تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اپل با آیپد جدید حوزه‌ آموزش را هدف گرفته است

به نظر می‌رسد اپل با معرفی آیپد ۹.۷ اینچی جدید قصد دارد در حوزه‌ی آموزش از گوگل پیشی بگیرد.

دو روز قبل بود که اپل از آیپد ۹.۷ اینچی جدید خود با قابلیت پشتیبانی از اپل پنسل و پردازنده‌ی A10 فیوژن رونمایی کرد. به نظر می‌رسد اپل این بار حوزه‌ی آموزش را هدف گرفته است و قصد دارد در این بخش ضمن جلب توجه دانش‌آموزان و دانشجویان، بتواند از گوگل نیز پیشی بگیرد.

به گفته‌ی کوپرتینو‌نشین‌ها، آیپد ۹.۷ اینچی جدید از پردازنده‌ی سریعتر و اپل پنسل پشتیبانی می‌کند که پیشتر تنها با آیپد پرو عرضه می‌شد. قیمت آیپد جدید اپل ۲۹۹ دلار برای مراکز آموزشی و برای دیگر خریداران ۳۲۹ دلار تعیین شده است که دقیقا همانند نسل قبلی است. قیمت اپل پنسل برای مراکز آموزشی ۸۹ دلار است. همچنین میزان فضای ابری برای دانش‌آموزان و دانشجویان، از ۵ گیگابایت به ۲۰۰ گیگابایت افزایش پیدا کرده است.

علاوه بر این، اپل نرم‌افزاری جدیدی را برای کلاس‌های آموزشی معرفی کرده است. اپلیکیشن Schoolwork برنامه‌ای ویژه معلمان و مربیان است که با استفاده از آن می‌توانند مسیری را برای رسیدن به هدف تعریف کرده و هر مرحله براساس برنامه‌ی خود میزان دستیابی به اهداف آن را به‌روزرسانی کنند.

iPad 9.7 / آیپد 9.7

همچنین اپل برنامه‌ی تحصیلی به نام Everyone Can Create معرفی کرده است که به آموزش دانش‌آموزان در مهارت‌های جانبی مانند موسیقی، ویدیو، عکاسی و هنر کمک می‌کند.

تیموتی دی کوک، مدیر اجرایی اپل در رویدادی که در سال همایش Lane Technical College Prep High School برگزار شده بود گفت:

جایگاه ما در نقطه‌ی عطف تکنولوژی و هنرهای آزاد این امکان را به ما می‌دهد تا محصولات و ابزارهایی قدرتمند بسازیم که یادگیری و خلاقیت را بهبود بخشد.

اپل، گوگل و مایکروسافت تلاش می‌کنند با هدف قراردادن دانش‌آموزان کم سن و سال برای سیستم‌های عامل خود، بتوانند از آنها نسل بعدی مشتریان وفادار خود را بسازند.

حتی آمازون نیز بیکار نبوده است و روز سه‌شنبه اعلام کرد برنامه‌ی ویژه‌ای برای دانش‌آموزان دارد تا بتوانند از طریق شبکه‌ی ابری به منابع وب‌سرویس‌های آمازون دسترسی داشته باشند.

لین هوآنگ، مدیر تحقیقات موسسه‌ی IDC گفته است:

این کمپانی‌ها می‌دانند که باید تفکرات خود را از همان سنین پایین به مخاطبان القا کنند.

از همین رو اپل فعالیت‌های جدی خود را آغاز کرده است. لپ‌تاپ‌های مک و آیپدها دستگاه‌هایی بودند که در کلاس‌های درس آمریکا به کار گرفته می‌شدند. اما گوگل با معرفی لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت موسوم به کروم‌بوک مجهز به سیستم عامل کروم معادلات اپل را به هم زد. از طرف دیگر گوگل به خوبی توانست با انتشار نرم‌افزارهای طراحی شده برای مراکز آموزشی به نام Google Classroom گوی سبقت را از رقبا برباید. این اپلیکیشن برای آموزگارانی طراحی شده است که می‌خواهند دانش‌آموزان در فعالیت‌های کلاسی شرکت کنند، کار در منزل برای آنها تعیین کنند و کارهای دیگر را با این نرم‌افزار انجام دهند.

