تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نقاشی روی پول با الهام از طبیعت و در سبک سورئال!

در گوشه و کنار دنیا هنرمندانی هستند که با خلاقیت خود آثار بی نظیری را خلق و مخاطبان بسیاری را جذب می کنند. هنرمند جوانی به نام “ماری رولان” به دلیل علاقه اش به نقاشی روی پول ، طرح‌ها و نقش‌های خود را روی اسکناس پیاده می‌کند و از این طریق آثار هنری زیبایی شکل می دهد.

ماری رولان و نقاشی روی پول

ماری اسکناس های یورو را به بوم نقاشی خود تبدیل و طرح مورد نظر خودر را در آن بازسازی می کند؛ این طرح ها بیشتر برگرفته از طبیعت یا نقاشی در سبک سورئال است.

این هنرمند به تازگی آثار پیچده و شگفت‌انگیزی از خود روی این اسکانس‌ها به ثبت رسانده و در شبکه اجتماعی اینستاگرام به اشتراک گذاشته که با استقبال زیاد کاربران روبرو شده است.

در ادامه با ما همراه باشید تا با نمونه هایی از آثار این هنرمند خلاق آشنا شوید.

تصاویر نقاشی روی پولنقاشی روی پولنقاشی روی اسکناسنقاشی روی پولنقاشی کردن روی پولنقاشی روی پولتصویری از نقاشی روی پولنقاشی روی پولنقاشی روی پول توسط ماری رولان

نقاشی روی پول

نقاشی کردن روی اسکناس

نقاشی روی پول

نقاشی روی پول به سبک سورئال

درباره سبک سوررئالیسم بیشتر بدانید

سورئالیسم یعنی بیان احساس یا اندیشه ی ” خالص ” بطوری که هیچ گونه زمینه ی فکری قبلی یا وابستگی ذهنی یا تعقیب و هیچ گونه ملاحظه ی اخلاقی یا قواعد هنری ، ادبی و زیباشناسی ، آن را برانگیخته و متاثر نکرده باشد. اصطلاح سورئالیسم برای اولین بار در سال ۱۹۱۱ م. توسط شاعر و نویسنده فرانسوی « آپولی نر » در مورد آثار مارک شاگال نقاش روسی مهاجر که در فرانسه اقامت داشت ، بکار برده شد.

در این سبک زمان و مکان مفهوم واقعی خود را از دست دادند و احساسات هنرمند از بند سنت های قدیمی رهایی یافت و حالات مختلف ذهنی آدمی از قبیل رویا ، کابوس ، خواب ، و اوهام به تصادف ضمیر پنهان فرصت خودنمایی پیدا کرد.
در تمام حالات فوق « عنصر خیال » به عنوان برجسته ترین عامل هنری مورد استفاده قرار میگیرد.

هنرمندانی که پیرو این سبک بودند معتقدند که آثار خود را بر مبنای تداعی آزاد معانی و افکار و تصاویر و نوعی حالت خلسه و رویا بیان می کنند.
در واقع سرچشمه این هنر ، عالم رویا است.
« جدا کردن دنیای درون از دنیای بیرون » از مهم ترین ویژگی های این سبک به شمار می رود.

سورئالیسم بیان و تثبیت تفکر دور از فرمان عقل است و رابطه ای با قوانین زیباشناسی ندارد.
مکتب سورئالیسم بر سه اصل استوار است:

هزل
رویا و تخیل
دیوانگی

جزئیاتی از فراواقع‌گرایی یا سوررئالیسم

فراواقع‌گرایی یا سوررئالیسم یکی از جنبش‌های معروف هنری در قرن بیستم است. زمانی که دادائیسم در حال از بین رفتن بود، پیروان آن به دور آندره برتون که خود نیز زمانی از دادائیست‌ها بود گرد آمدند و طرح مکتب جدیدی را ریختند که در سال ۱۹۲۲ به طور رسمی فراواقع‌گرایی نامیده شد.

فراواقع‌گرایی (سوررئالیسم) محصول تغییرات بعد از جنگ جهانی اول و فراموشی دادائیسم بود که از سال ۱۹۲۱ آغاز شد. ظهور سوررئالیسم زمانی بود که نظریه‌های فروید روانشناس اتریشی درباره ضمیر ناخودآگاه و رویا و واپس زدگی (سرکوب)، فرهیختگان اروپا را به خود مشغول کرده بود.
آندره برتون و لوئی آراگون که هر دو پزشک امراض روانی بودند از تحقیق‌های فروید الهام گرفتند و پایه مکتب جدید خود را بر فعالیت ضمیر ناخودٱگاه بنا نهادند.

از فراواقع گرایان مشهور می توان به سالوادور دالی و رنه ماگریت اشاره کرد .

باشگاه خبرنگاران – مجله وی آر – سبک های نقاشی




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نقاشی روی پول با الهام از طبیعت و در سبک سورئال!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..