تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رونمایی از تویوتا کرولا هاچ بک در نمایشگاه نیویورک

در نمایشگاه بین المللی نیویورک آمریکا که از روزهای گذشته کار خود را آغاز کرده است، شرکت خودروسازی تویوتا یک خودروی هاچ بک جدید و بزرگ‌تر از خودروی آئوریس رونمایی کرده است و آن هم خودروی جدید ” تویوتا کرولا ” خواهد بود که در فرم هاچ بک ساخته شده و در معرض دید عموم قرار گرفته است.

تویوتا کرولا

شاید اطلاع داشته باشید که در سال گذشته میلادی، شرکت خودروسازی تویوتا یک نسخه هاچ بک از کرولا تحت عنوان “iM” معرفی کرد و با نام‌های دیگر Scion iM نیز به مشتریان عرضه شد، اما حالا طراحان تویوتا بار دیگر کاغذ و قلم به دست گرفته و یک خودروی هاچ بک کاملا جدید برمبنای “تویوتا کرولا” آماده کرده است که در واقع همان خودروی تویوتا آئوریس برای بازارهای اروپایی خواهد بود، اما با این تفاوت که طول کلی اتومبیل حدود ۳۸ میلی متر افزایش داشته و به ۴۳۶۸ میلی متر رسیده است، عرض کلی اتومبیل با افزایش ۳۰ میلی متری همراه بوده و به چیزی حدود ۱۷۹۰ میلی متر رسیده، ارتفاع اتومبیل حدود ۲۵ میلی متر کاهش یافته و به ۱۴۳۷ میلی متر رسیده است و همچنین در پایان این بخش به فاصله بین دو محور اتومبیل خواهیم رسید که حدود ۲۶۳۹ میلی متر تعیین شده است.

تویوتا کرولانسخه هاچ بک از کرولا

درست همانند نسل جدید تویوتا آئوریس، خودروی هاچ بک تویوتا کرولا هم برمبنای پلتفرم جهانی TNGA ساخته شده است که پیش از این شاهد تولید محصولاتی همچون تویوتا پریوس نسل جدید، کمری، آوالون، تویوتا C-HR و یا حتی نسل جدید تویوتا RAV4 برمبنای این پلتفرم هستیم که در روزهای گذشته جزییات آن توسط خودروبانک مورد بررسی قرار گرفت.

مشخصات فنی تویوتا کرولاتویوتا کرولاخودروی هاچ بک تویوتا کرولا

ماه گذشته در نمایشگاه بین المللی ژنو سوئیس، برادر اروپایی تویوتا کرولا یعنی “تویوتا آئوریس” کاملا خجالتی بر روی غرفه تویوتا حاضر شد و با سیاه کردن پنجره‌های اتومبیل، جزییات کابین آن از دید مخاطبان مخفی شد، تا اینکه بلاخره با معرفی خودروی هاچ بک تویوتا کرولا در نمایشگاه نیویورک امسال، شاهد نمایش کابین کرولا و جزییات طراحی آن هستیم که معادل آن بر روی خودروی تویوتا آئوریس هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت که از ویژگی‌های جالب آن می‌توان به طراحی مینیمالیستی کنسول مرکزی و نصب یک صفحه نمایشگر بزرگ در قسمت بالای کنسول اشاره داشت.

تویوتا کرولامعرفی خودروی هاچ بک تویوتا کرولا

مهم‌تر از همه، موتور جدید بنزینی ۲ لیتری خواهد بود که جایگزین موتور قدیمی ۱٫۸ لیتری شده است. موتور تزریق مستقیم تویوتا کرولا هاچ بک نسبت به موتور نسخه “iM” کوچک‌تر و سبک‌تر بوده و می‌تواند سطح ارتعاش پایین‌تر و صدای کمتری داشته باشد که نتیجه آن یک رانندگی آرام و سواری پویا خواهد بود. متاسفانه شرکت خودروسازی تویوتا اطلاعاتی در رابطه با عملکرد این پیشرانه ارائه نکرده است، اما می‌دانیم قوی‌تر از موتور ۱٫۸ لیتری سابق با خروجی قدرت ۱۳۷ اسب بخاری و گشتاور ۱۷۰ نیوتن متری خواهد بود، هرچند شرکت خودروسازی تویوتا اعلام کرده است که پیشرانه محرک این خودرو با جعبه دنده ۶ سرعته دستی و یا جعبه دنده اتوماتیک CVT به مشتریان عرضه خواهد شد.

