تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تعریف بهزاد فراهانی از بهار

گفتگو بهزاد فراهانی// نوروزبه گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهزاد فراهانی در گفتگویی با حال و هوای بهاری به سوالات  پاسخ داده است.

 تعریف بهزاد فراهانی از بهار چیست؟

بار یعنی فصل از بین رفتن غصه‌ها و تازه شدن غم زدایی‌ها، بهار برای هر ملتی یعنی رفاه، آسایش و آزادی اندیشه به آن فصلی می‌گوییم که بهار که در آن این پدیده‌ها امکان پذیر باشد، سبزینگی در واقع معیار روان خوب است، امیدوارم ما داشته باشیم.

با یک چنین تعریفی حتما برنامه‌های زیادی برای امسال دارید؟

من درگیر پروژه‌هایی هستم که دوست دارم در خلوت باشند، لذا اگر برنامه‌هایی در پیش باشد خیلی درشت اندام نیست، احتمال دارد که به دنبال لوکیشن‌هایم در استان مرکزی، لرستان و احتمالا شاهرود بروم، باید ببینم که کجا بیشتر می‌توانم به خواسته‌هایم برسم، در واقع بهارِ من با نوعی از کار تلفیق خواهد شد.

سال نو رویایی شما چگونه است؟

من اصلا آدم رویایی نیستم که بخواهم به دنبال سال نو رویایی بگردم، من آدمی هستم که اندیشه‌هایم بیشتر واقع‌گرا هستند، به واقعیت‌ها بیشتر دلبسته هستم تا به تخیلاتِ شما جوانها! من خیلی سال پرباری نمی‌بینم، به دلیلی اینکه اقتصاد ورشکسته و نابسامانی در مدیریت داریم و طرح‌ و برنامه‌ای در فرهنگ نداریم.

دل نبستن به قدرت، دل ندادن به نهادهای مردمی که بیایند و کمک کنند خیلی فردای خوی را بشارت نمی‌دهد. ما باید کشوری باشیم آزاد، احزاب آزاد باشند، نهادها آزاد باشند و حرف دلشان را بزنند بتوانند نقدشان را شجاعانه کنند تا بوی زندگی از کشورمان بیاید که الان نمی‍‌‌‎آید.

 سال 96 برای اهالی سینما چطور بود؟

برای جامعه هنری زیاد خوب نبود، ولی برای سرمایه دارها بد نبود! در تئاتر متاسفانه ما شاهد رشد خوبی نبوده‌ایم، وفور پدیده‌هایی که با عنوان تئاتر خصوصی راه افتاده‌اند اندیشه شده نیست و به همین دلیل نود درصد ضرر می دهند، دولت دارد از مساله وام دادن، کمک کردن و هزینه کردن برای تئاتر شانه خالی می کند که البته طبیعی هم است، وقتی که کاسبی شد هدف و کسب  و کار شد هدف، طبیعتا سود و روابط حاکم بر خواسته های سود و سودا حرف اول را می زند. در تئاتر هم همین وضع متاسفانه دارد مشاهده می شود. ما بعد از بیست و هشت مرداد چنین وضعیتی را در تئاتر کشور داشتیم به ویژه در لاله زار که کم کم ژانگولر و این چیزها وارد تئاتر شد و تا اواخر دهه سی ادامه داشت. من به کرات این هشدار را داده‌ام و امروز باز هم ادامه دارم می‌گویم این کارزار نابخردانه‌ای که راه افتاده بشارت دهنده همان دوران است.

کار تصویر دارید برای نوروز؟

دو کار کوتاه بازی می‌کنم، یکی از آقای آشتیانی و یکی هم کاری است که قراردادش را بسته‌ام ولی هنوز شروع نکرده‌ام.

سال نود و هفت را برای هنر ایران چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

تا زمانی که هنر مستقل نشود و دخالت دولتی در آن باشد به جایی نمی‌رسیم، در مساله تئاتر دولت باید کنار بکشد و تا کنار نکشد فایده ندارد.

 وقت آزاد تعطیلاتتان را چه می‌کنید؟

برای یک هنرمند وقت آزاد وجود ندارد، باید بخوانیم، ببینیم، به طرح‌ها و قصه‌هایمان فکر کینم به بچه‌هایمان و به مردم.

امسال لحظه تحویل سال کجا و در کنار چه کسانی هستید؟

اصلا نمی‌توانم پیش‌بینی کنم یا مازندران در ساری یا سمنان و یا فراهان هستم.

منبع: مجله روزهای زندگی

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تعریف بهزاد فراهانی از بهار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..