تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نگاهی کوتاه به خط تولید گوشی‌های هوشمند اوپو

در این مقاله سری زده‌ایم به خط تولید گوشی‌های هوشمند اوپو. در کنار بازدید از خط تولید، نگاهی هم به فرایند کنترل کیفی گوشی‌های اوپو خواهیم داشت.

اوپو یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان تلفن همراه است و همواره در میان پنج تولید کننده‌ی برتر جای داشته است؛ پس می‌توانیم نتیجه بگیریم که این شرکت آگاهی خوبی از چند و چون تولید گوشی‌های هوشمند در حجم بالا دارد و از فرایندهای کنترل کیفی پیش از تولید انبوه نیز آگاه است. اخیرا این تولید کننده‌ی چینی خبرنگاران وب‌سایت Android Headlines را به شهر شنژن در چین، شهری که مقر اوپو نیز در آن واقع است دعوت کرده، تا به آن‌ها اجازه دهد پیش از عرضه‌ی جهانی اوپو آر ۱۵، نگاهی به چند و چون تولید محصولات این شرکت در کارخانه‌‌اش داشته باشند. شرکت‌های دیگر نیز تورهای خط تولید را برای رسانه‌ها برگزار می‌کنند؛ اما اوپو امکان بررسی عمیق‌تر خط تولید را فراهم کرده که موجب جالب‌تر شدن این گشت و گذار می‌شود.

مقاله‌های مرتبط:تولید گوشی‌های هوشمند اوپو

مانند دیگر گوشی‌ها، تولید گوشی‌های اوپو نیز با بردهای مدار چاپی (PCB) و ساخت برد اصلی (Motherboard) آغاز می‌شود. برد اصلی گوشی‌های هوشمند، مانند لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی، اکثر قطعات، از جمله رم، پردازنده و حافظه‌ی ذخیره‌سازی را روی خود جای می‌دهد. پس شکی نیست که این قطعه یکی از اصلی‌ترین اجزای گوشی هوشمند است. پس از تولید، قطعات مورد بررسی قرار می‌گیرند تا اطمینان حاصل شود که استانداردهای مربوطه رعایت شده‌اند. اوپو توضیحات کاملی در رابطه با این استانداردها ارائه نکرد؛ اما آن‌ها ضمن حصول اطمینان از کار کردن قطعات، مطمئن می‌شوند که از کیفیت بالایی نیز برخوردار هستند.

ویترین بردهای اصلی گوشی اوپو

اوپو ویترینی زیبا از بردهای اصلی تولید شده برای گوشی‌های مختلف این شرکت آماده کرده که بردهای تمام گوشی‌های اوپو (به‌جز اوپو آر ۱۵) در آن به نمایش گذاشته شده‌ است. چیزی که در این ویترین مشهود است، کوچک‌تر شدن تدریجی این بردها است که البته حاصل کوچک شدن قطعات مورد استفاده در آن‌ها است. برای مثال، در تصویر ذیل می‌توانید تفاوت اندازه‌ی برد اصلی اوپو فایند ۷ که اولین گوشی این شرکت بود را با اندازه‌ی برد گوشی هوشمند اوپو آر ۱۱ مقایسه کنید. همان‌گونه که انتظار می‌رود و در تصاویر نیز مشخص است، ابعاد این بردهای اصلی به‌طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. این کاهش ابعاد نشانگر نیاز به توجه و دقت بیشتر به جزئیات در تولید این بردها است.

برد اوپو فایند ۷ و اوپو آر ۱۱

سمت راست: برد اصلی اوپو آر ۱۱؛ سمت چپ: برد اصلی اوپو فایند ۷

اوپو در خط تولید گوشی‌های خود از تعدادی ربات نیز کمک می‌گیرد؛ اما این ربات‌ها از نزدیک توسط انسان‌ها مورد نظارت قرار می‌گیرند تا اطمینان حاصل شود که همه‌چیز به درستی انجام می‌شود. این مسئله نشان‌دهنده‌ی تلاش و توجهی است که وقف تولید هر گوشی هوشمند می‌شود. تولید هرگوشی هوشمند مدت‌زمان قابل توجهی به طول می‌انجامد؛ اما پس از تولید نیز کار تمام نشده؛ چرا که اوپو بایستی اطمینان حاصل کند این گوشی‌ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

کنترل کیفی

پس از تولید محصول، بایستی اطمینان حاصل شود که این محصول قابل فروش است. امروزه اوپو تک تک گوشی‌های تولید شده را چک نمی‌کند؛ اما از هر مجموعه‌ی تولید شده‌ی گوشی، تعدادی را به‌صورت تصادفی انتخاب می‌کند و آزمون‌های کنترل کیفی روی آن‌ها انجام شود. اگر یکی از گوشی‌های انتخاب شده نتواند آزمون کنترل کیفی را با موفقیت پشت سر بگذارد، تمام آن مجموعه‌ی تولید شده‌ی گوشی را از رده خارج می‌کند و تا زمان پیدا شدنِ دلیل نقص یا نقائص موجود و رفع آن، تولید متوقف می‌شود. این کار اجازه می‌دهد از بروز مشکلاتی همچون خم شدن گوشی یا خورد شدن آن پس از افتادن از ارتفاعاتِ کم جلوگیری شود.

