تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اینتل رتبه نخست حوزه نیمه هادی را از سامسونگ پس می‌گیرد

بر اساس پیش‌بینی مؤسسات تحقیقاتی، درآمد سامسونگ از بخش تراشه‌های حافظه امسال کاهش می‌یابد و این موضوع مجدد اینتل را صدرنشین خواهد کرد.

مقاله‌های مرتبط:

در سه‌ماه‌ی دوم سال ۲۰۱۷، سامسونگ موفق شد درآمد و سود عملیاتی بیشتری نسبت به اینتل کسب کند و در نتیجه به ۲۵ سال یکه‌تازی اینتل بین تولیدکنندگان تراشه پایان دهد. تا پایان سال ۲۰۱۷، سامسونگ به بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تراشه در جهان بر اساس درآمد تبدیل شد، این اتفاق دستاوردی بزرگ برای شرکت کره‌ای به‌حساب می‌آید؛ چرا که پردازنده‌های اینتل در بیشتر رایانه‌های دنیا به کار می‌روند. هرچند سامسونگ نیز پردازنده تولید می‌کند؛ اما پردازنده‌های این شرکت غالبا در تلفن‌های همراه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

جایگاه نخست سامسونگ در بازار تراشه‌ به دلیل فعالیت گسترده‌ی این شرکت در بخش تولید تراشه‌ی حافظه است. برخی از تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که رتبه‌ی سامسونگ امسال افت خواهد کرد و احتمالا اینتل جایگاه خود را پس می‌گیرد. شرکت تحقیقاتی IHS Markit داده‌های سالانه‌ی مربوط به صنعت نیمه‌هادی‌ها در سال ۲۰۱۷ را منتشر کرد که این داده‌ها نیز نشان می‌دهند سامسونگ از لحاظ درآمد موفق شده است از اینتل پیشی بگیرد. شرکت کره‌ای در مقایسه با سال گذشته رشد درآمد ۵۳.۶ درصدی تجربه کرده است.

سامسونگ بر بازار تراشه‌های حافظه غلبه دارد؛ به‌طوری‌ که امروزه سخت بتوان گوشی هوشمند یا تبلتی را پیدا کرد که ماژول حافظه‌ی رم آن سامسونگ نباشد. غول دنیای فناوری موفق شده است جایگاه خود را در بازار هارد درایو نیز ارتقاء ببخشد؛ بنابراین، درآمد سامسونگ وابستگی زیادی به تراشه‌های حافظه‌ی این شرکت دارد و بخش اعظم درآمد اینتل به ریزپردازنده‌هایی وابسته است که برای رایانه‌های شخصی و سرورها تولید می‌کند. تحلیل‌گران آی‌اچ‌اس و گارتنر اعتقاد دارند که پیشتازی سامسونگ به پایداری پیشتازی اینتل نخواهد بود.

درآمد بالای سامسونگ در سال گذشته به دلیل بالا رفتن قیمت تراشه‌های حافظه بوده است. از آن‌جایی که دوسوم درآمد سامسونگ از این بخش است، تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند امسال با افت قیمت حافظه‌ی فلش NAND، درآمد سامسونگ نیز کاهش یابد. به اعتقاد این تحلیل‌گران، با افزایش ظرفیت تولید شرکت‌های چینی حافظه‌ی DRAM نیز در سال آینده دچار کاهش قیمت خواهد شد و این موضوع جایگاه نخست سامسونگ را متزلزل می‌کند. سامسونگ همواره فعالیت شرکت‌های چینی در حوزه‌ی تولید حافظه را زیر نظر داشته و تاکنون از این جناح ضربه نخورده است. شرکت کره‌ای به افزایش ظرفیت تولید خود برای پاسخگویی به تقاضای بازار در آینده ادامه می‌دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اینتل رتبه نخست حوزه نیمه هادی را از سامسونگ پس می‌گیرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..