تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حمله نسیم اقدم به مقر یوتیوب سه زخمی بر جای گذاشت

نسیم اقدم، شهروند آمریکایی و ایرانی‌تبار با حمله به مقر یوتیوب باعث زخمی‌شدن سه نفر شد و در نهایت خودکشی کرد.

به گفته‌ی پلیس کالیفرنیا، بامداد امروز به‌وقت ایران، زنی با حمله به مقر یوتیوب در کالیفرنیای شمالی، باعث‌ زخمی‌شدن سه نفر شد و در نهایت خودکشی کرد. رسانه‌های آمریکایی، مضنون این حادثه را شهروند آمریکایی و ایرانی‌تبار به‌نام نسیم اقدم اعلام کرده‌اند و وقوع آن را اختلافات محلی عنوان می‌کنند. در حادثه‌ی تیراندازی یوتیوب، دو زن ۳۲ و ۲۷ ساله زخمی شده‌اند و مردی ۳۶ ساله در وضعیت وخیمی به سر می‌برد، خبرهای منتشرشده حکایت از آن دارند که این مرد، دوست نسیم اقدم بوده است. گفته می‌شود که چنین «تیراندازی‌های سریعی» معمولا توسط مردان انجام می‌شود؛ زیرا به‌گزارش FBI از ۱۶۰ حادثه‌ی تیراندازی بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۳، تنها ۶ مورد توسط زنان انجام شده است.

آنچه رخ داد

گفته می‌شود که مضنون با یک سلاح دستی به یکی از ایوان‌های بیرونی و محوطه‌ی غذاخوری دفتر یوتیوب سن برونو، سن‌فرانسیسکو نزدیک شده و شروع به تیراندازی کرده است. اد باربرینی، رئیس‌پلیس سن برونو می‌گوید که افسران پلیس حدود ساعت ۱۲:۴۸ به‌وقت محلی (۱۲:۱۸ بامداد به‌وقت ایران) به محل حادثه رسیده و با «صحنه‌ی آشفته‌ای» مواجه شده‌اند که در آن چندین نفر در حال فرار بودند.

تصاویر منتشر‌شده در تلویزیون محلی، کارکنان یوتیوب را در وضعیتی نشان می‌دهند که با دستان گره‌خورده در پشت سر خود، از ساختمان خارج می‌شوند. تصاویر دیگر، افراد تخلیه‌شده را نشان می‌دهند که صفی را تشکیل داده‌اند تا به‌صورت تک‌تک توسط پلیس بازرسی بدنی شوند.

به‌گفته‌ی رئیس‌پلیس سن برونو، یک نفر مقابل مقر یوتیوب در وضعیتی پیدا شد که در اثر خوردن تیر، زخمی شده بود. باربرینی می‌گوید که پس از دقایقی، زن دیگری شناسایی شد که به‌نظر می‌رسید به خود شلیک کرده بود. پس از مدتی نیز، دو زخمی دیگر نیز در مجاورت مقر یوتیوب شناسایی شدند.

محل حادثه‌ی تیراندازی یوتیوب

کارکنان یوتیوب پس از وقوع حادثه

یکی از کارکنان یوتیوب در رستوران فست‌فودی مجاور مقر این شرکت به شبکه‌ی KTVU‌ فاکس می‌گوید در این حادثه به زنی کمک کرده است که از ناحیه‌ی ساق پا تیر خورده بود. او می‌گوید برای بستن موقت شریان پای این زن تا زمان رسیدن نیروهای امدادی، از یک ریسمان استفاده کرده است.

چند نفر از کارکنان یوتیوب، در حین رخ دادن این حادثه، توییت‌هایی را درباره‌ی آن منتشر کرده‌اند. تاد شرمن، مدیر محصول یوتیوب می‌گوید، پس از تیراندازی، مردم با وحشت از ساختمان گریختند. وادیم لاوروسیک، یکی دیگر از کارکنان یوتیوب در توییت خود می‌گوید که با چند تن دیگر از کارکنان در یک اتاق گیر افتاده بودند، او پس از مدتی اعلام کرد که از ساختمان خارج شده است.

سه زخمی این حادثه‌ به بیمارستان عمومی زاکربرگ در سن‌فرانسیسکو منتقل شده‌اند. مقامات رسمی می‌گویند که وضعیت زن ۳۲ ساله وخمی است؛ اما زن ۲۷ ساله در وضعیت بهتری به سر می‌برد. طبق اعلام رئیس‌پلیس سن‌برونو، فرد چهارم دیگری نیز که حین فرار از ناحیه‌ی قوزک پا دچار آسیب شده‌ بود، به بیمارستان منتقل شده است.

در مقر یوتیوب حدود ۱۷۰۰ نفر مشغول به‌کار هستند و همان‌طور که احتمالا می‌دانید، این شرکت در مالکیت گوگل قرار دارد.

مضنون چه کسی بود؟

برخی از رسانه‌های آمریکایی، مضنون این حادثه را نسیم اقدم، شهروند ایرانی‌تبار و ۳۹ ساله‌ی کالیفرنیا عنوان کرده‌اند. او چندین ویدیو در یوتیوب منتشر کرده که در یکی از آن‌ها این پلتفرم را به تبعیض و فیلتر‌کردن پست‌هایش متهم کرده بود.

پس از وقوع حادثه‌ی اخیر، یوتیوب اکانت نسیم اقدم را از بین برد و حساب‌های کاربری اینستاگرام و فیسبوک او نیز حذف شدند. نسیم اقدم در وب‌سایت شخصی خود یوتیوب را به‌اتخاذ اقداماتی برای جلوگیری از بازدید کاربران از ویدیوهایش متهم کرده است. او در این باره چنین نوشته است:

در یوتیوب یا هیچ وب‌سایت اشتراک‌گذاری ویدیوی دیگری، فرصت رشد برابر وجود ندارد. کانال شما تنها زمانی رشد خواهد کرد که آن‌ها بخواهند!

نسیم اقدم

نسیم اقدم، مضنون حادثه‌ی امروزواکنش‌ها چگونه بود؟

کریس دیل، سخن‌گوی یوتیوب عملکرد پلیس را در این حادثه ستایش کرد. او چنین می‌گوید:

امروز کل جامعه‌ی یوتیوب و تمام کارکنان آن، قربانی حادثه بودند. قلبمان همراه با تمام کسانی است که در این حمله‌ دچار آسیب شدند.

شبکه‌ی اجتماعی توییتر نیز اعلام کرد که از وقوع این حادثه شوکه شده است و هرگونه انتشار اطلاعات اشتباه در این خصوص را پایش می‌کند. بزرگان حوزه‌ی فناوری همچون تیم کوک، مدیرعامل اپل،  ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل و ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت نیز طی توییت‌هایی، ضمن ابراز تأثر خود از وقوع این حادثه با آسیب‌دیدگان آن و کارکنان یوتیوب و گوگل هم‌دردی کرده‌اند. دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده نیز ضمن اعلام آگاه‌شدن از وقوع این حادثه، با بازماندگان هم‌دردی کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حمله نسیم اقدم به مقر یوتیوب سه زخمی بر جای گذاشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..