طی فرایند کنترل کیفی، اوپو ۱۳۰ آزمون مختلف را به انجام می‌رساند. این آزمون‌ها شامل اتفاقات روزمره‌ای که برای گوشی‌های هوشمند می‌افتد می‌شود؛ برای مثال می‌توان به رها کردن گوشی پس از خارج کردن آن از جیب اشاره کرد. در این مرحله صرفا به یک‌بار رها کردن بسنده نمی‌شود؛ برای مثال، آزمون رها شدن گوشی از ارتفاع ۷ سانتیمتری ۲۸۰۰ بار تکرار می‌شود. پس از انجام این آزمون نیز شخصی گوشی را بررسی می‌کند تا از صحت و سلامت آن اطمینان حاصل کند. اوپو از یک ماشین تکان‌دهنده نیز استفاده می‌کند و گوشی‌های تولید شده ۱۵۰ بار تکان داده می‌شوند. طی آزمون مقاومت در برابر آب، آب روی گوشی‌ها اسپری می‌شود و پس از آن سلامت گوشی مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین گوشی‌ها سه روز پس از اسپری شدن، زمانی که آب کاملا بخار شده است نیز مجددا بررسی می‌شوند. به‌طور کلی، این آزمون‌ها هرچند وقت‌گیر هستند؛ اما انجام آن‌ها کاری اساسی و مورد نیاز است.

آزمون‌های گوشی‌های اوپو

یکی دیگر از آزمون‌های انجام شده  توسط اوپو، آزمون مقاومت محیطی است؛ در این آزمون اوپو گوشی‌ها را در اتاقی که از حد معمول داغ‌تر و مرطوب‌تر است مورد بررسی قرار می‌دهد. در این اتاق دمای هوا روی ۵۵ درجه و میزان رطوبت نیز روی ۹۵ درصد تنظیم شده است. هرچند اغلب افراد چنین دمایی را تجربه نمی‌کنند؛ اما اوپو می‌خواهد مطمئن شود که گوشی‌هایش در دما و رطوبت بالا نیز کار می‌کنند. اهمیت این آزمون به این مسئله بازمی‌گردد که با افزایش دمای محیط، دمای گوشی نیز افزایش می‌یابد و در صورت بالا رفتن دمای گوشی از حدی حاص، خطراتی همچون انفجار کاربران را تهدید خواهند کرد. به کمک این آزمون اطمینان حاصل می‌شود که گوشی بیش از اندازه گرم نشده و در دمای بالا نیز امکان استفاده‌ی امن از گوشی وجود خواهد داشت.

در آزمایشگاه کنترل کیفی اوپو تعداد زیادی از کارکنان مشغول بررسی گوشی‌هایی هستند که آزمون‌های مختلف را طی کرده‌اند. این کار شاید خسته کننده به‌نظر برسد؛ اما پیش از ارسال گوشی به فروشندگان و فروش اینترنتی آن‌ها، انجام این بررسی‌ها ضروری است. بدیهی است که عدم انجام این آزمون‌ها می‌تواند به عدم کارکرد مناسب گوشی متنهی شود و چنین مسئله‌ای اطمینان کاربران به برند اوپو را خدشه‌دار خواهد کرد. در هر حال، مشاهده‌ی آزمون‌های انجام شده روی گوشی‌ها پیش از ارسال آن‌ها جهت فروش جالب است.اوپو

جمع‌بندی

پیش از ارسال گوشی‌های هوشمند برای افرادی که آن‌ها را به‌صورت اینترنتی خریداری کرده‌اند یا عرضه به فروشگاه‌هایی که این گوشی‌ها را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند، مراحل زیادی برای تولید و آزمایش این محصولات طی می‌شوند. فرایند تولید و بررسی گوشی‌ها بسیار جالب و در عین حال وقت‌گیر است. اما انجام آزمون‌های کیفی نیز ضروری است؛ چرا که باید از توانایی این گوشی‌ها برای دوام آوردن در استفاده‌ی روزمره اطمینان حاصل کرد. شایان ذکر است که این آزمون‌ها در گذر زمان و با توجه به نیازهای مصرف‌کنندگان و تولید کننده دست‌خوش تغییراتی نیز می‌شوند. برای مثال، پس از مشکل خم شدن آیفون‌های اپل که با عنوان Bendgate شناخته می‌شد، بسیاری از تولید کنندگان، از جمله اوپو، آزمون بررسی مشکل خم شدن در گوشی‌ها را به رویه‌ی کنترل کیفی‌شان اضافه کردند. این‌ها همه تلاش‌هایی هستند تا بهترین محصول در اختیار مصرف کننده قرار گیرد. از سویی با افزایش رضایت مصرف کنندگان از یک برند، احتمال انتخاب گوشی بعدی از همان برند افزایش خواهد یافت.

در انتها شما را به تماشای تصاویر خط تولید و مراحل آزمایش گوشی‌های اوپو دعوت می‌کنیم.

خط تولید اوپو خط تولید اوپو خط تولید اوپو خط تولید اوپو خط تولید اوپو خط تولید اوپو خط تولید اوپو خط تولید اوپو خط تولید اوپو خط تولید اوپو خط تولید اوپو خط تولید اوپو

خط تولید

آزمون‌های کیفی اوپو آزمون‌های کیفی اوپو آزمون‌های کیفی اوپو آزمون‌های کیفی اوپو

آزمون‌های کیفی

نظر شما در این رابطه چیست؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نگاهی کوتاه به خط تولید گوشی‌های هوشمند اوپو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..