تویوتا کرولافضای داخلی تویوتا کرولا هاچ بکتویوتا کرولافضای داخل کابین تویوتا کرولا هاچ بک

به عنوان تجهیزات استاندارد، خودروی هاچ بک تویوتا کرولا در ایالات متحده آمریکا به همراه نسل دوم سیستم‌های ایمنی تویوتا از تابستان سال جاری فروخته خواهد شد که شامل سیستم هشدار خروج از جاده و حفظ اتومبیل بین خطوط، سیستم نوربالای اتوماتیک، سیستم هشدار برخورد از جلو و سیستم تشخیص عابرپیاده به همراه ترمز خودکار، ۷ کیسه هوای ایمنی در قسمت‌های مختلف کابین و دوربین دید عقب می‌شود

جزئیات بیشتر درباره تویوتا کرولا هاچ بکتویوتا کرولادرباره تویوتا کرولا هاچ بک

ایمنی و پایداری

تویوتا کورولا هاچ‌بک iM به سیستم‌های ایمنی متنوعی مجهز است. علاوه بر ۸ کیسه هوا از جمله کیسه هوا برای قسمت زانوی راننده، کورولا دارای مجموعه سیستم‌های ۳ گانه ایمنی اختصاصی تویوتا معروف به TSS-C است که با ترکیب و همکاری دوربین‌ها و رادارهای خودرو باعث افزایش کارایی و سطح ایمنی خودرو می‌شود. بدین ترتیب کورولا به واسطه بهره‌مندی از این سیستم TSS-C که شامل سیستم هشدار خروج از بین خطوط (LDA)، تشخیص نور خودروهای عبوری از مقابل (AHB) و سیستم هشدار برخورد با اشیا (PCS) است، در برابر برخورد با اشیا و یا عابران پیاده در سرعت‌های مختلف بسیار خوب عمل کرده و احتمال تصادف در این خودرو بسیار کم است.

تویوتا کرولاایمنی و پایداری تویوتا کرولانمای ظاهری و بیرونی

کورولا هاچ بک از لحاظ ظاهری به برادر بزرگ‌تر خود شباهت دارد. جلو پنجره‌ی مشبک ذوزنقه‌ای،
چراغ‌های کشیده به داخل بدنه و فضای مشبک و شبیه کندوی زنبور عسل جهت عبور هوا
در قسمت زیر گلگیر از جمله مهمترین المان‌های ظاهری در قسمت جلوی خودرو به شمار می‌آید.
سیستم آیرودینامیک این خودرو نیز بهبود یافته و نحوه عبور جریان هوا در راستای بهبود عملکرد
و میزان مصرف سوخت دچار تغییرات اندکی شده است.

تویوتا کرولانمای ظاهری و بیرونی تویوتا کرولا

پس از بررسی جزئیات کورولا iM، به این واقعیت پی می‌بریم که برای خودرویی هاچ‌بک،
کورولا iM دارای مشخصات مناسب و قابل قبولی است. وجود چراغ‌های روز LED،
بادگیر اسپرت در قسمت انتهایی سقف و حالت پیانویی قسمت‌های مشبک جلو و پشت کورولا iM،
نمایی خیره‌کننده و جذاب از این خودرو به خصوص در تاریکی شب می‌دهد. یکی دیگر از نقاط قوت
این خودرو تنوع رنگ‌های پیشنهادی آن از سوی تویوتا است. کورولا iM در رنگ‌های سفید مرواریدی،
نقره‌ای متالیک، مشکی براق، قرمز متالیک، سبز متالیک و آبی روشن عرضه خوهد شد.

خودرو بانک و زومیت




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رونمایی از تویوتا کرولا هاچ بک در نمایشگاه نیویورک»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..