تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آسیب مغزی تروماتیک، عامل اختلال «نقص‌توجه/بیش‌فعالی» در کودکان

آسیب مغزی تروماتیک، عامل اختلال «نقص‌توجه/بیش‌فعالی» در کودکان

به گزارش خبرآنلاین وبه نقل از ایسنا، آسیب مغزی تروماتیک که به‌اختصار TBI خوانده می‌شود، سالانه بیش از یک‌میلیون کودک، نوجوان و جوان را فقط در ایالات‌متحده آمریکا به اورژانس می‌فرستد. «ADHD» شایع‌ترین اختلال روان‌شناختی میان کودکانی است که سابقه TBI دارند.

عوامل خطر برای ADHD ثانویه که پس از آسیبی مانند TBI آغاز می‌شود، به‌خوبی شناخته نشده‌اند؛ اما در مطالعه‌ای که محققان آمریکایی انجام داده‌اند، شکل‌گیری ADHD ثانویه طی ۵ تا ۱۰ سال پس از آسیب در کودکانی که TBI داشته‌اند، با گروهی از کودکان که صرفا آسیب‌های ارتوپدیک داشته‌اند، مقایسه شده است.

در این تحقیق مشاهده‌ای، «مگان ای. نراد» و همکارانش از بیمارستان کودکان «سین‌سیناتی» در اوهایو، ۱۸۷ کودک ۳ تا ۷ سال را که طی سال‌های ۲۰۰۳ (۱۳۸۲) تا ۲۰۰۸ (۱۳۸۷)، حداقل یک‌شب به علت TBI یا آسیب ارتوپدیک در بیمارستان‌های اوهایو بستری‌شده بودند، به همراه والدینشان ارزیابی کردند.

نتایج بررسی‌ها مشخص کرد که از ۱۸۷ کودک، ۴۸ نفر (۲۵٫۷ درصد) نشانه‌های ADHD ثانویه را نشان می‌دادند. نتایج همچنین حاکی از آن بود که TBI شدید با افزایش خطر ابتلا به ADHD ارتباط دارد.

محققین با توجه به این نتایج می‌گویند: «TBI در اوایل کودکی با افزایش ریسک ADHD ارتباط دارد. این یافته‌ها از نیاز به نظارت بر مشکلات توجه در کودکان، پس از بروز چنین آسیب‌هایی حکایت دارد.»

به گفته مجریان این پژوهش، توجه به عواملی مانند عملکرد خانواده که می‌توانند با مشخصه‌های آسیب تعامل داشته باشند، برای برنامه‌ریزی پیگیری‌های بالینی برای کودکان مبتلا به TBI، امری بسیار مهم است و بایستی از سوی پزشکان به‌خوبی در نظر گرفته شود.

۵۴۵۴




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آسیب مغزی تروماتیک، عامل اختلال «نقص‌توجه/بیش‌فعالی» در کودکان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..