تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایمان یک انسان مومن چه زمانی حقیقی و راستین است؟ +تصویر

ایمان یک انسان مومن چه زمانی حقیقی و راستین است؟ +تصویربه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ توکل واژه ای است که در پناه خداوند متعال معنا می‌یابد. توکل معنای عمیقی دارد و بر خلاف آنچه در عموم برداشت می‌شود به هیچ وجه تک بُعدی نیست.

توکل به این معناست که انسان موحد در امور زندگی خویش فقط خود را عامل اصلی نداند؛ بلکه خود را علتی بداند که در راستای علت العلل ( سرمنشاء همه علت‌ها که همان خداوند متعال است) موجودیت یافته است.

از جانب دیگر ممکن است عده‌ای به اشتباه توکل را به فراموش کردن خود و وظایفشان معنا کنند، به این شکل که بگویند ما تلاشی نخواهیم کرد چرا که خداوند علت غایی اجرایی شدن تمامی امور است. این نیز تفکری بسیار غلط است چرا که انسان عاقل و متدین می‌داند هیچ دلیل موجهی در سلب وظایف یک انسان نیست. به بیان دیگر انسان در اسلام به وظیفه مامور است و نه به نتیجه.

انسان در هر شرایطی مامور است که وظیفه خود را به خوبی و به نحو احسنت انجام دهد، اما به نتیجه رسیدن آن، چیزی است که باید به خداوند متعال و مشیت او واگذار شود؛ چرا که او عالم و خبیر محض است و از خیر بنده‌اش آگاهی دارد.

در همین رابطه حدیثی بسیار حائز اهمیت از امیرالمومنین حضرت علی (علیه السلام) در میزان الحکمه نقل شده است : " ايمان هيچ بنده اى راستين نباشد مگر زمانى كه اطمينان او به آنچه نزد خداست بيشتر باشد از آنچه در دست خويش دارد. "

در ادامه تصویر نوشته این حدیث زیبا را مشاهده می‌کنید :

ایمان یک انسان مومن چه زمانی حقیقی و راستین است؟ +تصویر

انتهای پیام/

ایمان یک بنده چگونه راستین خواهد شد؟ +تصویر



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایمان یک انسان مومن چه زمانی حقیقی و راستین است؟ +تصویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..