تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کالبدشکافی آیپد جدید از تکامل هرچه بیشتر آن برای مقاصد آموزشی خبر می‌دهد

نسخه ششم آیپد به تازگی توسط اپل معرفی شد. براساس بررسی سایت iFixtit این دستگاه نسبت به نمونه‌های قدیمی‌تر دو تغییر عمده و چند بهبود کوچک داشته است.

همانطور که گفته شد نسخه ششم آیپد دو تغییر عمده داشته است. این دو تغییر شامل استفاده از تراشه پردازنده A10 Fusion و پشتیبانی از قلم است. ویژگی دوم اولین بار است که به این رده از دستگاه‌های آیپد راه می‌یابد.

براساس کالبد شکافی سایت iFixit که به تازگی بر روی آیپد 9.7 (2018) اپل صورت گرفته، این دستگاه همانند آیپد پنجم همچنان از باتری A1484 استفاده می‌کند که موجب می‌شود برای تعویض باتری  بتوان از همان باتری‌های موجود استفاده نمود. همچنین تراشه NXP 8461A1 نیز مانند نسخه قبلی برای کنترل حسگر اثر انگشت اپل (تاچ آی‌دی) مورد استفاده قرار گرفته است.

مقاله‌های مرتبط:

به علاوه آیپد جدید از یک جفت تراشه BCM15900B0 ساخت برودکام به عنوان کنترل کننده صفحه لمسی استفاده می‌کند. این کنترل‌کننده همان تراشه به کار رفته در آیپد پرو ۱۰/۵ و ۱۲/۹ اینچی هستند که برای پشتیبانی از قلم اپل به نسل ششم آیپد معمولی آورده شده است.

آیپد جدید در تعمیرپذیری امتیاز پایین ۲ از ۱۰ را گرفته است. سایت iFixit یکی از معیارهای مهم در تعمیرپذیری را نحوه اتصال قطعات و روش جداسازی و تعمیر در نظر می‌گیرد که از این نظر محصولات اپل معمولا به علت به کار بردن مقادیر زیاد چسب عموما نمره پایینی کسب می‌کنند.

ifixit ipad

همه می‌دانیم که اپل این آیپد جدید را برای رقابت با کروم‌بوک‌های گوگل در محیط‌های آموزشی روانه بازار کرده است، از همین رو محصول جدید آسب‌پذیری کمتری در افتادن و برخورد به زمین دارد. (تبلت‌ها به صورت ذاتی برای سر خوردن و افتادن از دست نسبت به لپ‌تاپ‌ها مستعدتر هستند). همچنین نمایشگر لمینیت نشده به کار رفته در این آیپد قیمت کمتری دارد که موجب می‌شود هزینه تعمیر صفحه نمایش شکسته نیز کاهش یابد. iFixit همچنین معتقد است تغییر در کابل‌های متصل‌کننده صفحه نمایش نسبت به نسخه‌های سال‌های قبل نیز برای پشتیانی از لایه جدید دیجیتایزر اعمال شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کالبدشکافی آیپد جدید از تکامل هرچه بیشتر آن برای مقاصد آموزشی خبر می‌دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..