تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تحقق رویای دویدن برای معلولان به کمک پای مصنوعی

تحقق رویای دویدن برای معلولان به کمک پای مصنوعی هوشمندبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختراعات روزمره جوانان نخبه در شرکت‌های دانش‌بنیان و طرح‌های مبتنی بر دانش است که رشد و پیشرفت کشور را رقم می‌زند.

باشگاه خبرنگاران جوان، در نظر دارد تا محصولات دانش بنیان را که این شرکت‌ها تولید می‌کنند، معرفی کند.

فرهاد رجایی یکی از دانشجویان فعال کشور در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران است که موفق به ساخت پای هوشمند شده است؛ این پای هوشمند فعال می‌تواند میل فرد را تشخیص دهد و با توجه به حرکتی که فرد می‌خواهد انجام دهد خود را با شرایط سازگار کند.

رجایی در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص این پای هوشمند اظهار کرد: کاری که این پا انجام می‌دهد این است که با توجه به فعالیت یک فرد خود را با شرایط محیطی وقف می‌دهد، برای مثال اگر شخص بخواهد بدود و یا از پله بالا برود، این پا کار را برای او راحت می‌کند.

سنسورهایی که فعالیت شمارا تشخیص می‌دهند

وی با بیان اینکه این پا برای کسی که از زانو به پایین ناتوان از راه رفتن باشد کارایی دارد، گفت: به وسیله سنسور‌هایی که بر روی این پا سوار می‌شوند امکان تشخیص برای آن فراهم می‌شود، یعنی چند سنسور مکانیکی بر روی این پا قرار دارد و از طریق دیتا‌هایی که از آن‌ها دریافت می‌کند می‌تواند تشخیص دهد که فرد چه کاری می‌خواهد انجام دهد.

این دانشجوی فن‌آور با اشاره به اینکه در حال حاضر نمونه‌ای مشابه این دستگاه در داخل کشور وجود ندارد، اظهار کرد: تا کنون نمونه‌های فعالی از این محصول تولید نشده است بلکه تمام نمونه‌های دیگر آن به صورت غیرفعال هستند و فرد تنها مسافت بسیار کوتاهی را می‌تواند به همراه آنان طی کند.

وی در رابطه با قیمت این پای مصنوعی یادآور شد: نمونه‌های دیگر این دستگاه قیمت بسیار زیادی دارند و با قیمت ۱۵ میلیون تومان در بازار به فروش می‌روند، اما این دستگاه اگر به صورت کامل تجاری سازی‌ شود، انقلاب نوینی برای کمک به افراد ناتوان از راه رفتن خواهد بود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تحقق رویای دویدن برای معلولان به کمک پای مصنوعی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..