تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از ۱۰ قاتل ایرانی‌ها تا پوشش تمام هزینه‌های ناباروری زوجین از سال ۹۷

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سال ۹۶ با همه خوبی‌ها و بدی‌ها به اتمام رسید، در سال ۹۶ شاهد اخبار و رخداد‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف بودیم، در این بین حوزه سلامت نیز شاهد رخداد‌های بسیاری بود که در این بسته خبری می‌توانید مهم‌ترین اخبار نخستین ماه سال ۹۶ ، از را مرور کنید.

مصدومیت بیش از ۳ هزار نفر در چهارشنبه‌سوری امسال/ کاهش ۳۰ درصدی مجروحان نسبت به سال گذشته

نوری معاون فنی سازمان اورژانس کشور در خصوص آخرین آمار تعداد مصدومان فوتی چهارشنبه سوری 96 اظهار کرد: خوشبختانه کاهش چشمگیری در حوادث چهارشنبه سوری امسال نسبت به سال گذشته در سراسر کشور داشتیم، به طوریکه تعداد مصدومان 30 درصد و میزان بستری ها حدود 50 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: تا صبح امروز سه هزار و 450 مصدوم در مراسم چهارشنبه سوری امسال به ثبت رسیده است که این مسئله نشان دهنده کاهش قابل توجه تعداد مصدومان است.

نوری با اشاره به اینکه در سال گذشته از اول اسفند ماه، 16 نفر در مراسم چهارشنبه سوری فوت کردند، افزود: از اول اسفند ماه، چهار نفر در مراسم چهارشنبه سوری کشته شدند که 2 نفر در شب گذشته و 2تن دیگر در روزهای قبل بر اثر حادثه فوت کردند.

47 درصد مردان ايرانى چاقى شكمى دارند/ مراجعه نكردن به پزشك دلیل نابارورى در مردان

عليرضا رئيسی معاون بهداشت وزارت بهداشتبا بيان اينكه يكى از اجزاى سلامت مردان نابارورى در آنهاست گفت: دغدغه امروز ما اين است كه مردان براى سلامت خود كمتر وقت صرف مى‌كنند.معاون بهداشت وزارت بهداشت با بيان اينكه كمتر از ٢٧ درصد مردان در عفونت‌ها به پزشك مراجعه مى كنند كه اين سبب نابارورى مى شود،

افزود: افزون بر اين حوادث و عوامل خطر براى مردان بيش از زنان است.

وى با اشاره به اینکه ٤٧ درصد مردان دچار چاقى شكمى هستند عنوان كرد: اين درحالى است كه چاقى در زنان بيشتر بوده اما چاقى شكمى كه علت اصلى بيمارى‌هاى قلبى عروقى بوده در مردان بيشتر است.

رييسی با بیان اینکه كليداصلى حل مشكل چاقى ورزش است يادآور شد: اين در حالى است كه ٥٦ درصد مردان ايرانى كم تحرك هستند و اين بر سلامت آنها بسيار تاثيرگذار است.

پوشش تمام هزینه‌های ناباروری زوجین از سال ۹۷/ تدوین برنامه ملی برای بهبود سلامت مردان در کشور

سعید نمکی معاون معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه سلامت مردان در کشورهای در حال توسعه مانند ایران مغفول مانده است، گفت: در سال‌های گذشته رسیدگی به سلامت زنان و کودکان در ایران بسیار مورد توجه بوده و ما شاهد کاهش آمار مرگ و میر کودکان زیر یک سال و مادران باردار بودیم.

نمکی از برنامه ملی برای بهبود سلامت مردان خبر داد و گفت: برنامه ملی در این راستا تدوین کرده‌ایم و بحث ناباروری را به طور جدی مورد توجه قرار داده‌ایم.

معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه از تحت پوشش بیمه قرار گرفتن تمام هزینه‌های ناباروری زوجین در سال 97 قرار داد و عنوان کرد: در سال گذشته و امسال منابعی برای کمک به ناباروری در نظر گرفتیم و برای سال آینده ردیف مستقلی به این موضوع اختصاص دادیم که به دنبال آن در سال 97 ،همه هزینه‌های ناباروری تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

کاهش 50 درصدی مرگ زودرس‌ ایرانیان با داروی بومی جدید/ رونمایی از داروهای جدید در ماه‌های آینده/ داروی ایرانی اثربخش‌تر از نمونه‌های آمریکایی و اروپایی

حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت با بیان اینکه خوشبختانه بیش از 100 داروی جدید در بازار کشورمان‌ وجود دارند اظهار کرد: همه این داروها حاصل تحقیقات و پژوهش‌ دانشمندان‌ و محققان‌ جوانمان‌ هستند که تحت عنوان شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه دارویی در کشور‌ تولید شده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز از 2 داروی جدید بسیار مهم و اثرگذار‌ رونمایی شد که یکی از این داروها برای پیشگیری از بروز سکته‌های قلبی و مغزی بسیار مؤثر است گفت: این دارو 50 درصد از مرگ‌های زودرس‌ ایرانیان را کاهش می‌دهد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه داروی سووداک‌ مربوط‌ به عارضه‌ هپاتیت‌ C بوده و می‌تواند از بروز بیماری سرطان کبد و مشکلات کبدی جلوگیری کند افزود: این 2 دارو محصول 10 سال تحقیق و پژوهش‌ مرکز تحقیقاتی‌ دانشگاه علوم پزشکی تهران است که با همکاری بنیاد برکت انجام شده است.

امکان درمان رایگان مصدومان ترافیکی تحت پوشش بیمه ایران، وجود ندارد

رضا رضایی رئیس اداره بودجه و اعتبارات معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: بیمه های تجاری بیش از 1000 میلیارد تومان به وزارت بهداشت بدهی دارند که بیش از 800 میلیارد تومان از آن مربوط به بیمه ایران است.

وی اظهار کرد: وزارت بهداشت به دلیل بدهی زیاد بیمه ایران و عدم پاسخگویی در این زمینه، ناگزیر است در آینده ای نزدیک از مصدومان حوادث ترافیکی که تحت پوشش بیمه ایران هستند، پول دریافت کند و درمان آنها دیگر رایگان نخواهد بود.

وی تصریح کرد: از سال 1384 و با توجه به مشکلات درمانی مصدومان حوادث ترافیکی با بیمه های تجاری و عدم تامین هزینه های مردم و مصدومان، مجلس و دولت در قالب برنامه چهارم توسعه تصمیم گرفتند که درمان مصدومان ترافیکی به صورت رایگان انجام و منابع مورد نیاز آن از محل 10 درصد بیمه سرنشین، شخص ثالث و مازاد تامین شود اما این منابع محقق نشد.

وی اضافه کرد: سایر بیمه های تجاری و خصوصی به جز بیمه ایران، 10 درصد مصوب را به تدریج به حساب وزارت بهداشت واریز می کنند؛ اما بیمه ایران، بیش از 10 ماه است که نه تنها پولی به حساب وزارت بهداشت واریز نکرده بلکه معوقات خود را نیز پرداخت نکرده است، اما وزارت بهداشت تاکنون در اجرای قانون درمان رایگان مصدومان ترافیکی، یک قدم عقب نشینی نکرده است.

۱۰ قاتل مهم سلامتی ایرانی‌ها/ ۵۰ درصد مرگ‌ها ریشه در تغذیه نامناسب دارد

علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: درصد بالایی از جمعیت کشور را کارکنان و کارمندان تشکیل می دهند که اگر این جمعیت وضعیت تغذیه درستی نداشته باشند بازده پایینی خواهند داشت و این بر عملکرد کشور تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: نقش تغذیه در پیشگیری از بیماری ها بسیاری موثر است و تغذیه سالم عامل پیشگیری از ۸۰ درصد از بیماری های قلبی و عروقی، ۹۰ درصد از دیابت نوع دو و ۳۰ الی ۴۰ درصد از سرطان ها محسوب می شود.