کروم‌بوک HP

به گفته‌ی آی‌دی‌سی، ۵۸ درصد از ۱۲.۴ میلیون دستگاه تبلت و لپ‌تاپی که سال گذشته در مدارس ابتدایی و راهنمایی آمریکا توزیع شده است، به کروم‌بوک‌ها اختصاص دارد که این میزان به هیچ عنوان با آمار سال ۲۰۱۲ قابل مقایسه نیست.

در همین بازه‌ی زمانی، سهم آیپدها و لپ‌تاپ‌های اپل به ۲۲ درصد رسیده و دستگاه‌های ویندوزی نیز با کاهش چشمگیری روبه‌رو بوده‌اند و از ۴۵ درصد به ۱۸ درصد رسیده‌اند.

مراکز آموزشی با توجه به محدودیت‌های خود به خوبی از کروم‌بوک‌ها استقبال می‌کنند؛ چرا که این محصولات به شدت ارزان قیمت هستند و کاربری آنها خیلی ساده است. از آنجایی که این لپ‌تاپ‌ها براساس پردازش ابری کار می‌کنند، به راحتی می‌توانند در بین دانش‌آموزانی توزیع شوند که می‌خواهند به اسناد و فایل‌های خود دسترسی داشته باشند.

امکان بهره‌گیری از داشبورد نرم‌افزاری برای مدیریت هزاران دستگاه به صورت همزمان نیز فراهم شده که با استقبال خوب مراکز آموزشی روبه‌رو شده است. بخش‌هایی که به برگزاری آزمون‌های آنلاین نیاز داشتند، اقدام به خرید انبوه کروم‌بوک‌ها کردند.

از آنجایی که قیمت محصولات اپل بیشتر است، هنوز هم این کمپانی از سخت‌افزارهای بخش آموزشی و مدارس آمریکا، درآمد و سودآوری بیشتری دارد. به گفته‌ی IDC، سال گذشته ۵.۴ میلیارد دلار هزینه صرف خرید دستگاه‌های ویژه‌ی مدارس آمریکا شده است که ۲.۱ میلیارد دلار آن به آیپدها و لپ‌تاپ‌ها اپل اختصاص داشته است. بعد از آن کروم‌بوک‌های گوگل با ۱.۹۵ میلیارد دلار قرار دارند و جایگاه سوم نیز با ۱.۳۵ میلیارد دلار در اختیار ردموندی‌ها است.

تبلت جدید اپل نشان می‌دهد که این کمپانی فرصت خوبی را در بازار محصولات ارزان قیمت دیده است. سال گذشته قیمت آیپد اپل برای مشتریان به ۳۲۹ دلار و برای مراکز آموزشی و مدارس به ۲۹۹ دلار کاهش پیدا کرد و بعد از سال‌های روند نزولی، باعث شد فروش تبلت‌های اپل رشد چشمگیری داشته باشد. برخی از کروم‌بوک‌ها و لپ‌تاپ‌ها ویندوزی کمتر از ۲۰۰ دلار قیمت دارند.

اما از آنجایی که بازار آمریکا برای دستگاه‌های مدرسه‌ای اشباع شده است و مدارس به دنبال جایگزین کردن کروم‌بروک‌هایی هستند که پیشتر خریداری کرده‌اند، تحلیل‌گران معتقدند اپل در موقعیت خوبی قرار دارد تا از این فرصت استفاده کرده و میزان فروش خود را در بخش مدارس افزایش دهد. اپل می‌تواند با تکنولوژی‌های خود باعث تشویق دانش‌آموزان به سمت بهبود خلاقیت در زمینه‌هایی چون رباتیک و طراحی کامپیوتری شود.

بن دیویس، تحلیل‌گر ارشد در حوزه‌ی آموزش Futuresource Consulting (شرکت تحقیقاتی که میزان عرضه‌ی دستگاه‌های آموزشی را بررسی می‌کند) می‌گوید:

ما در استفاده از برنامه‌نویسی، STEM، طراحی و هنرهای خلاقانه شاهد تحولاتی هستیم که اپل در برخی موارد متمرکز شده است. کم‌کم باید شاهد عرضه‌ی دستگاه‌هایی با قدرت پردازشی بیشتر باشیم تا بتوانند از خواسته‌های جدید مدارس در بخش‌های گفته شده پشتیبانی کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اپل با آیپد جدید حوزه‌ آموزش را هدف گرفته است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..