تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تمدید زمان ثبت نام ناشران داخلی در نمایشگاه کتاب/ وضعیت خانه نیما یوشیج به کجا رسید؟

تمدید زمان ثبت نام ناشران داخلی در نمایشگاه کتاب /حمایت جوادی از طرح داستان‌خوانی به جای تکالیف نوروزی برای دانش‌آموزان//نوروز

به گزارش خبرنگار،حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان اتفاقاتی در اسفند ماه سال ۹۶ رخ داد.در اینجا به مهمترین رویدادهای ادبی در این ماه اشاره می کنیم:

تمدید زمان ثبت نام ناشران داخلی در نمایشگاه کتاب تا 24 اسفند ماه

هومان حسن‌پور مدیر کمیته ناشران داخلی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تمدید زمان ثبت نام ناشران داخلی خبر داد و گفت: با موافقت معاونت اجرايی نمايشگاه، ثبت‌نام ناشران داخلی برای سی و يكمين نمايشگاه بين‌المللی كتاب تهران تا پايان روز پنجشنبه ( ٢٤ اسفندماه) تمديد شد.

مراسم یادبود سردار شهید همدانی برگزار شد

مراسم یادبود سردار شهید حاج حسین همدانی، در تالار اندیشه حوزه هنری با حضور اهالی فرهنگ و هنر از جمله حمید حسام، نویسنده کتاب «خداحافظ سالار» برگزار شد.

از یک عمر تلاش احمدرضا احمدی تقدیر شد

با حضور معاون فرهنگی و مدیر دفتر شعر بنیاد در منزل احمدرضا احمدی، از یک عمر تلاش وی در عرصه ادبیات کشور تقدیر شد.

در این دیدار صمیمی که دو ساعت به طول انجامید، جواد محقق و بهروز جلالی ضمن پیگیری وضعیت سلامتی استاد «احمدرضا احمدی»، تلاش و کوشش بیش از پنجاه ساله ایشان را در اعتلای شعر و ادبیات ستودند.

ثبت نام ناشران داخلی برای حضور در نمایشگاه کتاب آغاز شد

ثبت نام ناشران داخلی برای حضور در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از روز چهارشنبه شانزدهم اسفندماه آغاز شد.

برگزاری شب پاسداشت حمید حسام/ اولین کسی که کانون‌های بسیج را راه انداخت

مراسم پاسداشت حمید حسام، در تالار مهر حوزه هنری با حضور اهالی ادب از جمله علیرضا قزوه، محمد رضا سنگری، مرتضی سرهنگی، گلعلی بابایی برگزار شد.

توضیحات وزیر ارشاد درباره خانه نیما یوشیج

سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص خانه نیما یوشیج گفت: موضوع خانه نیما یوشیج را پیگیری می کنیم. یکی از چیزهایی که باید به آن توجه کرد، این است که مفاخر فرهنگی که یکی از سرمایه های اجتماعی ما هستند، نباید مورد خد‌شه قرار گیرند. تلاش می کنیم که با همکاری مجموعه ها این اتفاق نیافتد و این مجموعه(خانه نیما یوشیج) همچنان در میراث ادبی ما حفظ شود.

کاشان چهارمین پایتخت کتاب ایران شد/ فهلیان، روستای دوستدار کتاب

آیین اختتامیه چهارمین دورۀ انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران ‌ برگزار شد و در این مراسم شهر کاشان از شهرهای استان اصفهان، از میان 10 شهر راه‌یافته به مرحلۀ نهایی داوری، به دلیل برنامه‌های نوآورانه، مشارکت‌جویانه و منسجم و استفاده از ظرفیت‌های صنعتی، فرهنگی و هنری در تدوین برنامه‌های پایتخت کتاب، به عنوان «پایتخت کتاب ایران» دست یافت.

داوران دهمین جشنواره داستان انقلاب معرفی شدند

در دهمین جشنواره داستان انقلاب (جایزه امیرحسین فردی)، وحید نیکخواه آزاد، علی اصغر عزتی پاک و محسن پرویز آثار بخش نوجوان و راضیه تجار، مصطفی جمشیدی و حسین فتاحی آثار بخش بزرگسال را ارزیابی و داوری می کنند.

این جشنواره که دبیری علمی آن را منیژه آرمین برعهده دارد، موضوعاتی همچون مسائل و رویدادهای سال های قبل از انقلاب و روزهای پیروزی انقلاب و پس از آن تا امروز همچون دفاع مقدس، کودتای نوژه، حادثه طبس، منافقین، فتنه‌ها و ترورها، خیزش سال 42 و تبعید امام، کودتای سال32، استکبارستیزی، هویت ملی و تأثیر انقلاب اسلامی در منطقه و کشورهای اسلامی و موج بیداری اسلامی، دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، نقش رهبری انقلاب اسلامی در وحدت و انسجام ملی و هدایت جریان‌های استکبارستیزی و غرب‌زدگی مسلمانان جهان با تأکید بر هویت اسلامی و هویت ملی را دربرمی گیرد.

مراسم تکریم غلامی جلیسه برگزار شد/ نیکنام حسین‌پور؛ سرپرست موسسه خانه کتاب

مراسم تکریم مدیر عامل سابق خانه کتاب، با حضور محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین مهدوی راد دبیر جایزه کتاب سال، مجید غلامی جلیسه مدیرعامل سابق خانه کتاب و جمعی از اعضای خانه کتاب برگزار شد.

مجید غلامی جلیسه از فروردین سال ۱۳۹۳ به عنوان معاون پژوهشی فعالیت رسمی خود در خانه کتاب را آغاز کرد و از اسفند همان سال به سمت مدیرعاملی خانه کتاب انتخاب شد.

حامد محقق از جشنواره شعر فجر انصراف داد

حامد محقق نویسنده کتاب «مادرم شانه به سر» با ارسال نامه‌ای به دبیرخانه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، ضمن تشکر از هیات داوران برای انتخاب کتاب یاد شده به عنوان یکی از نامزدهای دریافت جایزه شعر فجر، به دلیل جلوگیری از ایجاد حاشیه به واسطه حضور پدرش در کسوت دبیری جشنواره، از حضور در داوری نهایی انصراف داد.

نامزدهای بخش شعر کودک و نوجوان جشنواره شعر فجر معرفی شدند

هیئت داوران بخش «شعر کودک و نوجوان» دوازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر اسامی 6 نامزد راه‌یافته به مرحله‌ نهایی بخش شعر کودک و نوجوان جشنواره شعر فجر را به شرح زیر معرفی کردند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تمدید زمان ثبت نام ناشران داخلی در نمایشگاه کتاب/ وضعیت خانه نیما یوشیج به کجا رسید؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..