تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاریکاتور وضعیت تلگرام بعد از فیلتر!

در شرایطی که در روزهای اخیر فیلتر شدن شبکه اجتماعی اینستاگرام و پیام‌رسان تلگرام در صدر اخبار حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار داشته، وزیر ارتباطات وعده از سر گرفتن فعالیت شبکه‌های مجازی را داده است.در همین رابطه کاریکاتور فیلتر تلگرام با همین مضمون را در ادامه مشاهده می کنید

کاریکاتور فیلتر تلگرام

احتمال فیلترینگ دائمی تلگرام عنوان کارتون هادی لطفی در نیشخط است.کاریکاتور فیلتر تلگرام را ببینید

کاریکاتور فیلتر تلگرامکاریکاتور فیلتر تلگرام در سال جدید

درباره آخرین وضعیت تلگرام بیشتر بدانید

تلگرام یک برنامه پیام‌رسان است که تمرکزش را روی سرعت انتقال پیام و امنیت گذاشته است. این برنامه بسیار ساده و استفاده از آن رایگان است. با تلگرام شما می‌توانید عکس، ویدئو، متن و هر نوع فایلی را ارسال کنید. این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا گروه‌هایی با ظرفیت حداکثر ۲۰۰ نفر ایجاد کنید. شما می‌توانید شماره تلفن خود را بنویسید یا افراد را با نام کاربری جست‌وجو کنید. به عبارت دیگر تلگرام ترکیبی از پیام‌ کوتاه و ای‌میل است.

تلگرام از هشتگ و منشن (ذکر نام یک فرد) نیز پشتیبانی می‌کند. اگر به دنبال بالاتر بردن امنیت هستید می‌توانید به تنظیمات برنامه رفته و امنیت را بالا ببرید. شما می‌توانید گفت‌وگوهای خصوصی داشته باشید و قابلیت از بین رفتن خود به خودی در آن را فعال کنید و همچنین برای برنامه خود رمز عبور قرار دهید.

در سایت خود تلگرام نوشته شده است که یک برنامه غیرتجاری است و به کشور خاصی تعلق ندارد و همه می‌توانند از آن استفاده کنند.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: فیلترینگ تلگرام تاثیری در استفاده کاربران از آن نخواهد داشت. وابستگی شرکت‌های پشتیبان پیام‌رسان‌های داخلی به نهادهای حاکمیتی از دلائل عدم اعتماد کاربران به این پیام‌رسان‌ها است.

تلگرام را برای سال آینده به‌طور دائم فیلتر می شود

سیده حمیده زرآبادی در واکنش به اظهارات اخیر دبیر شورای‌عالی فضای مجازی مبنی بر احتمال اعمال محدودیت‌هایی برای تلگرام در سال آینده اعلام کرد: بنابر اطلاعات موثقی که از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دارم، فیلترینگ دائم تلگرام در سال آینده به تصویب شورای‌عالی فضای مجازی رسیده و این اظهارات به‌نوعی زمینه‌سازی برای انجام این تصمیم در افکار عمومی است.

وی در واکنش به این پرسش که واکنش دولت و وزارت ارتباطات نسبت به این تصمیم چه خواهد بود، گفت: انتظار این است که دولت یا وزارت ارتباطات اگر مخالف این تصمیم است، حداقل موضع خود را شفاف به مردم اطلاع دهد و با رسانه‌ها مصاحبه کند و بگوید که چنین اتفاقی باوجود مخالفت دولت، درشرف تحقق است. با این حال شاهدیم که وزارت ارتباطات حتی به همین میزان نیز شفافیت ندارد. طبیعی است که مردم فکر کنند دولت مخالف این تصمیم نبوده است.

کاریکاتور فیلتر تلگراماعمال محدودیت‌هایی برای تلگرام

او خاطرنشان کرد: شنیده‌هایی در این زمینه وجود دارد که متاسفانه درپی مشکلاتی که
در جریان اعتراض‌های دی‌ماه سال جاری داشتیم، مسئولان تصمیم گرفته‌اند تلگرام را برای
سال آینده به‌طور دائم فیلتر کنند که البته امیدواریم چنین اتفاقی نیفتد.

زرآبادی با اشاره به تجربیات ناموفق در برخورد با برخی پدیده‌های نو در دهه‌های گذشته یادآور شد: هنگامی که ماهواره یا دستگاه‌های پخش ویدئوی خانگی وارد بازار شد، به‌جای تقویت دانش و تکنولوژی خودمان، با نگاهی سلبی صرفاً تصمیم به جلوگیری از استفاده از این تکنولوژی گرفته و استفاده از آن را غیرقانونی اعلام کردیم اما اکنون با سپری شدن یکی، دو دهه از آن مقطع زمانی، کارشناسان در حوزه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی را به بعضی برنامه‌های ماهواره‌ای در خانواده‌ها مرتبط می‌دانند.

بد نیست بدانید که پیام‌رسان تلگرام درخواست مسکو برای تسلیم کلیدهای رمزنگاری را رد کرد

تلگرام به مقامات روسیه گفته است که از لحاظ تکنیکی قابلیت تسلیم کلیدهای رمزنگاری
پیام‌رسان تلگرام را ندارد. پیش از این نهاد دیده بان ارتباطات روسیه با دادن مهلتی دو هفته‌ای
از تلگرام خواسته بود کلیدهای رمزنگار این پیام را در اختیار سرویس امنیتی دولت روسیه قرار دهد،
در غیر این‌صورت دسترسی به تلگرام در روسیه مسدود خواهد شد.

دیمیتری دینزه، وکیل شرکت پیام‌رسان تلگرام در طی نامه‌ای به مقامات روسی اعلام کرده بود
که امکان در اختیار قرار دادن کلیدهای رمزنگاری پیام‌رسان تلگرام وجود ندارد. در این نامه
توضیح داده شده بود که داده‌های پیام‌های تلگرامی بین دو کاربر و بر روی سرور‌های کلود
ذخیره می‌شود و در نتیجه تسلیم این داده‌ها وجود ندارد.

ماه گذشته نیز پاول دورف، بنیانگذار پیام‌رسان تلگرام در واکنش به تهدید نهاد دیده‌بان ارتباطات روسیه
در حساب توئیتری خود نوشت: « تهدید به مسدود کردن تلگرام در صورت عدم تسلیم
داده‌های خصوصی کاربران راه به جایی نخواهد برد. تلگرام بر اعتقاد به آزادی و حریم خصوصی
پای‌بند می‌ماند».

حال با به پایان رسیدن مهلت تعیین شده برای تلگرام، نهاد دیده‌بان ارتباطات روسیه می‌تواند
به دادگاه عالی روسیه شکایت کرده و بعد از ارائه درخواست استیناف، دسترسی به تلگرام را
در روسیه مسدود کند.

خبرآنلاین و اقتصاد آنلاین و یورو نیوز




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاریکاتور وضعیت تلگرام بعد از فیلتر!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..