رئیسی با اشاره به ۱۹ عامل شناخته شده مرگ و میر انسان‌ها در دنیا، گفت: عواملی، چون فشار خون، مصرف دخانیات، چاقی، دیابت، کلسترول بالا در زمره مهمترین علل مرگ قرار دارند و ۱۰ عامل از این ۱۹ عامل ناشی از تغذیه نامناسب است و بیش از ۵۰ درصد مرگ‌ها ریشه در تغذیه نادرست دارند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: سال ۸۰ در ایران حدود ۵۸ درصد مرگ‌ها ناشی از بیماری‌های غیر واگیر بود که این آمار در سال ۹۰ به ۷۴ درصد رسید؛ همچنین مرگ و میر ناشی از بیماری‌های واگیر دار مانند هپاتیت، سل و ... در سال ۸۰ حدود ۲۶ درصد بود که با افزایش آگاهی‌ها واکسیناسیون و بهبود بهداشت به ۱۴ درصد در سال ۹۰ رسید.

وی با بیان اینکه ۷۶ درصد مرگ‌ها به دلیل بیماری‌های غیر واگیر در ایران رخ می‌دهد، افزود: ۱۰ عامل مرگ در ایران ناشی از تغذیه نامناسب است، کلسترول بالا، مصرف مواد مخدر، چاقی، کم تحرکی، فشار خون بالا، مخاطرات شغلی و مصرف مواد مخدر از علل مرگ ایرانیان محسوب می‌شوند. در کشور ما ۵۸ درصد مردم اضافه وزن دارند که این اضافه وزن در زنان بیش از مردان و حدود ۶۸ درصد است، ۵۷ درصد مردان نیز از چاقی رنج می‌برند، نکته قابل توجه این است که اکثر افراد چاق از کمبود ریز مغذی‌ها و ویتامین‌هایی، چون ویتامین D. رنج می‌برند.

انجام سالیانه ۶۰ هزار عمل جراحی قلب در کشور/ کمبود نیروی انسانی متخصص و تجهیزات پزشکی نداریم

فریدون نوحی رئیس بیمارستان قلب شهید رجایی اظهار کرد: سالیانه بین 180 تا 190 پیوند قلب در کشور انجام می‌شود، با حمایت سازمان‌های بیمه گر با قلب مصنوعی انسان‌های زیادی جانشان نجات پیدا می‌کند و این عضو زمان‌بندی مخصوصی دارد اما زمان مناسب برای پیوند قلب وجود ندارد و باید یک دهنده خوب برای فرد بیمار پیدا شود.

 وی با بیان اینکه دانش‌آموختگان مهندسی پزشکی باید به سمت تولید قلب مصنوعی و تجهیزات پزشکی در این حوزه بروند، عنوان کرد: امروزه سلول‌های بنیادی به وسیله محققان در حال آزمایش روش‌های مختلف در خصوص تزریق در داخل رگ بوده تا این کارها به صورت غیر جراحی انجام شود.

درمان قطعی میگرن با داروی دانش بنیان ایرانی

میگرن سومین بیماری شایع جهان است و حدود 2 میلیون نفر از بیماران میگرنی ایرانی سردردهای میگرن مزمن دارند و 15 بار در ماه گرفتار سردرد می شوند، استفاده بیش از حد داروهای مسکن خطرات بسیاری به دنبال دارد.

بیماران میگرنی ماهانه 70 هزار تومان هزینه دارو و درمان می پردازند که در سال هزینه 800هزار تومانی به خانواده تحمیل می کند؛ همچنین این بیماری موجب ناتوانی و از کارافتادگی فرد می شود، اما اکنون به همت دانشمندان ایرانی در یک شرکت دانش بنیان اسپری درمان میگرن (میگرن کات) با هزینه 500 هزار تومانی برای یک دوره چهارماهه مصرف تولید و وارد بازار شده است و پس از این مدت بیمار برای همیشه از شر این بیماری رهایی پیدا می کند.

همه سرنشینان هواپیمای ترکیه ای کشته شدند

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور عنوان کرد:همه سرنشینان هواپیما سوخته‌ و در وضعیت نامناسب هستند.

