی در اینستاگرام فیلمش را دیدم نظرم جلب شد. ایشان تسلط خوبی روی کلام دارند و این که همیشه از چادر استفاده می کنند قابل توجه است ولی نمی دانم با این کار چه هدفی دارند. درستاست که این تبدیل به برند شده اما در بلندمدت خسته کننده می شود. یک استندآپ کمدین خوب باید مخاطب را غافلگیر کند.

گسگم: من کلیپ این فرد را دیده ام. اینها موج هستند. ما به آنها لقب فواره ای را دادیم. مثل فواره بالا می آیند و سقوط می کنند. مردم ما خیلی به این چیزها علاقه ندارند و اگر استقبال می کنند به خاطر مسخره کردن و ساخت کلیپ های مشابه است. خود مردم دوباره اینها را تحریک می کنند تا بازهم فایل های جدید تولید کنند.

کریم پور: فرد خیلی موفقی است و در بین سلبریتی های اینستاگرام کارهای خوبی تولید می کند. من کارهایش را اکثر می بینم. به جز کریمپور چند نفر دیگر هم هستند که کارشان خیلی خوب است و شنیدم از اینستاگرام وارد کار بازیگری شده اند. بعضی از اینها از بازیگران سینمایی هم بهتر بازی می کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حسن ریوندی: من بیشتر از تلویزیون مخاطب دارم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..