تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مرور یکی از استراتژی های وارن بافت

وارن بافت، یکی از اسطوره های بازار سهام آمریکا است که میان سهامداران در تمام دنیا به عنوان سرمایه گذاری با پشتکار فراوان و تجربیات شگرف مشهور است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، یکی از استراتژی های بافت، سرمایه گذاری های بلند مدت است .

وی در این خصوص معتقد است: سرمایه گذاری بلند مدت نیز یک حساب دارایی در ترازنامه شرکت است، جایی که ارزش سرمایه گذاری ­های بلند مدت (بیشتر از یک سال) نظیر سهام،‌ اوراق قرضه و مستغلات ثبت می شود.

این حساب شامل سرمایه گذاری در شرکت های وابسته و تابعه هم می شود. نکته جالب درباره حساب سرمایه گذاری های بلند مدت این است که این گروه از دارایی ها به بهای تمام شده یا ارزش بازار هرکدام پایین ­تر باشد در دفاتر شرکت ثبت می شود. اما نمی توانند به قیمتی بالاتر از بهای تمام شده در دفاتر ثبت شوند حتی اگر افزایش ارزش پیدا کرده باشند. این بدان معنی است که شرکت می­ تواند دارایی­ های بسیار با ارزشی داشته باشد که در دفاتر شرکت به میزان قابل ملاحظه ای کمتر از ارزش بازار آن ها آورده شده است.

سرمایه گذاری ­های بلندمدت یک شرکت می تواند درباره طرز تفکر و عقیده مدیریت عالی شرکت چیزهای زیادی به ما بگوید. این که مدیران در شرکت هایی با مزیت رقابتی پایدار سرمایه گذاری می­ کنند یا در شرکت هایی که در شرایط رقابتی شدید قراردارند؟ بعضی اوقات مشاهده می شود مدیران شرکت های فوق العاده در کسب و کارهای متوسط سرمایه گذاری­ های عظیمی انجام می دهند تنها به این دلیل که هر چه شرکت بزرگتر شود بهتر است. بعضی اوقات، مدیران آگاه و پیشروی یک شرکت متوسط را مشاهده می کنیم که در شرکت هایی که دارای مزیت رقابتی پایدار هستند سرمایه گذاری می کنند.

این گونه بود که وارن شرکت مادر برکشایر هاتاوی را به شکل بزرگ و با اهمیت امروز درآورد. برکشایر زمانی یک شرکت متوسط در صنعت بسیار رقابتی نساجی بود. وارن سهام کنترلی آن­ را خرید، پرداخت سود تقسیمی را متوقف کرد بنابراین منابع نقدی شرکت انباشته شد و با سرمایه در گردش ایجاد شده یک شرکت بیمه را خریداری کرد. سپس با دارایی های شرکت بیمه وارد یک دوره چهل ساله خرید گسترده شرکت های با مزیت رقابتی پایدار شد. 60 میلیارد دلار مبلغی است که اکنون سهام وی در برکشایر ارزش دارد.

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مرور یکی از استراتژی های وارن بافت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..