تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اتهام تازه در پرونده رسوایی فیات کرایسلر

با صدور حکم پنجمین فرد در پرونده رسوایی مالی گروه فیات کرایسلر و اتحادیه کارگران خودرو، ابعاد تازه‌ای از فساد مالی مدیران این گروه خودروسازی فاش شد.

اتحادیه بین‌المللی کارگران بخش خودرو، هوافضا و کشاورزی آمریکا که بیش‌تر به‌عنوان اتحادیه کارگران خودرو (UAW) شناخته می‌شود، یکی از اتحادیه‌های کارگری آمریکا است که نماینده کارگران پورتوریکویی و کانادایی در ایالات متحده به شمار می‌رود. این اتحادیه به‌عنوان بخشی از کنگره سازمان‌های صنعتی (CIO) در دهه ۱۹۳۰ تأسیس شد و از ۱۹۳۶ تا ۱۹۵۰ به‌سرعت در حال رشد بود. این اتحادیه نقش مهمی در جناح لیبرال حزب دموکرات تحت رهبری والتر راتر (رئيس حزب بین سال‌های ۱۹۴۶ تا ۱۹۷۰) ایفا کرد. این اتحادیه به دریافت دستمزدها و حقوق بازنشستگی بالا برای کارگران بخش خودرو شناخته می‌شد؛ اما نمی‌توانست کارگران کارخانه‌های خودروسازان خارجی در جنوب را پس از دهه ۱۹۷۰ وارد اتحادیه کند و به همین دلیل با کاهش مداوم عضویت کارگران روبرو شد؛ دلایل این موضوع شامل افزایش اتوماسیون، کاهش استفاده از کارگر، جنبش‌های تولید (از جمله واکنش به نفتا) و افزایش فرآیند جهانی شدن بود.

یک مقام سابق اتحادیه کارگران خودرو (UAW) روز پنج‌شنبه به دلیل نقش خود در رسوایی گسترده چند میلیون دلاری که شامل یک مرکز آموزش مشترک بین این اتحادیه و گروه خودروسازی فیات کرایسلر می‌شود، محکوم شد. کیت میکنز، ۶۴ ساله که بر فعالیت‌های مرکز آموزش ملی اتحادیه کارگران خودرو و کرایسلر نظارت داشت، به جرم توطئه‌چینی برای نقض قانون روابط کاری به‌عنوان بخشی از تقاضای معامله با بازرسان فدرال مجرم شناخته شد. انتشار حکم میکنز یک روز پس از آن اتفاق افتاد که مایکل براون، کارمند سابق گروه خودروسازی فیات کرایسلر در آمریکا، به اتهام دروغ‌گویی به هیئت منصفه عالی فدرال در مورد ابعاد توطئه‌چینی متهم شده است.

براون هفتمین شخص متهم به دخالت کیفری در رسوایی فساد است؛ در این میان میکنز پنجمین فردی بود که توسط دادگاه، گناهکار شناخته شد. دیترویت نیوز گزارش داد که براون ۶۰ ساله، در زمان ادای شهادتش به‌عنوان یکی از مدیران در بخش روابط کارکنان فیات کرایسلر کار می‌کرد؛ اما او اکنون از این سمت برکنار شده است.

میکنز در ۱۳ مارس به جرم شراکت (توطئه‌چینی) با آلفونس لاکوبلی مدیر اجرایی قبلی گروه فیات کرایسلر و جنرال هالیفیلد معاون مرحوم UAW از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵، محکوم شد. همچنین مونیکا مورگان همسر هالیفیلد، ویردل کینگ مدیر بازنشسته UAW، جروم داردن تحلیلگر مالی سابق گروه فیات کرایسلر به جرم سوء استفاده از منابع مالی مجرم شناخته شدند. نانسی جانسون، معاون پیشین نوریوود جول معاون سابق UAW نیز به جرم سوء استفاده از وجوه مرکز آموزش متهم شد؛ هرچند او هنوز برای بازپرسی در دادگاه احضار نشده است.

میکنز با حکم گذراندن دو سال و نیم در زندان فدرال مواجه است که البته مدت ۵ سال با تخفیف دادگاه روبرو شد. این تخفیف پس از پذیرش پیشنهاد دادگاه برای پرداخت هزینه بیش از ۷۰۰۰ دلار اعمال شد. این مبلغ توسط میکنز برای وسایل و تجهیزات گلف، اقلام نامشخص در دو مکان بست بای با استفاده از حساب‌های بانکی و کارت‌های اعتباری مرکز آموزش صرف شده بود. میکنز مدیر کل مرکز آموزش ملی UAW و گروه فیات کرایسلر بود و در هیئت مشترک فعالیت‌های این مرکز فعالیت داشت.

در ماه ژوئیه ۲۰۱۳، میکنز طبق قرارداد ۲۸ صفحه‌ای که در ۱۴ مارس امضا کرده بود، چکی به مبلغ ۱۳,۵۰۰ دلار برای مونیکا مورگان صادر کرد . چند روز بعد مورگان و هالیفیلد از این پول برای کامل کردن استخر شنای خانه خود در شهر هریسون استفاده کردند.

مقاله‌های مرتبط:

این معاهده همچنین می‌گوید که در ماه ژانویه ۲۰۱۶، گروه خودروسازی فیات کرایسلر پیشنهاد پرداخت ۲۵,۰۰۰ دلار به میکنز داد؛ این مبلغ به‌عنوان بخشی از برنامه محرمانه بازنشستگی بدون پیش‌شرط به میکنز اختصاص یافت؛ با این شرط که او به‌طور کتبی توافق کند تا اطلاعات مربوط به این پرداخت را به اطلاع هیچ شخص ثالث یا اعضای رسانه‌ها نرساند. زمان آغاز اجرای محکومیت میکنز برای روز ۶ اوت برنامه‌ریزی شده است.

دادگاه فدرال روز پنج‌شنبه اعلام کرد که مسئولان، خانه‌ی نوریوود جول را در سوارتز کریک (Swartz Creek) در تاریخ ۳ نوامبر ۲۰۱۷ بازرسی کردند. سوابق مالیاتی، اطلاعات تأمین اجتماعی و سایر اسناد شخصی از خانه جول به دست آمد. در این سند اشاره شده که خانه لاکوبلی و مورگان نیز مورد جستجو قرار گرفته است؛ البته تاکنون جول به دست داشتن در این پرونده متهم نیست. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اتهام تازه در پرونده رسوایی فیات کرایسلر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..