تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پرونده سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بسته شد/ حاتمی کیا: من فیلمساز این نظام هستم

سینمابه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به طور کلی بهمن ماه هر سال برای سینمای ایران ماهی بسیار مهم حیاتی است. جشنواره فجر که تقریبا عمری به اندازه عمر انقلاب دارد امسال نیز در بهمن ماه و برای اولین بار در پردیس ملت برای اصحاب رسانه برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه از سه هنرمند فرهیخته تجلیل شد اکبر عبدی محمد علی نجفی منوچهر اسماعیلی این سه نفر بودند.

در روزهای انتهایی جشنواره وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پردیس رسانه ها آمد و از اینکه خبرنگاران توانسته اند تمام فیلم ها ببینند به حال آن ها غبطه خورد.سید عباس صالحی ابراز داشت:برای اینکه متهم به داوری نشوم هیچ فیلمی را ندیده ام.

اعتراض محمد خزایی در نشست خبری «امپراطور جهنم»

محمد خزاعی در نشست حبری فیلم «امپراطور جهنم»  گفت: شش سال قبل فیلمنامه‌ای را آقای شیخ طادی به من ارائه کردند که قرار بود به عنوان سریال با تلویزیون کار کنیم. بعد از چهار سال هیچ نهاد و سازمانی پاسخگو ما نبود. به ما می‌گفتند مسائلی که شما مطرح می‌کنید خیلی حساس است و به صلاح نیست با توجه به مسائل دیپلماتیک مطرح شود. من می گفتم گاهی یک هنرمند چیزی را می‌بیند که سیاستمداران نمی‌بینند. آقای شیخ‌طادی به من می‌گفتند چرا باید آنقدر جان بکنیم تا یک کار استراتژیک بسازیم. اما در نهایت چند نفر شخصا از ما حمایت کردند. فیلمی که امروز در سالن سینما می‌بینید، فیلم واقعی «امپراطور جهنم» نیست. این فیلمی‌ است که ما می‌توانستیم نمایش‌اش دهیم و به نظرم کسانی که سال گذشته این فیلم را قربانی کردند، باید پاسخگو باشند. دوستان آسوده باشید که این فیلم به هیچکس بر نمی‌خورد. مسائلی در مورد اتحادیه اروپا، آینده عربستان، نسل کشی و ... حذف شده است. آقای افروغ راحت باشید که این فیلم بارها سانسور شد و الان خنثی است. حالا هر روز مصاحبه کنید که چرا فیلم را به جشنواره راه دادند!...

اختتامیه جشنواره فیلم فجر

بالاخره بعد از ده روز رقابت جشنواره سی و ششم فیلم فجر به ایستگاه پایانی رسید و برگزیدگان خود را شناخت که شاخترین دریافت کنندگان سیمرغ از قرار زیر است:

سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری: علیرضا زرین دست (سرو زیرآب( سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه هنر و تجربه: هومن سیدی (مغزهای کوچک زنگ زده ( سیمرغ بلورین بهترین فیلم اولی: رضا مقصودی (خجالت نکش( سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل زن: سحر دولتشاهی (چهارراه استانبول و عرق سرد(سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل مرد: جمشید هاشم پور (دارکوب(سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن: سارا بهرامی (دارکوب(دیپلم افتخار بهترین نقش اول مرد: امین حیایی (شعله‌ور(سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد: امیر جدیدی (عرق سرد و تنگه ابوقریب(سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه: کامبوزیا پرتوی (کامیون) و هومن سیدی (مغزهای کوچک زنگ زده(جایزه ویژه هیأت داوران: فیلم فیلم بمب یک عاشقانه، به کارگردانی پیمان معادی سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی: ابراهیم حاتمی کیا (به وقت شام)، بهرام توکلی (تنگه ابوقریب) سیمرغ بلورین بهترین فیلم: سعید ملکان (تنگه ابوقریب)

سیمرغ بلورین بهترین فیلم با نگاه ملی:  سید حامد حسینی (سرو زیرآب) سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران: هومن سیدی (مغزهای کوچک زنگ زده)

یکی از نکات مهم مراسم اختتامیه سخنان ابراهیم حاتمی کیا بود.حاتمی کیا در این مراسم گفت:من فیلم ساز انقلاب هستم و به این موضوع افتخار می کنم.وی در سخنانی نسبت به عملکرد سینماگران انتقاد کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پرونده سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بسته شد/ حاتمی کیا: من فیلمساز این نظام هستم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..