گفتنی است، هر ١١ سرنشین هواپیما دختران جوان و خانم بوده‌اند که برای تشخیص هویت به آزمایش دی ان ای نیاز است. اجه مينا باشاران، تنها دختر خانواده بزرگ باشاران، برای خداحافظی مجردی، با هواپیمای شخصی خود به‌همراه هفت نفر از دوستان دخترش و یک خانم مهماندار و دو خانم خلبان، در سفر تفریحی به دبی و شارجه رفته بودند که در پرواز برگشت به استانبول، دچار سانحه شده اند.

آمار تصادفات در ایران به خصوص در خودرو‌های سنگین، 100برابر دنیاست/بین ۱۹ تا ۲۰ درصد قربانیان حوادث جاده ای، کمتر از ۲۰ سال دارند/ ۳۰ سال است چشم انتظار تولید خودروی داخلی استاندارد هستیم

سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشتمطرح کرد: در مواردی که پلیس راهنمایی و رانندگی مردم را جریمه می کند برای آنها شیرین است، چراکه بخاطر سلامت خودشان، همراهان و دیگران است.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود تا سال 2020، تصادفات، سومین عامل مرگ انسان در دنیا باشد، گفت: متاسفیم که آمار تصادفات در ایران به خصوص در خودروهای سنگین، صد برابر دنیاست.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه از نظر مرگ و میر به ازای هر 10 هزار خودرو وضعیت ایران تقریبا 2 برابر متوسط دنیا و اروپاست، تصریح کرد: درست است که تعداد تلفات جاده ای از سال 84 تا کنون 40 درصد کاهش یافته اما تعداد خودرو افزایش و کیفیت آنها تفاوتی نداشته است.

وزیر بهداشت افزود: بیش از 30 سال است چشم به راه هستیم که خودرویی استاندارد به بازار عرضه شود و متاسفانه کیفیت خودروها بهتر نشده و در برخی موارد بدتر هم شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین علل کاهش تصادفات، رعایت مقررات راهنمایی رانندگی توسط مردم است، گفت: پلیس راهور همواره تاکید دارد که بسیاری از تصادفات در فاصله 30 کیلومتری منتهی به مقصد رخ می دهد و مردم باید به این نکته توجه کنند، بنابراین شرط عقل، پیشگیری از بروز این حوادث است.

قاضی زاده هاشمی افزود: بین 19 تا 20 درصد از قربانیان حوادث جاده ای، کمتر از 20 سال سن دارند که وضعیت مناسبی نیست و در سنین جوانی، به دلیل بی توجهی، هیجان، غفلت و ساده اندیشی بهترین ثمره و سرمایه زندگی را از دست می دهیم.

خدمات سلامت در سال ۹۷ الکترونیکی می‌شوند

علی اکبر حق دوست معاون برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشتگفت:: بین وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات زمینه های همکاری خوبی وجود دارد، از جمله اینکه وزارت ارتباطات می تواند دسترسی ما را به دیتا بانک های سایر معاونت ها و وزارتخانه هایی که داده های مرتبط با حوزه سلامت دارند، فراهم و تسهیل کند و در تامین نیروهای تخصصی انسانی هم کمک کند.

حق دوست اظهار کرد: به نظر می رسد با تمهیداتی که انجام شده، اقداماتی که در حوزه الکترونیکی کردن خدمات سلامت از چهار سال قبل آغاز شده است، در سال 97 به ثمر برسد و سال 97، سال به یاد ماندنی در این حوزه خواهد بود.

وی درخصوص تاثیر خدمات الکترونیک در نظام سلامت، گفت: الکترونیکی کردن خدمات و استفاده از فناوری اطلاعات، به کیفیت، جامعیت و پوشش عادلانه خدمات و کاهش هزینه ها کمک می کند و در واقع پلی است که فاصله نقاط محروم با مراکز استان ها را کاهش می دهد و ضمن اینکه کیفیت خدمات افزایش پیدا می کند، سرعت انتقال اطلاعات و خدمات ارتقاء داشته و هزینه ها کمتر می شود که ما در هر چهار بعد پیشرفت های خوبی داشته ایم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از ۱۰ قاتل ایرانی‌ها تا پوشش تمام هزینه‌های ناباروری زوجین از سال ۹۷»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..